آیا مهماندار درجه یک هواپیمای امارات شدن کار راحتیست ؟ ‏

4.5
از 73 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ویژگی های یک مهماندار درجه یک هواپیمایی امارات ‏+ تصاویر
08 اسفند 1396 12:00
51
  • جوانا کالینز (Joanna Collins)، مهماندار پرواز درجه ی یک هواپیمایی امارات، به مجله تاون اند کانتری (Town & Country) پاسخ داد "شرکت هواپیمایی امارات به حفظ یکپارچگی کارمندان علاقه مند است"
  • مهماندار پرواز درجه ی یک هواپیمایی امارات رازهای این حرفه را با این مجله در میان می­گذارد.
  • وی اظهار داشت که باید آموزش های دقیقی برای پیشرفت از پرواز اقتصادی (economy class) به پرواز درجه ی یک (premium class) طی نمود.
  • آرایش، مو و کفش ها به شدت تحت نظارت هستند.
  • خدمه ی پرواز درجه ی یک امارات حتی قبل از سوار شدن شما به هواپیما، اطلاعات زیادی از شما دارند.

 خدمه ی پروازهای امارات جزو بهترین کارمندان خطوط هوایی هستند. ظاهر مرتب آن ها، که شامل کلاه قرمز هم رنگ با رنگ سازمانی شرکت، لبخند زیبا و خط چشم دقیق است، به مسافران این احساس را می دهد که سلامت و آسایش آن ها در دستان مطمئنی قرار دارد.

و طبق قواعد، مهمانداران پروازهای درجه ی یک این هواپیمایی، باید برای رسیدن به این کلاس پروازی تلاش بیشتری انجام داده و در چهارچوب قوانین مشخصی باشند، و حتی میزان سایه ی چشم و نوع آرایش موها نیز از قواعد خاصی پیروی می کند.

آیا مهماندار درجه یک هواپیمای امارات شدن کار راحتیست ؟ ‏

جوانا کالینز، که یک بریتانیایی ساکن دبی است و پله های ترقی در هواپیمایی امارات را طی نموده تا جزو خدمه ی پرواز درجه یک این شرکت شود، به مجله ی تاون اند کانتری گفت که برای پیشرفت و رسیدن به پروازهای درجه ی یک باید آموزش های دقیقی را طی نمود.

  • شما باید غذا ها را بشناسید ...

شاید به نظر خنده دار باشد، اما قبل از پذیرایی از مسافران پرواز درجه ی یک هواپیمایی امارات، شما باید شناخت دقیقی از نوشیدنی های ساده و گازدار موجود در هواپیما داشته باشید. بر اساس گفته های خانم کالینز، به همین دلیل کارمندان باید در کلاس های آشنایی با نوشیدنی ها شرکت کنند.

  • سرو غذا به سبک " سرویس دهی نقره ای (Silver Service)" می بایست طبق آداب مشخصی انجام بگیرد که شما باید در آن به یک مهماندار زبده تبدیل شوید.

آیا مهماندار درجه یک هواپیمای امارات شدن کار راحتیست ؟ ‏

او افزود: "در پرواز کلاس اقتصادی تنها یک سینی غذا برای سرو و پذیرایی وجود دارد. اما در پرواز درجه ی یک، سرو غذا به سبک سرویس نقره ای صورت می گیرد بنابراین، پیش غذا، غذای اصلی و دسرها در زمان های مختلف سرو شده و مسافران می توانند در هر زمانی غذا سفارش دهند. اصول چینش کارد و چنگال و ظروف مختلف نیز برای هر وعده ی غذایی به ما آموزش داده می شود."

  • شما باید نحوه ی انجام آرایش خود را به نحو احسن فرا بگیرید.

خانم کالینز اظهار داشت که مهمانداران باید در زمینه ی آرایش، از قواعد خاصی پیروی کنند.

"شرکت هواپیمایی امارات به حفظ یکپارچگی کارمندان علاقه مند است" وی ادامه داد:" ناخن­های شما می تواند ساده ، صورتی ملایم و یا حتی مزین به مانیکور فرانسوی (French manicure) باشند. ما همچنین انواع مختلفی از لاک قرمز برای ناخن هایمان داریم که توسط قسمت چهره پردازی شرکت مشخص می شود. خط لب و رژ لب قرمز در هواپیمایی امارات الزامی است و یک نوع مرسوم از رژ لب در میان مهمانداران هواپیمایی ها وجود دارد".

 وی بیان داشت:"ما دوست داریم که از رژ لب مک راشن رد (Mac’s Russian Red) استفاده کنیم، زیرا ماندگاری بیشتری دارد. خط چشم آرایشی توسط شرکت "پیشنهاد" می شود،  و باید در نحوه استفاده از آن مهارت بالایی داشته باشید، اگرچه  می توانید از سایه چشم سیاه و یا بِژ استفاده کنید".

آیا مهماندار درجه یک هواپیمای امارات شدن کار راحتیست ؟ ‏

برای مدل موها نیز قوانین خاصی وجود دارد.

  • پیش از سوار شدن مسافران پرواز درجه ی یک، باید برخی از تکالیف خود را انجام دهید.

خانم کالینز به مجله گفت:"ما قبل از هر پرواز یک مکالمه گروهی و خلاصه برداری داریم، که در آن تمامی مشتریان حتی مهمانان ویژه (VIP) که در پرواز همراه ما هستند را مورد بررسی قرار می دهیم. ما اسامی و اطلاعات مسافرین را بر روی لیستی در تبلت در اختیار داریم. و از شما انتظار می رود که با استفاده از این تبلت، یادداشت هایی درباره ی علاقه مندی ها، محدودیت های رژیمی و حتی مقصد و اهداف سفر آنها بنویسید."

  • شما تنها پس از برخواستن هواپیما از روی زمین می توانید کفش هایتان را تعویض نمایید

آیا مهماندار درجه یک هواپیمای امارات شدن کار راحتیست ؟ ‏

  • در حین عبور و مرور در فرودگاه باید کفش های پاشنه دار خود را به پا داشته باشید

خانم کالینز بیان داشت: "در حین پذیرش مسافر و در فرودگاه ما باید حتما کفش پاشنه دار بپوشیم ولی پس از برخواستن هواپیما می توان آن ها را با کفش های بدون پاشنه قرمز تعویض کرد. برخی از مهمانداران ترجیح می دهند که این کار را نکنند، اما من نمی توانم کفش پاشنه بلند را در یک پرواز 16 ساعته تحمل کنم. پس از بلند شدن هواپیما از زمین ما به لباس پذیرایی (service attire) تغییر لباس می دهیم و کت های خود را با جلیقه عوض می کنیم."

وی افزود: " لباس های استاندارد ما، دامن، پیراهن سفید یقه دار، کلاه و روسری است. همه ی خدمه ی پرواز لباس یکسان به تن می کنند، به جز سر مهماندار که لباس قهوه ای می پوشد."

منبع : businessinsider

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.