قلعه باقرآباد، امانگاه بی بدیل بافق!

4.5
از 14 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این نقطه از ایران از همه چیز درامانید! +تصاویر
10 شهریور 1398 08:00
0

یزد، استان خشت ایران است، استانی که وقایع بی‌شماری را به خود دیده است، و یکی از گنبدهای خشتی جهان تا جاذبه های تاریخی زیبا و منحصربفرد دیگر که تعداد آن‌ها کم نیست در این شهر جای گرفته‌اند. برای دیدن این همه زیبایی بی شک زمان زیادی لازم است. لست‌سکند امروز شما را با تکه‌ای از این استان کویری آشنا می کند که حتما برای شما هم خالی از لطف نخواهد بود.

قلعه باقرآباد

باقر آباد روستایی در فاصله ده کیلومتری شمال شهرستان بافق است. بافق بر سر یکی از راه‌‌های یزد به کرمان واقع شده و ۱۲۵ کیلومتر با شهر یزد فاصله دارد. در این روستا قلعه‌ای وجود دارد که به فرمان عبدالرحیم خان، فرزند محمدتقی خان بافقی، در سه مرحله ساخته شده است. این ساختمان ابتدا در برج شمالی ساخته شده و برج جنوبی آن ده سال بعد ساخته شد.

قلعه باقرآباد

این قلعه که دارای  ۴۵ اتاق و راهروهای متعدد و دو برج نگهبانی است، با مصالح خشت و گل بنا شده است. برج شمالی قلعه‌ای با ارتفاع ۸ متر دارای ۲ طبقه،۳ سنگ انداز و ۱۴۰ تیر انداز است. برج جنوبی قلعه که برجی هشت ضلعی است، ارتفاع بیشتری دارد. این برج دو طبقه است.

قلعه باقرآباد

قلعه باقرآباد به منظور پناه دادن به مردم در برابر خطرات احتمالی ساخته شده و محل انبار کردن غلات نیز بود. در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی نیز به علت هرج و مرج در کشور، مردم روستا دور قلعه را حصار کشیدند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به یزد، حتما سری به این قلعه‌ی تاریخی و زیبا بزنید.

بافق قلعه باقرآباد

قلعه باقرآباد

قلعه باقرآباد بافق