برنت، روستای سه هزار ساله پل سفید در طبیعت سبز مازندران

4.2
از 36 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
برنت، مکانی که در تصرف خان هاست! + تصاویر
10 تیر 1398 08:00
2

روستای برنت از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. این روستا طبیعتی بی‌نظیر برای طبیعت‌گردان و دوچرخه سواران دارد. امروز در این بخش از پیشنهادات ایرانگردی لست‌سکند به این روستای زیبا سر زدیم. با ما همراه باشید.

 

روستای برنت کجاست؟

روستای برنت

برای رفتن به روستای برنت می‌توانید به شرق تهران بروید و وارد جاده فیروزکوه شوید. بعد از گذشتن از منطقه فیروزکوه به سمت سوادکوه بروید و در حدود پنج کیلومتری سوادکوه در سمت راست جاده تابلو کوچک روستای برنت را مشاهده خواهید کرد. مسیر اتصالی به روستا بسیار زیبا و در حاشیه رودخانه با درختان بلند است. البته در نظر داشته باشید که بخشی از مسیر خاکی و پر پیچ و خم است.  بعد از هشت کیلومتر روستای زیبای برنت را خواهید دید.

 

روستای برنت

روستای برنت

روستای برنت در حدود 2 الی 3 هزار سال قدمت دارد که این موضوع از بناهای تاریخی روستا از جمله قبرهای گبری حاشیه روستا تخمین زده شده است.

روستای برنت

روستا دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است. این منطقه برای طبیعت‌گردان و دوچرخه سواران بهشتی زیبا محسوب می‌گردد اما علاوه بر طبیعت زیبا می‌توانید به بقایای تاریخی روستا نیز سر بزنید. در منطقه کوشک سر، آثاری از کوشک اردشیر بابکان دیده می‌شود و همچنین در روستای عمارت علی محمد خان، آسیاب بادی، مسجد و مدرسه علمیه قابل بازدید هستند. البته این بناهای تاریخی به علت بی‌توجهی در حال تخریب هستند.

روستای برنت

یکی از ویژگی‌های جذاب روستا وجود قشر اجتماعی خان‌ها در این منطقه است. این روستا محل زندگی بزرگان بوده و علمایی مانند میرزا عبدالوهاب مجتهد و میرزا غلامحسین ملکی به این روستا  رفت و آمد داشته‌اند. این روستا به علت ساکنانی که با حاکمان سیاسی ارتباط داشتند، به لحاظ توانایی مالی از باقی روستاهای اطراف امکانات بهتری داشته‌ است.

روستای برنت

روستای برنت

 

سخن نهایی

روستای برنت

مردم روستای برنت دارای معیشتی مبتنی بر دامداری و کشاورزی هستند. وجود کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، چشمه‌های آب معدنی و یخچال‌های طبیعی از روستا منطقه ‌ای به زیبایی بهشت ساخته است. سفر به این منطقه در تمامی روزهای سال جذابیت خاصی دارد اما پاییز با بارش‌ها و رنگ‌های بیشمارش بهترین زمان سفر به این روستا است.

تجربه‌ی اقامت در برنت را داشته‌اید؟

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی