غار خرسین، پدیده‌ای بکر در هرمزگان

4.8
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تونلی عجیب و درخشان، در قلب جنوب ایران! +تصاویر
15 دی 1397 07:00
0

اگر به پدیده‌های بکر طبیعی علاقه داشته باشید بهتر است بدانید که نواحی جنوبی کشورمان، پر از اینجور پدیده‌ها هستند که گاه با دیدنشان، هوش از سر آدمی می‌پرد. یکی از این دست‌سازه‌های طبیعت، غار خرسین و گنبدهای نمکی خرسین در هرمزگان است که هنوز مورد هجوم گردشگران قرار نگرفته و اگر به غارنوردی در مناطق دست‌نخورده علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب همراه لست‌سکند باشید تا پیش از عزم سفر به هرمزگان و بازدید از غار و گنبدهای نمکی خرسین، اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

غار خرسین، پدیده‌ای بکر در هرمزگان

غار خرسین در بخش سیاهو در شمال شرقی هرمزگان و در فاصله‌ی 80 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. پیش از گفتن هرچیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد پیشروی در غار را دارید، باید تجهیزات کامل، آمادگی لازم و راهنمایی خبره داشته باشید، در غیر این صورت اطراف غار و دهانه‌ی آن و کوه نمکی خرسین آنقدر زیبا هستند که اگر به داخل آن نفوذ نکنید هم برایتان جذابیت دارند. ارتفاع دهانه‌ی غار خرسین 3 متر و عرض دهانه‌ی آن 4 متر است. طول غار خرسین 178 متر است که در نوع خود، غار نمکی طویلی محسوب می‌شود.

غار خرسین هرمزگان

جالب است بدانید که درون غار، راهرویی مستقیم وجود دارد که بدون هیچ راه فرعی و گمراه‌کننده‌ای، غارنوردان را تا عمق 170 متری غار هدایت می‌کند که این مورد یکی از نکات مثبت غار خرسین محسوب می‌شود. اگر قصد غارنوردی دارید که بهتر است همینطور باشد تا از زیبایی‌های خرسین تمام و کمال لذت ببرید، بهتر است بدانید که از ابتدای غار تا انتهای غار را می‌توانید در یک ساعت طی کنید و در طول مسیر از تماشای قندیل‌های نمکی و بی‌نهایت زیبای آن لذت ببرید.

غار خرسین هرمزگان

درست است که سفر به هرمزگان در نیمه‌ی دوم سال، لطف دیگری دارد، اما اگر قصدتان غارنوردی است و صرفا زیبایی‌های دهانه‌ی غار و اطرافش راضی‌تان نمی‌کند، بهتر است برنامه‌ی سفرتان را برای اوایل بهار و اوایل تابستان تنظیم کنید، چراکه در این فصل‌ها بارندگی کمتر است و در نتیجه، احتمال ریزش دیواره‌های غار نیز به همان میزان بسیار کاهش پیدا می‌کند.

غار خرسین

اگر تصمیم به غارنوردی ندارید، می‌توانید از کوه نمکی خرسین هم لذت ببرید. این کوه به شکل گنبدی نمکی از زمین بیرون زده است. گنبد این رشته کوه، پر از بادام کوهی است اما هرچه به اطراف گنبد نزدیک می‌شوید، به دلیل نمکی بودن آن، پوشش گیاهی خاصی را در آن مشاهده نمی‌کنید و به جای آن، بلورهای نمکی زیبایی را خواهید دید که در زیر نور آفتاب و بر بستری سرخ، درخشش زیبایی دارند.

غار خرسین

امیدواریم که اگر به این منطقه سفر کردید، مراقب قندیل‌ها، آبشارها و ستون‌های نمکی گنبد و غار خرسین باشید و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید..

غار خرسین هرمزگان

غار خرسین هرمزگان

غار خرسین

غار خرسین هرمزگان

غار خرسین

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور