خلیج گواتر، مرز بی پایان سیستان و بلوچستان!

4.3
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مرزی بی انتها، در شرقی ترین جنوب ایران! +تصاویر
04 دی 1398 08:00
4

همیشه از زیبایی‌های نقطه به نقطه‌ی ایران صحبت کرده‌ایم و به راستی که ایران ما بسیار زیباست! امروز یک پیشنهاد بسیار خیره کننده و منحصربفرد داریم که در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است، پیشنهاد امروز ما در بخش ایرانگردی، سفر به سیستان و بلوچستان است، استانی که شما را در زیبایی‌هایش غرق خواهد کرد. امروز به سراغ خلیج گواتر می‌رویم، پس همراهمان باشید.

خلیج گواتر

عکس از علی عباسی

خلیج گواتر، از زیباترین مناطق ایران و دورترین نقطه جنوب‌شرقی این کشور محسوب می‌شود. با رفتن  به خلیج گواتر به انتهای جاده‌های ایران سفر خواهید کرد که ‌هم‌مرز با پاکستان است. هر زمان اسم خلیج را می شنویم، ترکیبی از خشکی و دریا را در ذهن تجسم می‌کنیم. این خلیج در بین دریای عمان و ساحل مکران قرار گرفته است. رودخانه‌ی باهوکلات از سمت ایران و رودخانه‌ی نهر دشت از سمت پاکستان، به خلیج گواتر می‌ریزد.

خلیج گواتر

عکس از نوا جمشیدی

تجارت در این خلیج دارای سابقه‌ای طولانی است. گواتر از مراکز اصلی پرورش و صادرات میگو بشمار می‌آمده است، اما با اینکه در این سال‌ها کمی از رونق افتاده، همچنان پابرجاست. روستای کوچک گواتر نزدیک‌ترین نقطه ایران به مرزهای آبی عمان است اما این منطقه بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. روستای گواتر حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر مردم این منطقه به ماهیگیری و حصیربافی مشغول هستند. امیدواریم در سفر به چابهار، حتما بازدید از خلیج گواتر را در نظر داشته باشید! در ادامه، تصاویر زیبایی را که توسط کاربران لست‌سکند در دورهمی اخیر ثبت شده است را تماشا می‌کنیم.

خلیج گواتر

عکس از رضا

خلیج گواتر

عکس از زهره دشتی

خلیج گواتر

عکس از نوا جمشیدی

خلیج گواتر
عکس از ندا جروقی

خلیج گواتر

عکس از فرشاد شفیعی شهیدلو

خلیج گواتر

عکس از زهره دشتی

خلیج گواتر

عکس از زهره دشتی

خلیج گواتر

عکس از فرشاد شفیعی شهیدلو