عجیب‌ و غریب ترین هتل‌ های آلمان را بشناسید

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب و غریب‌ترین هتل‌های دنیا، در گوشه‌ای از اروپا! +تصاویر
08 دی 1397 10:00
0

تنوع طلبی و دوری از کلیشه‌های مرسوم یکی از نیازهای شناخته شده در حوزه‌ی گردشگری است و افراد فعال در این زمینه هم به خوبی می‌دانند چطور به این نیاز پاسخ دهند. هر روز خبرهایی از خدمات جدید، عجیب و غیرمرسوم منتشر می‌شود و به محض افتتاح هم، مردم از آنها استقبال می‌کنند. اقامتگاه‌‌های عجیب و غیر معمول هم در سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته‌اند. حالا به هر کشوری بخواهید سفر کنید، چندین هتل عجیب در آنجا هست که بتوانید از بینشان یکی را انتخاب کنید. در این مطلب به هتل‌های عجیب و غیرمعمول آلمان می‌پردازیم.

۱. Huttenpalast؛ برلین

افراد زیادی هستند که علاقه به کمپینگ دارند اما آمادگی خوابیدن بیرون از خانه و فراموش کردن آب لوله‌کشی در دستشویی را ندارند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، در سفر خود به برلین می‌توانید در هتل Huttenpalast و در یکی از کاروان‌ها یا چادرها بخوابید.

Huttenpalast برلین

Huttenpalast برلین

کاروان‌هایی که در این هتل تعبیه شده‌اند، قدیمی و به سبک دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی هستند. ساختمان هتل یک کارخانه‌ی قدیمی است که در آن تغییراتی ایجاد شده است. چند کلبه‌ی چوبی هم در کنار کاروان‌ها میزبان مشتریانی هستند که می‌خواهند این نوع اقامت را تجربه کنند. دستشویی و حمام هتل به شکل مشترک است اما چند اتاق که به شکل هتل‌های معمول هستند، حمام جداگانه دارند.

این هتل بیشتر برای افرادی مناسب است که به نوستالژی پیک‌نیک رفتن‌های دوران نوجوانی و جوانی علاقه دارند، چون دیگر از این مدل کاروان‌ها تولید نمی‌شود و با وجود هزاران اقامتگاه در هر گوشه‌ی آلمان، تعداد کمی هستند که برای مسافرت، کاروان را انتخاب می‌کنند.

۲. هتل V8 ؛ اشتوتگارت

برای طرفداران دنیای خودرو این هتل شبیه به یک رویاست. اکثر خودروهایی که برای ساخت تخت‌خواب یا میزهای غذا‌خوری استفاده شده‌اند، مربوط به دوران کلاسیک هستند. تعجبی هم ندارد در شهر اشتوتگارت چنین هتلی وجود داشته باشد، چون کارخانه‌های مرسدس بنز و پورشه هم در همین شهر هستند.

هتل 78 اشتوتگارت

هتل 78 اشتوتگارت

در همه‌ی بخش‌های هتل سعی شده تا به نوعی این سبک رعایت شود. خودروهای کلاسیک اطراف هتل به نمایش گذاشته ‌شده‌اند: اتاق‌هایی با تخت خودرویی، سینمایی با صندلی‌هایی خودرویی. البته ۱۳۰ اتاق هتل بدون متعلقات خودرو هستند اما دیوارهایشان با تصاویر خودرو‌های قدیمی و جدید پر شده‌اند. آنهایی که بخواهند در این هتل اقامت کنند، می‌توانند پکیجی ویژه برای بازدید از موزه‌ی مرسدس و پورشه را هم انتخاب کنند.

۳. هتل آلکاتراز؛ راینلاند-فالتس

پیش‌تر در مطلبی در این مورد که ده‌ ها زندان در هلند و سوئد تبدیل به هتل می‌ شوند صحبت کرده بودیم، هتل آلکاتراز هم زندانی بوده است که حالا به یک هتل تبدیل شده اما با هتل‌های هلند و سوئد تفاوت دارد. قبل از این انسان‌ها برای گذراندن مجازاتشان مجبور به اقامت در این ساختمان بودند اما حالا مشتریانی هستند که برای روزهای آینده اتاق رزرو می‌کنند. این زندان در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و در سال ۲۰۰۷ به هتل تبدیل شد. شکل و معماری زندان تا حدود زیادی حفظ شده است. همان راهروها، پنجره‌های کوچک حفاظ دار و میزهای غذاخوری فلزی سر جایشان هستند.

هتل آلکاتراز؛ راینلاند-فالتس

هتل آلکاتراز؛ راینلاند-فالتس

جالب‌تر این که لباس کارکنان هتل به همان سبک زندان‌بان‌ها است و مهمان‌ها هم لباسی راه‌راه شبیه زندانی‌ها دریافت می‌کنند. اتاق‌ها همان سلول‌ها هستند و به جز چند امکانات اولیه، چیز زیادی به آنها اضافه نشده. البته چند اتاق ویژه هم آماده شده که امکانات بیشتری دارند.

