چرخ و فلک قلب آنتالیا، از بلندترین چرخ و فلک های دنیا + قیمت

4.4
از 16 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دومین چرخ‌ و فلک بلند اروپا درست در همسایگی ایران، افتتاح شد!
08 مرداد 1401 08:00
2

دومین چرخ‌ و فلک بلند اروپا و بلندترین چرخ‌وفلک ترکیه با نام «قلب آنتالیا» در شهر ساحلی آنتالیا، مشهورترین و بزرگ‌ترین شهر تفریحی جنوب ترکیه قرار دارد. ارتفاع این چرخ‌ و فلک غول‌پیکر و زیبا 90 متر است. قلب آنتالیا در کنار چرخ‌وفلک مشهور لندن که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی لندن به شمار می‌رود و به چشم لندن معروف است جزو بلندترین چرخ‌وفلک‌های دنیا به شمار می‌رود و پیش بینی می‌شود مقصد و تفریح محبوبی میان گردشگران و مسافران تور آنتالیا شود. بنابراین در این متن از بلاگ لست سکند قصد داریم به معرفی جزئیات این چرخ و فلک بپردازیم.

01 copy 26.jpg

قلب آنتالیا، در رقابت با چشم لندن

همانطور که می دانید چشم لندن مشهورترین چرخ و فلک در جهان است. اکنون این چرخ و فلک عظیم یک خواهر در شهر آنتالیای ترکیه دارد. قلب آنتالیا در تابستان سال 2019 افتتاح شد و بیش از 400 تن وزن و 90 متر ارتفاع دارد. همانطور که می‌دانید آنتالیا یکی از برترین مقاصد گردشگری اروپا و جهان است. سالانه میلیون ها گردشگر از جاهای دیدنی آنتالیا دیدن می‌کنند. در حال حاضر، یک جاذبه دیگر به جاهای دیدنی آنتالیا اضافه شده که می‌تواند تجربه بی‌نظیری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. قلب آنتالیا بزرگترین چرخ و فلک در کشور ترکیه محسوب می‌شود. همچنین در اروپا مقام دوم و در جهان مقام پنجم را از نظر ابعاد دارد. پس اگر با تور آنتالیا همراه شدید، دیدن این جاذبه را از دست ندهید.

جدیدترین قیمت تورهای آنتالیا

دومین چرخ‌ و فلک بلند اروپا ملقب به قلب آنتالیا افتتاح شد
چرخ و فلک قللب آنتالیا در شهر آنتالیا

ویژگی‌ چرخ و فلک قلب آنتالیا

مدت زمانی که در کابین‌های این چرخ و فلک عظیم خواهید گذراند، حدود 18 دقیقه است. قلب آنتالیا 42 کابین بسته دارد که چهار مورد از آنها در رده VIP قرار می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها در تعداد افرادی است که داخل کابین همراه شما خواهند بود. تمام قطعات این چرخ و فلک در چین ساخته شده و حدود دو ماه طول کشید تا به وسیله کشتی به آنتالیا منتقل شدند. نصب و مونتاژ قطعات آن نیز حدود 8 ماه طول کشید. در روز عید قربان سال 2019 به‌عنوان اولین روز از تعطیلات چهارروزه عید، چرخ‌ و فلک قلب آنتالیا افتتاح شد و مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مردم محلی قرار گرفت.

اکنون این چرخ و فلک برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته و منتظر بازدیدکنندگان خود از سراسر جهان است. هزینه‌ای که دولت ترکیه برای ساخت این چرخ و فلک پرداخته حدود 500000 دلار است. چرخ‌ و فلک قلب آنتالیا امکان نمایش جلوه‌هایی سه‌بعدی دارد و فقط سیستم رعدوبرق آن حدود 450 هزار دلار هزینه دربر داشته است.

دومین چرخ‌ و فلک بلند اروپا ملقب به قلب آنتالیا افتتاح شد
کابین‌های چرخ و فلک قلب آنتالیا

قیمت بلیط چرخ و فلک قلب آنتالیا

قیمت بلیط این چرخ و فلک بی‌نظیر برای گردشگران خارجی بسیار ارزان است. بلیط ورودی برای یک فرد بزرگسال حدود 30 لیر ترکیه است (البته با توجه به تورم موجود در کشور ترکیه این قیمت ثابت نیست و ممکن است تغییر کند). همچنین پذیرش کودکان زیر 10 سال به صورت رایگان همراه با یک بزرگسال انجام می‌شود. اگر می‌خواهید برای یکی از کابین‌های VIP بلیط تهیه کنید باید 200 لیر ترکیه به گیشه بپردازید.

در واقع هیچ تفاوت مهمی بین کابین‌های معمولی و VIP وجود ندارد. حتی سرعت و دید این کابین‌ها تفاوتی با کابین‌های معمولی آن ندارد. تنها تفاوت، حضور 8 نفر در کابین‌های معمولی و 4 نفر در VIP است. همچنین برای استفاده از چرخ و فلک باید یک کارت پیش پرداخت از گیشه شهربازی آکتور خریداری کنید. سپس بعد از پیاده شدن از چرخ و فلک می‌توانید این کارت شارژ شده را به پارک برگردانید و پول سپرده خود را پس بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که این کارت را فقط می‌توانید در ورودی شهربازی به متصدی بازگردانید. شما همچنین می‌توانید از این کارت برای استفاده از تمام دستگاه‌های شهربازی استفاده کنید.

2jd55db.jpg
بلیط چرخ و فلک قلب آنتالیا

قلب آنتالیا در کجا قرار دارد؟

چرخ‌ و فلک زیبای قلب آنتالیا در پارک تفریحی آکتور (Aktur Amusement) منطقه کنیالیتی (Konyaaltı) واقع‌ شده است. این چرخ‌ و فلک مرتفع، هم‌زمان چشم‌اندازی خیره‌کننده از مرکز شهر آنتالیا، کوه‌های توروس و خلیج آنتالیا به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. قلب آنتالیا به منطقه کنیالتی بسیار نزدیک است. متأسفانه خط تراموای مستقیمی برای رفتن به شهربازی پارک آکتور که چرخ و فلک در آن قرار دارد، وجود ندارد. این شهربازی بین محوطه اصلی دانشگاه آکدنیز (شمال) و مرکز خرید آنتالیا میگروس (جنوب) قرار دارد.

اگر در منطقه کنیالتی اقامت دارید، دسترسی به شهربازی با تاکسی بسیار آسان است. همچنین می‌توانید از آخرین ایستگاه خط تراموا T2 تاکسی بگیرید. نام این ایستگاه "Müze" است که در زبان ترکی به معنای موزه است. در مرکز خرید آنتالیا میگروس یک ایستگاه اتوبوس برای چندین خط اتوبوس وجود دارد. برای رسیدن به قلب آنتالیا همچنین می‌توانید کمی پیاده روی کنید.

  •  آدرس شهربازی آکتور: آنتالیا، منطقه کنیالتی، بلوار آتاتورک، شماره 12 

موقعیت قلب آنتالیا

maxresdefault.jpg
موقعیت قلب آنتالیا در شهربازی آکتور
دومین چرخ‌ و فلک بلند اروپا ملقب به قلب آنتالیا افتتاح شد
منظره تماشایی از چرخ و فلک قلب آنتالیا

ساعت کاری چرخ و فلک قلب آنتالیا

به دلیل قرار داشتن این چرخ و فلک در شهربازی آکتور، ساعت فعالیت آن نیز با این شهربازی مرتبط است. به طور کلی ساعت کاری فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا به صورت زیر است:

  • روزهای شنبه از 15 بعدازظهر تا 2 بامداد 
  • روزهای یکشنبه از ساعت 12 تا 2 بامداد
  • روزهای دوشنبه تا جمعه از 17 بعدازظهر تا 2 بامداد

زمان بازگشایی و همچنین تعطیلی قلب آنتالیا در فصول مختلف متغیر است، پس پیشنهاد می‌شود قبل از مراجعه به آن با استفاده از شماره تلفن یا سایت این شهربازی، اطلاعات خود را به روز کنید. 

  •  شماره تلفن قلب آنتالیا: 1984 229 0242
  • سایت شهربازی آکتورhttps://akturpark.com.tr 
AKTUR_LUNAPARK.jfif
شهربازی آکتور در آنتالیا

سخن آخر

آنتالیا به عنوان مقصدی محبوب یکی از مهمترین شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان این شهر روزبه‌روز در حال افزایش‌ هستند و به طبع آن امکانات و جاذبه‌های توریستی نیز در این شهر توسعه بیشتری خواهند یافت. اکنون در سفر به آنتالیا علاوه بر تفریحات آبی که می‌توانید در گوشه گوشه سواحل زیبایش بیابید، قلب آنتالیا به عنوان یک تفریح منحصربه‌فرد در میان منطقه کنیالتی می‌درخشد. در این مطلب شما را تا حدودی با این جاذبه دیدنی آشنا کردیم. اگر در سفرتان به این شهر تجربه استفاده از این چرخ و فلک را داشتید، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با دیگر کاربران در میان بگذارید.

 راهنمای کامل سفر به آنتالیا

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!