زیباترین سفرهای ریلی دنیا که عاشقان قطار آرزویش را دارند

4.3
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین مسیرهای آهنی دنیا که هوش از سرتان می‌برند! +تصاویر
27 خرداد 1398 12:00
0

 آیا فیلم‌های قدیمی را که در آن شخصیت‌های داستان با قطارهای زیبا و لوکس و در حین تماشای مناظر خیره‌کننده به نقاط زیبا سفر می‌کردند را به خاطر دارید؟ تنها فیلم ساخته‌ شده از داستان‌های آگاتا کریستی به نام "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" به‌تنهایی هزاران بار ارزش دیدن دارد.

احتمالاً خود را در یک قطار سریع‌السیر تصور کرده‌اید که در حال لذت بردن از مناظر زیبای کوه‌های آلپ هستید. سؤال این است که در کدام قطار در جهان می‌توان شاهد زیباترین و نفس‌گیرترین مناظر بود. در این مطلب قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم، پس همراهمان باشید!

 

  1. قطار سریع‌السیر شرقی

کشورها: سنگاپور، تایلند، مالزی و لائوس

مسافران می‌توانند طی یک سفر سه‌ روزه همراه با تور گردشگری از مکان‌های دیدنی و تاریخی 4 کشور آسیای جنوب شرقی دیدن کنند. این قطار از مرکز قاره آسیا گذشته و از ایالت جوهور در مالزی گذشته و در کوالالامپور و پنانگ توقف می‌کند. مسافران همچنین می‌توانند قایق‌سواری بر روی رودخانه کوای را نیز تجربه کنند.

در طراحی داخلی این قطار از نقاشی‌ها و طراحی‌های رنگارنگ آسیایی استفاده‌ شده است. قسمت انتهایی قطار به یک منظره‌ی وسیع از چشم‌انداز منطقه گشوده می‌شود.

Eastern-&-Oriental-Express.jpg

قیمت: سفر سه‌روزه، شروع قیمت از 2820 دلار

 

  1. قطار سریع‌السیر ونیز

کشورها: ایتالیا، فرانسه

شما شانس سوارشدن به‌قطار سریع‌السیر مشهوری را دارید که برای اولین بار در سال 1883 از پاریس به مقصد استانبول راه‌اندازی شد و تبدیل به مکانی برای قتل یکی از مسافرانش در رمان آگاتا کریستی هم شد.

جدا از مسیر افسانه‌ای پاریس- استانبول، می‌توان با این قطار با گذشتن از فرانسه و لندن به ونیز، سوئیس و کوه‌های آلپ سفر کرد. 17 واگن این قطار فضای عصر 1920-1930 آرت دکو را یادآور می‌شوند. تمام لحظات سفر در این قطار را می‌توان در سه کلمه خلاصه کرد: رضایت، لوکس بودن و راحتی.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر دوروزه 2860 دلار

 

  1. بلموند هیرام بینگام

کشور: پرو

با وجود اینکه مسیر بین کورکو و ماچوپیچو تنها 97 کیلومتر است، اما حتی این سفر کوتاه هم می‌تواند احساسات شما را شکوفا کند. قطار از میان رودخانه‌های خروشان و دره‌ای و جنگل‌های انبوه با مناظر خوش‌منظره از کوهستان عبور می‌کند.

سفر وقتی لذت‌بخش‌تر می‌شود که هم‌زمان با لذت بردن از این منظره‌ها، سه وعده‌ غذا با نوشیدنی پیسکو سور(مخلوطی از آب‌لیموی تازه، شربت قندی، تخم‌مرغ و نوشیدنی پیسکو) هم نوش جان می‌کنید. در مقایسه با قطارهای دیگر، نگران هنرنمایی اضافی این قطار نباشید، برای داشتن یک سفر دلپذیر نیازی به نگاه کردن به تمام صحنه‌های فانتزی و خیره‌کننده نیست.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر 5 ساعته 614 دلار

 

  1. قطار صحرایی

کشور: نامیبیا

قطار صحرایی از بین شهرهای ویندهوک و سواکوپموند با مسافت 363 کیلومتر می‌گذرد. این قطار دارای واگنی مخصوص مسافرانی است که بتوانند در هنگام شب ستاره‌ها را مشاهده کرده و در هنگام روز چشم‌اندازی زیبا از صحرا داشته باشند. این واگن دارای 30 صندلی است که می‌توان آن را به شکل تخت درآورد و به ستاره‌ها خیره شد.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر 10.5 ساعته 258 دلار

 

  1. قطار رووس

کشور: آفریقای جنوبی

یک قطار آفریقایی دیگر با نام "غرور آفریقا" به تقلید از قطارهای دوره رمانتیک شاه ادوارد ساخته‌ شده است. فضای داخلی لوکس قطار با مبل‌های بی‌نظیر و بهترین نوشیدنی‌های آفریقایی مجهز شده که نمای بی‌نظیر از خط ساحلی جاده گاردن و پارک زولو نیز به زیبایی آن می‌افزاید. در این سفر سه‌ روزه با عبور از داخل کیپ‌تاون و پرتوریا و توقف در نزدیکی آبشارهای ویکتوریا در زیمباوه، سواکوپموند در نامیبیا و کیپ‌تاون و کایرو به پایان می‌رسد.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: سفر سه‌روزه، شروع قیمت از 1700 دلار

 

  1. قطار مهاراجه

قطارهای هند به شلوغی و گل‌هایشان شهرت دارند. این قطارها را می‌توان با جابه‌جا نمودن روزانه 18 میلیون مسافر، به‌عنوان شاهرگ اصلی کشور در نظر گرفت. قطار لوکس مهاراجه که طبق مدرن‌ترین سنت‌های رفاهی راجوپتا طراحی‌شده است، طی یک سفر 7 روزه از بمبئی به دهلی می‌رسد. طی این سفر می‌توان شاهد چشم‌اندازهای خیره‌کننده مانند آجانتا، تاج‌محل، صحراها، بازارهای شهری و موارد دیگر بود.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای سفر 7 روزه شروع قیمت از 6760 دلار

 

  1. راه‌آهن تنگه مس

کشور: مکزیک

آیا می‌دانستید که تنگه مس 4 برابر بزرگ‌تر از تنگه بزرگ یا همان گرند کنیون است که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود در آمریکای جنوبی کرده است؟ این تنگه نام خود را از رنگ سبز- مسی کوه‌ها گرفته است که بیش از 30 میلیون سال قبل شکل‌ گرفته‌اند.

سفر از لاس موچیس چیهواهوا آغاز شده و از اقیانوس آرام به سمت صحرای مرکزی مکزیک می‌رود. مسافران از میان شیب‌های مرتفع‌ترین جنگل و دومین آبشار بزرگ در مکزیک عبور کرده و شاهد صحنه‌های بسیار جالبی خواهند بود.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: سفر 7 روزه 1891 دلار

 

  1. قطار سیبری

کشور: روسیه

شما شانس توقف در چند مکان مهم مانند جاده ابریشم را داشته و می‌توانید مسیر مارکوپلو و الکساندر کبیر را دنبال کنید. این جاده ریلی یکی از طولانی‌ترین جاده‌ها در جهان است. قطار از مسکو به سمت والدیوستوک حرکت می‌کند، گرچه طی این سفر دو هفته‌ای، قطار در کازان، یکاترینبورگ، نووسیبریسک، ایرکوتسک، دریاچه بایکال، اولان اوده، اولان باتور و خاباروسک توقف می‌کند. علاوه بر این فعالیت‌های جالب دیگری نیز وجود دارد، مانند پیاده‌روی در جنگل‌های تایگا و سورتمه با سگ.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای سفر دونفره 2 هفته‌ای، 16995 دلار

 

  1. دماغه شیطان

کشور: اکوادور

دماغه شیطان مسیر اولیه خط آهن اکوادور را از شهر ساحلی گوایاکویل به سمت کوئیتوی کوهستانی می‌پیماید. این قطار به خاطر صخره‌ای عمودی در مسیر که مسافران می‌توانند آن را مشاهده کنند، به این نام گذاشته شده است.

در سال 1997 این مسیر تا همین اواخر بسته شد و حالا واگن‌های قطار عوض‌شده‌اند. طی این سفر 4 روزه، قطار از کنار منظره‌های تماشایی آتش‌فشان کوتوپاکسی عبور کرده و برای استراحت شبانه در شهرهای مختلفی توقف می‌کند.

