عجیب ترین و جذاب ترین هتل های سال 2020 مشخص شدند!

4.6
از 11 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجیب ترین و زیباترین هتل های 2020 مشخص شدند! +تصاویر
18 بهمن 1398 10:00
3

اگر اهل سفر هستید تعیین جایی که قرار است شب در آنجا بمانید احتمالاً بسیار سخت است. میان این‌همه هتل، خوابگاه (هاستل)، استراحتگاه و خانه‌های اجاره‌ای شخصی کدام را انتخاب می‌کنید؟! طبق تخمین‌ها بیش از 700 هزار مرکز اقامتی در سراسر جهان وجود دارد. حتی با وجود عصر اینستاگرام، باز هم تحلیل بین این تعداد از هتل‌های متعدد سخت است. در این مطلب که بر اساس مشاهدات گروه بزرگی از نویسندگان، ویراستاران و فیلم‌برداران وبسایت matadornetwork در سرتاسر جهان تهیه شده است، قصد داریم فهرستی شامل 10 هتل از هتل‌های دیدنی و جذاب را برای شما معرفی کنیم، پس در لست سکند همراه ما باشید.

 

جی دابلیو ماریوت اِل کونونتو کوسکو، پرو

                                 جی دابلیو ماریوت اِل کونونتو کوسکو، پرو

در بسیاری از هتل‌ها وجود هوای پاک و اکسیژن از نکات مهم است. وقتی در هتلی اقامت دارید که حدود 3400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، طبیعتاً اتاق شما مملو از اکسیژن است، این موضوع حتی می‌تواند ارزشی بالاتر از خدمات ماساژ داخل اتاق و لذتی بیشتر از آن به همراه داشته باشد. به همین دلیل هتل جی دابلیو ماریوت اِل کونونتو کوسکو (JW Marriott Convento Cusco) در پرو به یکی از جالب‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ها در این کشور تبدیل ‌شده است.

این هتل علاوه بر هوای مطبوع بنایی تاریخی نیز محسوب می‌شود. درواقع ساختمان هتل صومعه‌ای مربوط به قرن شانزدهم میلادی است. حیاتی آفتاب‌گیر در هوایی پاک، دقیقاً همان ‌جایی است که باید بنشینید و از سرویس 24 ساعته چای هتل بهره‌مند شوید.

 

بورانا لوژ، کنیا

بورانا لوژ، کنیا

سافاری این هتل بسیار جذاب است و مهمانان هتل به این خدمت هتل بورانا لوژ بسیار علاقه دارند. حتی می‌توانند با همراهی مأموران حفاظت از محیط‌زیست به قسمت‌های خارج از محوطه هتل بروند و کرگدن‌ها، شیرها و سایر بخش‌های حیات‌وحش را مشاهده کنند.

کلبه‌هایی که در اطراف این هتل وجود دارد امکان گشت‌وگذار در جامعه محلی را برای مهمانان فراهم کرده است. آن‌ها می‌توانند به درون یک روستای ماسای بروند و ضمن آشنایی با فرهنگ آن‌ها، مراسم رقص سنتی را نیز از نزدیک تماشا کنند.

 

کویاسان، ژاپن

کویاسان، ژاپن

کوه مقدس کویاسان در فاصله حدوداً 100 دقیقه‌ای اوساکا قرار گرفته است. حدوداً 100 معبد در این کوه مقدس و فلات آن جای دارند و 50 معبد از این معابد زیبا با نام‌های شوکوبو شناخته می‌شوند و درواقع به مسافران اجاره داده می‌شوند. البته این شوکوبوها صومعه نیستند و راهبی در آن‌ها وجود ندارد.

اول صبح می‌توانید در مراسم راهبان بودائی در نزدیکی محل اقامت خود شرکت کنید. مدتی را هم در حمام‌های جنگلی سپری کنید و درنهایت از غذای گیاهی لذت ببرید. مواد به‌ کار برده شده در این غذاهای گیاهی تماماً در این کوه و کوه‌های نزدیک پرورش یافته‌اند.

 

فین لاک، ایرلند شمالی

فین لاک، ایرلند شمالی

زندگی دائمی در چنین مکانی احتمالاً کار سختی خواهد بود، اتاقی شفاف که به‌اندازه کافی حریم خصوصی ندارد، ولی برای یک یا چند شب اقامت می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. اتاق‌های گنبدی شکل شیشه‌ای که در ایرلند شمالی در دل طبیعت جای گرفته‌اند و گویی در بهشت قرار دادند.

