این روستا در سوئیس به هتل تبدیل خواهد شد

4.2
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
روستایی که به هتل تبدیل می‌شود!
20 آبان 1397 12:00
0

روستای کوچکی به نام کوُریپو Corippo در سوئیس وجود دارد که قرار است به یک هتل زیبا تبدیل شود. این روستا بر روی کوهپایه‌های آلپ قرار گرفته است. کوریپو یک شهرداری دارد و برای تصمیمات مهم، شورای شهر تشکیل می‌دهند اما در حقیقت ساکنان این مکان تنها گردشگران هستند و فقط 3 فرد بومی در آن زندگی می‌کنند.

کوریپو کوچکترین شهر سوئیس به حساب می‌آید و از چند سال پیش جمعیت آن به سرعت کاهش یافت. در حدود 2 سال پیش در این منطقه 14 نفر بومی زندگی می‌کردند که از میان آنها تنها 3 نفر باقی مانده‌اند. در اواسط قرن نوزدهم بود که در کوریپو شهرداری ساختند؛ در آن زمان جمعیت این روستا 300 تَن بود و از همان وقت این روستا به عنوان شهری کوچک و مستقل شناخته شد. متاسفانه در چند سال گذشته با پیشرفت شهرها و وجود امکانات مدرن در آنها مردم کوریپو و به خصوص نسل جوان، وطنشان را ترک کرده و به شهرهای پرجمعیت‌تر رفتند. معضل کم شدن جمعیت در روستا تنها به این منطقه مربوط نمی‌شود بلکه جمعیت اغلب روستاهایی که در آلپ واقع شده‌اند، روبه کاهش است.

حالا تنها فرد فعال در روستای کوریپو شهردار آن است و گاهی هم بازنشستگان به این روستا سر می‌زنند. برای جلوگیری از تبدیل شدن کوریپو به شهر ارواح، یک نهاد محلی غیر انتفاعی به نام "Fondazione Corippo 1975"، برنامه‌ای برای تبدیل کل روستا به یک مکان گردشگری پیاده کرده است.

کوریپو حدود 60 خانه خالی دارد که دیوارهایشان از گرانیت و سقف‌هایشان از سنگ خشک و کفشان از چوب دارچین است. برخی از این خانه‌ها بیش از شصت سال قدمت دارند و ایده‌ی این نهاد غیرانتفاعی، تبدیل کردن برخی از این خانه‌ها به اقامتگاه‌هایی زیبا برای گردشگران است. طرح ایده‌آل این خواهد بود که یک رستوران بزرگ در روستا ساخته‌شود و میدان اصلی کوریپو هم به لابی مدرنی برای اقامتگاه‌ها تبدیل گردد.

در سال 1976 میلادی طرحی در شمال شرقی ایتالیا پیاده‌سازی شد تا از متروکه شدن روستاها جلوگیری شود، بر اساس آن طرح روستاها به مکانی برای گردش توریست‌ها تبدیل شدند و هم‌اکنون برای احیای کوریپو هم از همان طرح استفاده شده است.

رستوران روستا تبدیل به پذیرش، میدان روستا در لابی، خیابان ها مانند راهروها خواهد بود و خانه ها اتاق های هتل خواهند بود. اولین کلبه‌ی این روستا که حالا با نام Casa Arcotti شناخته می‌شود، در اواخر ماه جولای 2018 افتتاح شد و بقیه‌ی کلبه‌ها در حال مرمت هستند و هتل اصلی در سال 2020 افتتاح خواهد شد.

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

این روستا به هتل تبدیل خواهد شد

منبع: amusingplanet.com

زهرا میرزایی