عجیب ترین هتل های جهان با معماری های حیرت انگیز

4.2
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب و غریب‌ترین هتل‌های جهان که واقعا می‌توان در آن‌ها اقامت کرد! +تصاویر
09 مرداد 1398 07:00
0

جذب توریست در سراسر جهان یک تجارت بزرگ محسوب می‌شود. همیشه در تلویزیون و اینترنت شاهد تبلیغات گسترده‌ی بهترین هتل‌ها هستیم. بیشتر مردم به دنبال استانداردهای خوب در هتل‌ها هستند، مانند راحتی، اینترنت خوب و حتی استخر و اسپا. به همین دلیل، مدتی است که فعالان این عرصه در جهان برای جلب رضایت گردشگران دست به ساخت هتل‌های تخیلی و منحصربه‌فرد زده‌اند. برخی از این هتل‌ها برای ماجراجویی است و برخی دیگر باب دل کودکان! از طراحی‌های فانتزی مانند UFO، قلعه شنی و تازی شکاری بزرگ و یک هتل آتش‌فشانی گرفته تا یک قارچ سمی، حالا شاهد هتل‌هایی منحصربه‌فرد در سراسر جهان هستیم که به تشریح 10 مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

 

  1. خوابیدن در یک طبقه از کتابخانه

بسیاری از ما دوست داریم که قبل از خواب کمی کتاب بخوانیم. در توکیو می‌توانید شب را در یک کتابخانه بخوابید. اولین هتل " کتاب و تخت" در سال 2015 در ایکیوکیو به‌عنوان یک محل اقامت غیرعادی و ساکت افتتاح شد. ایده خوابیدن در یک کتابخانه به‌قدری محبوب شد که حالا در ژاپن 6 هتل با این هدف افتتاح‌ شده است. مسافران می‌توانند قبل از خواب از مجموعه عظیمی از کتاب‌ها استفاده کنند.

این خوابگاه‌های خصوصی توسط کتابخانه‌هایی تخته‌ای احاطه‌ شده‌اند که یک‌ تخت ساده نیز در آن تعبیه‌ شده است. بزرگ‌ترین تخت این هتل تنها 1.8 در 1.2 متر است، بنابراین می‌توانید در این فضای کم یک‌شب را با کتاب‌هایتان بگذرانید.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. خوابیدن در یک قارچ سمی یا کنده درخت

خواب فانتزی در میان حلقه‌های فانتزی؟ هتلی در سوئد میهمانان خود را در قارچ‌های سمی و کنده‌ی درختان جای می‌دهد. هتل نورقوارن در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد. یک هنرمند این اتاق‌ها را با استفاده از چوب و بتن در زمین یک کارخانه قدیمی ساخته است. میهمانان می‌توانند در هر یک از کنده‌های درخت یا قارچ‌های رنگ‌آمیزی شده اقامت داشته باشند. این خانه‌های کوچک مانند داستان‌های دوران کودکی می‌ماند.

این خانه‌ها راحت هستند و ظرفیت هر یک از آن‌ها تا 4 نفر است. با توجه به زمستان‌های سخت در سوئد این هتل بیشتر برای فصل‌های گرم تابستان مناسب است.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. هتل جرثقیل فارالدا

به هتلی که در ارتفاع قرار دارد نگاه ‌کنید. میهمانان این هتل در آمستردام می‌توانند اتاقی در یکی از جرثقیل‌های قدیمی شهر در یک منطقه صنعتی رزرو کنند. این جرثقیل با ارتفاع 45 متر تبدیل به یک هتل سه‌خوابه شده که در بالاترین نقطه‌ی آن‌ یک جکوزی و نقطه‌ای برای پرش بانجی جامپینگ وجود دارد. می‌توانید با استفاده از یک آسانسور شیشه‌ای به بالای جرثقیل بروید، فقط پایین را نگاه نکنید.

با وجود جلوه بسیار صنعتی، این هتل بسیار لوکس و راحت است. هرچند جرثقیل در هوای طوفانی کمی تکان می‌خورد. میهمانان می‌توانند برای بهره‌مندی از چشم‌انداز بهتر شهر، جرثقیل را به هر نقطه‌ای که می‌خواهند حرکت دهند.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. هتل هنگ نگا

در نگاه اول این هتل ویتنامی مانند یک کابوس شبانه به نظر می‌رسد. اما بیشتر بر اساس داستان آلیس در سرزمین عجایب و داستان‌های کودکانه طراحی‌شده است. در طراحی این هتل از هیچ خط صافی استفاده‌ نشده و تمامی خطوط به شکل منحنی هستند.

این هتل توسط یک هنرمند ویتنامی و به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده است که از بیرون مانند یک درخت بزرگ به نظر می‌رسد. داخل هتل مانند یک جنگل با پله‌هایی مارپیچی و پل‌های کوچکی است که طبقات را به هم وصل می‌کند. با جستجو در خانه به قارچ‌های سمی، تار عنکبوت و حتی مجسمه‌هایی از عقاب در اتاق‌ها برمی‌خورید که مانند یک چادر طراحی‌ شده‌اند. در این هتل هیچ کمبودی برای تکمیل تجسمات شما وجود ندارد.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. اقامت در سیلو

این مجموعه آپارتمانی در خارج از کرایس چرچ در نیوزلند، در واقع مکانی برای انبار کردن گندم بوده است و شما هرگز فکر نمی‌کردید که بشود شبی را در آنجا گذراند. هرچند این سیلوهای نقره‌ای و گرد و براق حالا تبدیل به یک محل اقامتی منحصربه‌فرد شده‌اند.