در این نوع اتاق فین لاک به معنای واقعی کلمه می‌توانید در دل چشم‌اندازهای طبیعی قرار بگیرید و شب ها نیز به تماشای ستاره‌های درخشان بپردازید. البته فین لاک اقامتگاه‌های دیگری که به‌صورت اقامتگاه‌های متداول ساخته‌شده است نیز دارد که در کنار دریاچه قرار گرفته‌اند.

 

بلموند هتل داس کاتاراتس، برزیل

بلموند هتل داس کاتاراتس، برزیل

آبشارهای بسیار مشهوری در آمریکای جنوبی وجود دارد که این هتل در فاصله بسیار نزدیک یکی از آن‌ها (آبشار ایگواسو) قرار گرفته است. جالب است بدانید امکان شنا در این منطقه فراهم شده است و شما به‌نوعی به یک استخر تفریحی بسیار بزرگ دسترسی دارید.

در این منطقه که شبیه به یک پارک بسیار بزرگ دیده می‌شود، شما کاملاً حس می‌کنید که در دل طبیعت جای گرفته‌اید و اطراف شما را حیات‌وحشی شامل میمون‌های پر جنب و جوش تشکیل می‌دهد.

 

توتکا بای لوژ، آلاسکا

توتکا بای لوژ، آلاسکا

رفتن به آلاسکا به معنای حضور در بیابانی از یخ نیست! بلکه ممکن است به معنای سفر به منطقه‌ای جنگلی و اقامت در خانه‌ای لوکس باشد که از طریق تاکسی آبی و یا هواپیمای باقابلیت شناوری، قابل‌ دسترس است.

در این خانه شش اتاق وجود دارد که هرکدام چشم‌اندازی خیره‌کننده در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. همچنین سرآشپزی فرانسوی در این خانه مستقر شده است و تجربه غذایی خاصی را برای مهمانان رقم میزند. علاوه بر این امکان ماهیگیری نیز در نزدیکی خانه فراهم‌ است.

 

تجربه گیبن، لائوس

تجربه گیبن، لائوس

تصور کنید شب را در یک خانه درختی بگذرانید و این خانه درختی توسط گیبن هایی (میمون‌های دست دراز) وحشی احاطه‌ شده باشد. خانه درختی‌هایی که تحت عنوان تجربه گیبن احداث شده‌اند لزوماً خانه‌هایی لوکس محسوب نمی‌شوند.

معمولاً این خانه درختی‌ها بر روی درختانی که ارتفاعی در حدود 30 تا 40 متر دارند احداث می‌شوند. در کنار تجربه اقامتی 3-4 روزه در این خانه‌ها امکان پیاده‌روی در پارک ملی «نام کان لائوس» و قدم زدن در کنار آبشارها و صعود به بلندی‌هایی سرسبز برای شما فراهم می‌شود.

 

فینان اکولوژ، اردن

فینان اکولوژ، اردن

گشت‌وگذار در بیابان‌های اردن و در کنار دریای مرده می‌تواند بسیار رؤیایی باشد. می‌توان تصور کرد که در یک قلعه سنگی در دره‌ای عمیق قرار گرفته باشد. اکولوژ فینان که قبلاً کاروانسرا بوده، امکان اقامت در این منطقه را فراهم کرده است.

فینان اکولوژ به‌عنوان مرکزی سازگار با محیط‌زیست و پایدارترین هتل خاورمیانه شناخته می‌شود. کل آن از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و بیشتر اتاق‌ها هنگام شب به‌وسیله نور شمع روشن می‌شوند. هنگام اقامت در این اکولوژ می‌توانید از امکاناتی مثل، دوچرخه‌سواری، کوه‌پیمایی و آشنایی با فرهنگ محلی لذت ببرید.

 

روستای خانه درختی های دومینیکن، جمهوری دومینیکن

روستای خانه درختی های دومینیکن، جمهوری دومینیکن

دهکده خانه درختی‌ها در دومینیکن ترکیب کاملی از تفریح آرام‌بخش را در کنار ماجراجویی فراهم کرده است. پل‌هایی طنابی که عبور از روی آن‌ها می‌تواند تجربه هیجانی لذت‌بخشی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر از حضور در خانه درختی خسته شدید، می‌توانید به ساحل بروید و ماهیگیری کنید یا در یک رستوران محلی تجربه شکمگردی را داشته باشید. این خانه‌ها در ریزورت واقع شده‌اند و علاوه بر خانه‌های درختی، یک سالن بزرگ و یک رستوران نیز ازجمله دیگر امکانات این مرکز اقامتی محسوب می‌شود.

شما دوست داشتید در کدام‌یک از این مراکز، تجربه یک‌شب اقامت را داشته باشید؟

 

منبع: matadornetwork.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی