روستای ازمیغان بهشت کویری طبس

4.4
از 23 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهشتی درقلب کویر ایران که متحیرتان می‌کند! +تصاویر
10 دی 1397 07:00
0

روستای ازمیغان در ۴۰ کیلومتری شرق بخش مرکزی شهرستان طبس قرار دارد و ساکنان آن به کشاورزی و دام‌پروری اشتغال دارند و به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری طبس به شمار می‌رود. ازمیغان از معدود روستاهایی است که رودخانه‌های دائمی دارد و آب آن بیشتر برای مصرف کشاورزی و باغداری استفاده می‌شود. این روستا از لحاظ تنوع گیاهی نیز در سطح استان و کشور نمونه است و در این روستا علاوه بر محصولات جالیزی، نخل و مرکبات و سایر میوه‌های هر فصل، برنج نیز تولید می‌شود.

روستای ازمیغان

روستای ازمیغان حدود ۲۲۳ نفر جمعیت دارد که در قالب ۶۸ خانوار هستند. خانه‌های آنها شبیه دیگر معماری‌های کویری با خشت، گل، خاک و چوب ساخته شده است . از دیگر جاذبه‌های ازمیغان، آبشار قدمگاه و گونه‌های گیاهی وحشی چون درخت انجیر کوهی با ارتفاع ۲۰ متر و قدمتی ۳۰۰ ساله می باشد که از عوامل جذب طبیعت دوستان به این روستا است.

ازمیغان طبس

 بافت تاریخی ازمیغان آمیخته‌ای از شکوه معماری بومی و طبیعت است و در قسمت جنوبی روستا، در دامنه‌ی کوهستان و در جوار مزارع، کشتزارها و باغات شکل گرفته است. در فاصله‌ی ۵ یا ۶ کیلومتری بالا دست و پایین دست روستا نیز، دو قلعه‌ی قدیمی وجود دارد که اهالی، آن‌ها را قلعه دختر می‌نامند.

روستای ازمیغان طبس

یکی از دیدنی‌هایی که گردشگران از دیدن آن لذت می‌برند، قسمتی به نام تخت عروس است که از زیبایی خاصی برخوردار می‌باشد. این قسمت به خاطر وجود سنگ بزرگ سفیدی که در کف دره خود نمایی می‌کند، به این نام خوانده می‌شود. این سنگ بزرگ سفید در وسط رودخانه قرار دارد و به سبب آنکه از دو طرف آن آب در حال حرکت است، به مانند یک تخت به نظر می‌رسد.

ازمیغان طبس

روستای ازمیغان طبس

ازمیغان طبس

روستای ازمیغان طبس

روستای ازمیغان طبس

ازمیغان طبس

ازمیغان طبس

آیا تا به حال به این منطقه سفر کرده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است، پیشنهاد می‌کنیم که تا در فصل مناسبی هستیم به ازمیغان سفر کنید و بهشت کویری طبس را از نزدیک ببینید و از آن لذت ببرید و البته حواستان به رعایت کردن تمامی اصول یک گردشگری سالم باشد.