از بیرون این 9 سیلو به نظر غیر قابل‌ سکونت می‌رسد اما درواقع اقامتگاهی راحت و دوستدار طبیعت می‌باشند. در این سیلوها آشپزخانه در طبقه اول خانه قرار دارد و اتاق‌خواب‌ها و سرویس بهداشتی در طبقه بالا هستند. با باز کردن دریچه هتل که روی سقف اتاق قرار گرفته می‌توان آسمان را در هنگام شب تماشا کرد، همچنین از آن به‌عنوان یک سیستم خنک‌کننده مؤثر در فصل گرما نیز استفاده می‌شود.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. خوابیدن در یک UFO

طرفداران فیلم‌های تخیلی  و فضایی ممکن است از اقامت شبانه در یک UFO لذت ببرند. هتل‌های زیادی با طراحی UFO  در سراسر جهان وجود دارد و دوستداران این‌گونه هتل‌ها به دنبال چیزی هستند که کمی با بقیه تفاوت داشته باشد.

یک زوج ولزی محفظه‌ای را از المپیک لندن خریداری کردند و آن را تبدیل به یک هتل به سبک UFO نمودند. دکور این هتل شامل لباس‌های فضایی و نورهای LED برای جلوه فضایی بخشیدن به داخل اتاق‌هاست. هتلی شبیه به همین هتل نیز در سوئد وجود دارد که به میهمانان امکان خوابیدن در لانه پرندگان در بالای درخت را می‌دهد. میهمانان در هتل  UFO چین می‌توانند از چشم‌انداز زیر دریا نیز استفاده کنند.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. محفظه‌های درختی در کرن وال

برای کسانی که عاشق طبیعت هستند، اقامت در این خانه‌های درختی می‌تواند جذاب باشد. این خانه‌ها در بریتانیا مانند حباب‌هایی هستند که در ارتفاع 3 متری از سطح زمین قرار دارند. در این اتاق‌ها تخت خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی قرار دارد. طراحی این اتاق‌ها بر اساس طراحی‌ اولیه کشتی‌های پرنده است. میهمانان از پله‌هایی باریک به سمت اتاق‌های خود بالا می‌روند که شامل تخت و اجاقی برای گرم نگه‌داشتن اتاق در فصول سرد است.

همچنین می‌توانید با بلند کردن دیوار از منظره جنگل و طلوع خورشید لذت ببرید. می‌توانید خودتان در آشپزخانه قهوه درست کنید یا آن را سفارش دهید.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. میهمان‌خانه زوزه سگ

همه ما با عبارت "خوابیدن در لانه سگ" آشنایی داریم اما این میهمان‌خانه آمریکایی معنی جدیدی از این عبارت را به تصویر کشیده است. دوستداران سگ می‌توانند در داخل یک سگ شکاری  بزرگ بخوابند.

محلی‌ها این خانه‌ی دو طبقه را «ویلی دوست‌داشتنی» می‌نامند. زوجی که کارشان کنده‌کاری بر روی چوب بوده درن هایت هنر خود را با ساخت این خانه منحصربه‌فرد تکمیل کرده‌اند. دکور و سرویس این خانه برگرفته از وسایل مربوط به سگ است، مانند بیسکوییت‌هایی به شکل استخوان. می‌توانید از طبقه بالای خانه نمای زیبایی از دهکده ویلی را تماشا کنید.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. هتل آتش‌فشانی

با رفتن به اعماق جنگل‌های شیلی از دیدن یک آتش‌فشان غیرعادی تعجب نکنید. هرچند گردشگرانی که به دنبال تجربه زندگی هابیت‌ها هستند می‌توانند در این هتل که در دل یک کوه پوشیده شده از درختان انگور قرار گرفته اقامت کنند. این هتل با یک چشمه آب گرم در بالای آن‌که مانند دهانه یک آتش‌فشان طراحی‌شده است، در یک منطقه دورافتاده قرار دارد.

این هتل دست‌ساز با دیوارهایی که با گیاهان مزین شده، تکمیل می‌گردد. پنجره‌های کوچک و سه‌ گوش اتاق‌ها به سمت جنگل گشوده می‌شود. سرگرمی‌های این هتل شامل وان های آب گرم در فضای باز و زمین گلف در میان درختان جنگل است.

باید انتظار داشته باشید که در ابتدای ورود به جنگل یک هابیت یا پری جنگلی جلو بیاید و به شما خوش‌آمد بگوید. مسافران برای ورود به هتل باید از روی یک پل درختی عبور کنند. خوشبختانه در طرف دیگر پل، مثل داستان هابیت، یک چرخ افسانه‌ای قرار ندارد.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

 

  1. اقامت در یک قلعه شنی

شاید بسیاری از ما در کودکی آرزو داشتیم در قلعه‌ای شنی که در فصل تابستان در ساحل ساخته بودیم زندگی کنیم. در هلند این آرزو به واقعیت تبدیل‌ شده است. قلعه‌های شنی موقت در ابتدا در سال 2015 به‌عنوان بخشی از فستیوال قلعه شنی در ساحل اوس و اسنیک ساخته شدند.

حالا مجسمه‌سازان هتل زند این قلعه‌های شنی را هر تابستان بازسازی می‌کنند و امکان اقامت در اتاق‌هایی که کاملاً از شن ساخته‌ شده است را به میهمانان می‌دهند. این قلعه‌ها با یک پناهگاه و خندق کامل می‌شوند. دیوارها و سقف‌ها به گونه ساخته‌شده که فرو نمی‌ریزد. کف شنی اتاق‌ها را بافرش پوشانده‌اند، پس دیگر موقع خواب به کف پاهایتان شن نمی‌چسبد.

10 هتل عجیب در سراسر جهان

به نظر می‌رسد که هرکسی دوست داشته باشد یک شب را در این هتل‌های عجیب بگذراند. به راستی کدامیک از آن‌ها جذابیت بیشتری دارند؟

منبع: listverse.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.