Devil’s-Nose.jpg

قیمت: سفر 4 روزه 2491 دلار

 

  1. قطار تندروی توکایدو شینکانسن

کشور: ژاپن

شهرت این قطار به خاطر سرعت و امنیت فوق‌العاده‌ای است که دارد، این قطار مسیر 550 کیلومتری را تنها در 2.5 ساعت می‌پیماید و دو شهر بزرگ ژاپن یعنی توکیو و اوساکا را به هم متصل می‌کند. در کل قطار تندروی توکایدو شینکانسن در 17 نقطه توقف دارد. زمان هر توقف برحسب نزدیک‌ترین نقطه توقف بعدی محاسبه می‌شود.

البته سرعت‌بالا تنها مزیت این قطار نیست. می‌توان طی مسیر از چشم‌اندازهای بی‌نظیر و مخصوصا کوه فوجی و کیوتو لذت برد.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر 2.54 ساعته 121 دلار

 

  1. اسکاتلندی مجلل بلموند

کشور: اسکاتلند

لوکس و باشکوه، با این کلمات می‌توان این قطار را توصیف کرد. از مسافران با فرش قرمز، موسیقی اصیل که توسط اسکاتلندی‌های واقعی نواخته می‌شود و نوشیدنی استقبال می‌شود. مسیر این قطار معمولاً از لندن یا ادیبنبورگ آغاز می‌شود و در میان راه می‌توان شاهد قلعه‌ها، خانه‌ها، باغ‌ها و موزه‌های زیادی بود.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای سه شب  3091 دلار

 

  1. قطار آل آندالوس

کشور: اسپانیا

این قطار از میان مناظر خیره‌کننده‌ی منطقه‌ی آندالوسیا در جنوب اسپانیا می‌گذرد. قطار از سویل حرکت کرده و در مقاصد تاریخی توقف می‌کند. برخی از واگن‌های این قطار در سال 1920 مخصوص فرمانروایان انگلیسی ساخته‌ شده که از کالیس فرانسه به سمت ریوی یرا حرکت می‌کردند. طراحی داخلی این قطار با تزیین‌ها و مبل‌هایی الهام گرفته از سبک بل اپوک تزیین شده است.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر 4 روزه 1070 دلار

 

  1. قطار تبت - کینقای

کشور: چین

مرتفع‌ترین ریل راه‌آهن جهان به‌راستی معجزه‌ای از فناوری است: بخشی از آن به ارتفاع 4000 متر از سطح دریا می‌رسد و تونل فنگوشان تنها تونلی در جهان است که در خاک یخ‌زده در ارتفاع 4900 متری از سطح دریا ساخته‌ شده است.

قطار مجهز به سیستم تهویه خاصی است و واگن‌ها مجهز به ماسک اکسیژن هستند که در زمان کمبود اکسیژن بتوان از آن‌ها استفاده کرد. پنجره‌ها مجهز به فیلترهای ماورای بنفش هستند و از انعکاس شدید نور آفتاب جلوگیری می‌کنند. هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع از تماشای مناظر زیبای کوه‌های تبت شود.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر 40 ساعته 104 دلار

 

  1. کوهنورد صخره‌ای

کشور: کانادا

این قطار از میان صخره‌های کانادا می‌گذرد. برای خلق منظره‌ای بهتر برای مسافران برای تماشای تنگه‌ها و قله‌های پوشیده از برف، واگن این قطار از جنس شیشه و به شکل گنبدی ساخته‌شده که بتوان از آن‌ها خرس‌های سیاه گریزلی، گوزن شمالی و عقاب را مشاهده کرد.

این قطار با یک‌شب توقف در کاملوپس از ونکوور به سمت کوهستان‌های پوشیده از صخره مانند بنف، و دریاچه لوئیز و کلگری حرکت می‌کند.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای یک سفر دوروزه 956 دلار

 

  1. راه‌آهن گرند کنیون

راه دیگری به‌ جز سفر با خط راه‌ آهن گرند کنیون برای تماشای مناظر بی‌بدیل  و زمان‌بندی مناسب برای لذت بردن از صحنه‌های صحرای آریون و تحسین این تنگه نیست. بیایید و ببینید.

15 نمونه از خوش‌منظره‌ترین سفرهای قطاری در جهان

قیمت: برای سفر دوساعته، 65 دلار

 

به نظر شما قیمت این سفرها زیادی بالا است یا اینکه می‌ارزد برای تماشای چنین مناظری، پول خرج کرد؟

منبع: hotelyouwant.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.