۴. Friend.ship Hausboot؛ برلین

برای آنهایی که اقامت روی دریا را برای چند روز آرزو می‌کنند و علاقه دارند چند روزی را دور از شهر باشند، Friend.ship می‌تواند یک فرصت عالی باشد. قرار نیست سوار کشتی شوید، اینجا یک اقامتگاه کوچک روی آب است و فقط دو اتاق دارد. دکوراسیون جالب و امکاناتی مثل سونا و وان آب‌گرم، اقامت در آن را جذاب‌تر می‌کند. می‌توانید روی ننو بخوابید و برای ساعت‌ها از تماشای رودخانه لذت ببرید.

Friend.ship Hausboot برلین

Friend.ship Hausboot برلین

۵. Burg Colmberg Hotel؛ کولمبرگ

در کشور آلمان چندین قصر یا قلعه از قرون وسطی باقی مانده است که بیشترشان برای بازدید عموم نوسازی و آماده شده‌اند. اما تعداد اندکی از این قلعه‌های قدیمی را هم تبدیل به اقامتگاه‌ کرده‌اند تا افراد مشتاق به تجربه‌ی زندگی به سبک پادشاهان یا فرماندهان نظامی، چند شبی را در این هتل‌‌ها بگذرانند.

Burg Colmberg Hotel کولمبرگ

Burg Colmberg Hotel کولمبرگ

Burg Colmberg قلعه‌ای با قدمت هزار ساله است که حالا تبدیل به هتلی با مدیریت خانوادگی شده و مثل هر هتل دیگری آماده‌ی پذیرش مهمان است. صاحبان هتل سعی کرده‌اند همه چیز را با همان سبک قدیمی بازسازی کنند. بخش جذاب این هتل طبیعت اطراف آن است، زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های اطراف، همان حس و حال قرن‌ها قبل را به انسان منتقل می‌کند.

۶. هتل درختی؛ زنتندورف

آرزوی دوران کودکی خیلی از افراد همین خانه‌های درختی بود. شاید این آرزو تحت تاثیر فیلم‌ها و کارتون‌های دوران کودکی باشد. بسیاری از افراد هنوز در گوشه‌ی ذهن‌شان چنین رویایی دارند، خبر خوش که چنین افرادی می‌توانند در زنتندورف آلمان از این هتل‌های درختی استفاده کنند.

هتل درختی  زنتندورف

هتل درختی  زنتندورف

خانه‌های درختی در منطقه زنتندورف آلمان با اینترنت وای‌فای، در کنار پارک‌های تفریحی، تونل‌های مخفی در زیر زمین و چند موزه و مارپیچ، بهترین گزینه برای یک اقامت پرهیجان هستند. شاید اینجا هیچ شباهتی به هتل نداشته باشد اما اقامت در این خانه‌های درختی لذتی به مراتب بیشتر دارد.

۷. BaseCamp ؛ بن

در هتل BaseCamp چندین گزینه برای انتخاب دارید: قطار، کاروان یا خودروهای ون قدیمی. همه‌ی این اقامتگاه‌های کوچک و بزرگ در کنار هم چیده شده‌اند و البته خبری از ترافیک و سر و صدای ایستگاه قطار هم در آن‌ها نیست.

BaseCamp بن

BaseCamp بن

صبحانه هر روز به مسافران عرضه می‌شود و یک محوطه‌ی باربیکیو هم برای اوقاتی که مسافران بخواهند خودشان غذا بپزند در نظر گرفته شده. اینجا در ظاهر شبیه موزه‌ی‌ حمل و نقل است اما همه‌ی کاروان‌ها و واگن‌ها قابل رزرو هستند.

۸. The QVEST Hideaway؛ کلن

این یک گالری هنری است یا هتل؟ در واقع هر دو و کمی بیشتر از هر دو. این بوتیک هتل با الهام از مجله QVEST ساخته شده است. این هتل ترکیبی از حس و حال فشن شوهای لباس دارد. ساختمان در سال‌های ۱۸۰۰ ساخته شده اما کاربری آن در طول تاریخ تغییر کرده است. بیش از این که اقامتگاه باشد، یک مجتمع فرهنگی است. اگر می‌خواهید اطلاع بیشتری در مورد بوتیک هتل‌ها داشته باشید، سری به مطلب «بوتیک هتل چیست؟»بزنید که خالی از لطف نیست.

The QVEST Hideaway کلن

The QVEST Hideaway کلن

ما در کشور عزیزمان زندان‌هایی داریم که حالا به موزه تبدیل شده‌اند، اما آیا به نظرتان می‌توان همین زندان‌ها را به هتل تبدیل کرد و از آن‌ها در جهت بهبود صنعت گردشگری سود جست؟ آیا اصلا به نظرتان چنین تغییر کاربری صحیح است؟

منبع: thelocal.de