حرفه‌ای ها در سفرهای خارجی چطور میان بر می‌ زنند؟

4.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
میان‌برهای عجیب ولی واقعی در سفرهای خارجی!
11 آذر 1397 10:00
0

آیا می‌خواهید در سفرهای خارجی، حتی در فرودگاه هم در هزینه‌هایتان صرفه‌­جویی کنید؟ پس مطلب زیر را با دقت بخوانید، چرا که در اینجا نظرهای ده نفر از گردشگران جمع‌آوری شده‌ است تا شما بتوانید کمی بیشتر در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، پس با لست‌سکند همراه باشید.

1. استفاده از ورودی بین المللی

لیسا الن نیور (Lisa Ellen Niver)  یک شهروند بین المللی‌ست و به بیش از 100 کشور در 6 قاره سفر کرده است. او پس از سفر به همراه والدینش و کسب تجربه‌ی استفاده از ورودی بین‌­المللی، درخواست خود را برای گرفتن گذرنامه‌ی بین‌المللی ارائه کرد. به گفته‌ی وی "بعد از ثبت نام و مصاحبه، دیگر نیازی به تحمل صف‌­های طولانی امنیتی نیست و در هر جایی به سرعت به سمت جلو راهنمایی می‌شوید، بدون اینکه نیاز داشته باشید تا کفش‌­هایتان را در بیاورید و یا کامپیوترتان را از کیف مخصوصش خارج کنید." البته این مورد برای بسیاری از ما در دسترس نیست اما، خیلی از حرفه‌ای‌های سفر از این امکان استفاده می‌کنند.

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

2. خود را در فرست کلاس جا کنید

ترنر رایت (Turner Wright) که در ژاپن، کره جنوبی، پرو، تایلند و نیوزیلند زندگی کرده است، روش عجیب و غیر متعارفی را برای دستیابی به فرست کلاس دارد:

برخی از اتاق­‌های فرست کلاس را به مسافران اجازه می­‌دهند تا یک مهمان را به رایگان با خود بیاورند البته به شرطی که مهمان بوی نامطبوعی نداده و رفتار متعارفی داشته باشد. کافیست جلوی درِ ورودی منتظر باشید و از یکی خواهش کنید که اگر مشکلی ندارد شما را به عنوان مهمان داخل ببرد. به گفته‌ی ترنر بیان یک داستان غم­‌انگیز از اینکه چطور بیش از 30 ساعت وقت شما را تلف کردند و یا دلتان برای خانوادتان تنگ شده هم می‌­تواند به این موضوع کمک کند! شاید باورش برایتان سخت باشد ولی خیلی از حرفه‌ای‌های سفر از این شیوه استفاده می‌کنند و غیرقانونی هم نیست!

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

3. اضافه بار خود را بپوشید!

بنی لویس (Benny Lewis) به خاطر اینکه 11 سال در سفر بوده است، توسط نشریه‌ی جغرافیای ملی (National Geographic) به عنوان مسافر سال 2013 معرفی شد. او با هر چه دارد (که شامل کتاب هم می­‌شود!) سفر می­‌کند و هیچ هزینه‌ی اضافه ­باری هم پرداخت نمی‌­کند. آیا می­‌خواهید راز موفقیت او را بدانید؟ او تمامی بار خود را با استفاده از جاکوتو (ژاکتی که به حدی جا دار است که شما می­توانید به سادگی در آن لپ تاپ و سایر وسایل خود را جای دهید) می‌­پوشد. بر اساس نظر وی: "ظاهر آنچنان زیبایی ندارد و وقتی از آن استفاده می­کنید اصلا راحت نیست ولی خوب فقط در زمان ثبت ورود و ثبت خروج به آن نیاز دارید. چرا که فقط در آن زمان تعداد کیف­های شما واقعا ارزیابی می­شوند. در بقیه‌ی موارد می­‌توانید از آن به عنوان یک کیف تا شو استفاده کنید."

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

4. با چشم قرمز پرواز کنید!

مت استابیل (Matt Stabile)، موسس و سرپرست نویسندگان وبسایت‌­های TheExpeditioner.com  و ExpeditionerSafaris.com معتقد است که بهترین راه دچار نشدن به دردسر­های متداول فرودگاه‌­ها، انتخاب پرواز­های چشم قرمز (نیمه شب) است. به ویژه اگر یک پرواز طولانی داشته باشید.

او می‌گوید: "اگر شما یک پرواز دیروقت را انتخاب کنید، هم از ترافیک به سمت فرودگاه در امان می‌مانید و هم صف­‌های ورودی به حداقل خود می­‌رسند. همچنین سخت­‌گیری­‌های امنیتی کمتر هستند و به محض آن‌که پرواز کردید، می‌توانید به خواب رفته و در مقصد بیدار شوید."

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

5. از آژانس­های مختلف کمک بگیرید

بنی لویس (Benny Lewis) استفاده از آژانس‌های معتبر را برای رزرو پروازها مفید می‌­داند. او معتقد است که آژانس‌­ها در اغلب موارد می­‌توانند یک پرواز در زمان راحت و با قیمت پروازهای نیمه شب را پیدا کنند.

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

 

6. در فرودگاه غذا بخورید!

تیفانی و کریس سوکاپ (Tiffany and Chris Soukup) از VagabondWay.net بیش از 10 سال را مشغول سفر و اشتغال در کل دنیا بودند. آنها به صورت تجربی آموخته­‌اند که خوردن غذا در فرودگاه می­‌تواند از نظر هزینه به صرفه باشد و شکم پر می‌­تواند به راحتی برای مقابله با مشکل تاخیرهای پروازی به کمک مسافر آمده و از طرفی به وی در تصمیم­‌ گیری­‌های صرفه جویانه کمک کند.

تیفانی از برخی کلک‌های کم هزینه و جالب استفاده می‌کند و می‌گوید: "به نظر من فرودگاه­‌ها بهترین جا برای غذا خوردن نیستند ولی من به دنبال جای مناسبی برای غذا می­‌گردم و در آنجا غذا خواهم خورد، البته قبل از آن سعی می­‌کنم تا کوپنی برای رستوران‌های فرودگاه پیدا کنم."

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

7. کودکان را بدون تکنولوژی سرگرم کنید

راشل و گرگ دینینگ چند سالی‌ست که به همراه 5 فرزند خود سفر می‌کنند. آنها بهتر از هر پدر و مادری می‌دانند که سفر به همراه کودکان چقدر دشوار است. در حقیقت سرگرم کردن کودکان در هنگام انتظار در صف‌های طولانی فرودگاه کار هرکسی نیست. راز موفقیت این زوج عدم استفاده‌ی آنها از وسایل مدرن و گجت‌ها برای سرگرم کردن کودکانشان است. این زوج خواندن کتاب، بازی‌های فکری، تعریف کردن قصه و راه‌هایی از این قبیل را به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر می‌دانند. البته اگر کودکان شما به بازی با موبایل، تبلت و... وابسته هستند، جدا کردن آنها از وسایل مورد علاقه‌شان در فرودگاه کار عاقلانه‌ای نیست و بهتر است از چند هفته قبل برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

حرفه ای ها چطور سفر می کنند

امیدواریم اگر سفر خارجی در پیش رو دارید، این میان‌برهای ساده ولی کارآمد، به کارتان بیاید و از آن‌ها استفاده کنید. شما در سفرهای خارجی برای کم کردن هزینه‌ها و یا راحت‌تر سفر کردن چه راهکارهایی دارید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

منبع: www.wisebread.com

زهرا میرزایی