آبشار حمید، آبشاری بی نظیر در اعماق دره‌ های بجنورد!

4.7
از 29 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
الماس هایی بی نظیر که در قلب شمال شرق ایران خانه دارند! +تصاویر
02 بهمن 1398 08:00
10

در7 كيلومتری شرق بجنورد، روستای حمید قرار دارد و در جنوب این روستا، دره‌ای تنگ با صخره‌هایی عظيم قرار گرفته و در انتهای دره، در حدود 2 كيلومتر از روستای حميد، آبشاری به ارتفاع 25 متر ديده می‌شود. آب آبشار از روستای آبچور سرچشمه می‌گیرد. روستا و آبشار حميد همواره به عنوان مکانی تفریحی مورد توجه ورزشكاران كوهنورد و خانواده ها بوده است. در ایرانگردی امروز قصد داریم تا شما را به آبشار حمید بجنورد ببریم، پس همراهمان باشید.

آبشار حمید بجنورد

آبشار حمید در انتهای دره‌ای پیچ در پیچ  و صخره‌ای قرار گرفته که علاوه بر زیبایی آن هنگام عبور، ریزش آب از دو سمت صخره های سنگی نغمه بسیار شنیدنی از طبیعت را خلق کرده است. نوع سنگ های منطقه بیشتر آهکی بوده و سنگ های کنار بستر رودخانه رسوبی و مملو از فسیل می باشند.

آبشار حمید بجنورد

از زیبایی های دیگر منطقه، اتاقی دوار و سنگی روی صخره‌ای است که به گفته اهالی روستا در گذشته فردی در آنجا زندگی می کرده؛ اما اکنون حافظ گردشگران در روزهای بارانی است. وجود آبشار حمید رونق زیادی به کشاورزی مردم روستای حمید و روستاهای اطراف بخشیده، به همین دلیل باغات و مزارع سرسبز روستای حمید در تابستان و حتی در خشکسالی‌های اخیر کمترین گزند را دیده‌اند. آیا تا به حال آبشار حمید را از نزدیک دیده‌اید؟ در ادامه، شما را به تماشای تصاویر دیگری از این پدیده زیبا دعوت می‌کنیم.

آبشار حمید بجنوردآبشار حمید بجنوردآبشار حمید بجنوردآبشار حمید بجنوردآبشار حمید بجنورد