آبشار بولا، الماس پنهانی در مازندران که باید آن را دید!

4.5
از 31 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
الماس‌ها، پنهان شده در لابه لای درختان شمال ایران! +تصاویر
13 آبان 1398 08:00
0

آبشار بولا یکی از زیبایی ‌های طبیعی است که در مجاورت منطقه چهاردانگه در استان مازندران قرار دارد. این منطقه‌ کوهستانی دارای شیب‌ های تند است. بخش‌ هایی از آن را نیز مراتع ییلاقی تشکیل می‌ دهد. این آبشار در جاده ‌ای کوهستانی که در وسط جنگل برای مقاصد چوب ‌بری احداث شده است، قرار گرفته است. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به این آبشار زیبا سری بزنیم.

آبشار بولا

آبشار بولا، آبشار خزه‌‌ای عریضی است که آب آن از چشمه‌های بالا تامین می ‌شود. خزه‌‌های سرسبز این آبشار بسیار دیدنی هستند. وجود منابع آبی فراوان در این منطقه، باعث به‌ وجود آمدن چندین آبشار کوچک و بزرگ شده است. انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه دیده می‌شوند که می‌توان از میان آن‌ها پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، بز، پازن، خرس قهوه‌ای، گراز، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی، کبک و کبک دری را نام برد.

آبشار بولا

ارتفاع این آبشار حدود 1750 متر است و محیط آن جنگلی است. این منطقه آب و هوایی سرد با رطوبت بالا دارد. در فصل پاییز کاملا سرد است، بهترین فصل برای رفتن به این منطقه اردیبهشت تا شهریور است، هرچند که پاییز آن هم افسانه‌ای است و اگر تحمل خنکای پاییز را دارید، می‌توانید از مناظر بی‌نظیرش لذت ببرید!

آبشار بولا

آبشار بولا

آبشار بولا

آبشار بولا