سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران + تصاویر
21 مهر 1396 08:00
3

زمانی که پای گردشگر به میان می آید کشورهای مختلف جهان برخورد یکسانی با این موضوع ندارند. برخی از کشورها پروسه ی اخذ ویزا را آنقدر سخت و طولانی مدت می کنند که تنها گردشگران جان سخت می توانند از پس تحمل شرایط آن بر آیند. از بررسی های طولانی مدت درخواست های ویزا تا مقاصدی که از نظر جغرافیایی با مسائلی پیچیده مواجه هستند، در این مطلب قصد داریم برخی از سخت گیرترین کشورهای دنیا را در مورد گردشگران به شما معرفی کنیم:

  1. کره شمالی

مخفی کارترین کشور دنیا در سال 2016، تنها پذیرای 100 هزار گردشگر بوده و تعداد قابل توجهی را نیز به دلیل تجاوز به حریم دولتی از کشور خود بیرون رانده است. در کره ی شمالی شما نمی توانید به صورت مستقل سفر کنید و لازم است که راهنمایی از سه برگزارکننده ی تور مجاز پیونگ یانگ شما را در طول سفرتان همراهی کنند. ممکن است تعجب کنید اما گرفتن ویزای کره ی شمالی کار خیلی سختی نیست (هرچند صدور آن 6 تا 8 هفته طول می کشد)، اما حتما باید هنگامی که به مقصد رسیدید برنامه ی سفری از پیش تعیین شده داشته باشید.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. بوتان

قبل از سال 1974، امکان بازدید از پادشاهی بوتان برای افراد وجود نداشت. کوه های تبت در شمال و جنگل های انبوه غرب بنگال در جنوب، عملا دسترسی به این کشور را غیرممکن کرده بودند. امروز دو خط هواپیمایی Drukair و Bhutan Airlines وجود دارند که از/به بوتان پرواز می کنند و طی این سال ها وضعیت جاده ها نیز به شکل قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده اند که این موضوع می تواند برای آن دسته از مسافرانی که با خودرو شخصی سفر می کنند جالب باشد. البته نکته اینجاست که قبل از سفر به این کشور باید تمامی هزینه ها شامل بلیط و پکیج هتل با خدمات کامل all-inclusive را از طریق یک آژانس مسافرتی بوتان پرداخت کنید.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. کریباتی

برای رسیدن به زیبایی بکر و دست نخورده ی کریباتی باید به مجموعه ای از جزایر دور افتاده ی اقیانوس آرام قدم بگذارید. مسافران کریباتی اینگونه عنوان می کنند که برای رفتن به این کشور باید سفر خود را از فیجی، هونولولو، بریزبن، مانیلا یا تایپه آغاز کرده و از مجموعه ای از جزایر با هواپیماهای کوچک تر خود را به کریباتی برسانید. ورود به کریباتی آسان است البته اگر جز 60 کشوری باشید که اجازه دارند در بدو ورود با پرداخت هزینه ی صدور ویزا اجازه ی ورود دریافت کنند، در غیر اینصورت باید در یکی از معدود کنسولگری های خارجی کریباتی برای دریافت ویزا اقدام کنید.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. نائورو

جزیره ی نائورو طی چند سال اخیر به عنوان مرکز مجازات پناهندگان به استرالیا شناخته شده و این کمی باعث بدنامی آن شده است. جالب است بدانید که تنها  خط هوایی که به نائورو پرواز می کند Air Nauru می باشد. ضمن اینکه نائورو تنها در 10 کشور دیگر از جمله استرالیا، فیجی، تایوان و تایلند دارای سفارت خانه و کنسولگری است.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. ازبکستان

مانند بسیاری دیگر از کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی برای ازبکستان نیز قبل از درخواست ویزا نیازمند یک دعوتنامه هستید. این دعوتنامه را می توانید از هتل یا برگزارکننده ی تور خود بگیرید اما در مورد اوزبکستان مرحله ی دیگری در پروسه ی اخذ ویزا وجود دارد که تعداد بیشماری گردشگر را از سفر به این کشور منصرف می کند. شما باید برای اداره ی محلی وزارت امور داخله در مورد هر اقامت بالای سه روزی شفاف سازی کنید.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. ترکمنستان

در طول اقامت خود در ترکمنستان حتما باید یک راهنما شما را همراهی کند. هزینه ی گرفتن یک راهنما زیاد نیست اما به هر صورت هزینه ی ناخواسته برای هر مسافری به شمار می رود. اگر شما با دوچرخه یا خودرو به این کشور برسید و قصد گذر از آن را داشته باشید می توانید برای ویزای ترانزیت اقدام کنید و از مزایای این ویزا این است که بدون راهنما می توانید در این کشور به گشت و سیاحت بپردازید. البته گفته می شود در کشوری با شرایط پیچیده همچون ترکمنستان داشتن یک راهنما که بتواند همه چیز را برای شما توضیح دهد آنقدرها هم ایده ی بدی نیست.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. سومالی

سومالی سالهاست که دست به گریبان درگیری های داخلی بوده و در حالیکه دولت های بیشتر کشورها در مورد سفر به این کشور (مگر در موارد ضروری) هشدار داده اند، بازدید از سومالی یک گزینه است!

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. گینه استوایی

این کشور جایی است که بسیاری از افراد به دلیل سرکوب های حکومتی و نقض حقوق بشر از سفر به آن اجتناب می کنند. خصومت موجود نسبت به مردمان این کشور متوجه گردشگران نیز می شود و به همین دلیل ورود به این کشور کاری بسیار دشوار می باشد. به صورتی بسیار عجیب، تنها شهروندان ایالات متحده ی آمریکا می توانند بدون ویزا به گینه ی استوایی سفر کنند! زمانی که به این کشور سفر کنید، متوجه می شوید که گشت و گذار در آن بسیار دشوار است و هتل ها نیز نسبت به کشورهای همسایه بسیار گران قیمت هستند.

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

  1. آنگولا

پروسه ی ویزا برای آنگولا می تواند چندین هفته به طول انجامد به همین دلیل قبل از بازدید زمان کافی برای درخواست ویزا کنار بگذارید. تعداد زیادی از گردشگران به آنگولا جذب می شوند و دلیل اصلی آنها نیز سخت بودن دسترسی به این کشور است. برای درخواست ویزای آنگولا شما نیازمند دعوتنامه و مدرک پرداخت هزینه های هتل هستید و تمام اینها پیش از این است که اصلا بدانید ویزا خواهید گرفت یا خیر!

سخت گیرترین کشورهای دنیا در مورد گردشگران

 

منبع:  theculturetrip