دره جنگلی مکیدی، بهشت کلیبر در آذربایجان شرقی!

4.6
از 37 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهشتی آذری، که در دره‌ای عمیق پناه گرفته است! + تصاویر
30 شهریور 1398 08:00
2

دره‌ای جنگلی و سرسبز در شمال استان آذربایجان شرقی و در شهرستان کلیبر وجود دارد که در میان جنگل‌های ارسباران جا خوش کرده است. دره‌ای که پارک جنگلی زیبایی را به اسم مکیدی در خود جای داده است، دره جنگلی مکیدی به سبب وجود چشمه سارهای فراوان و آب و هوای خوش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در بخش ایرانگردی امروز، قصد داریم به این دره جنگلی سفر کنیم.

دره جنگلی مکیدی

پارک جنگلی مکیدی از قلعه درسی و تا جنگلهای آینالو در کنار ارس ادامه دارد. تنوع گوناگون میوه‌هایی مثل گردو، فندق، تمشک و ذغال‌اخته از جاذبه‌های این مکان است. در ارتفاعات این پارک، انواع گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی چون آویشن، شیرین بیان، بومادران و… وجود دارد که برای بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی، سینوزیت و … مفید هستند.

دره جنگلی مکیدی

پارک جنگلی مکیدی پشت کوهستان‌های جاویدان واقع شده است و ادامه‌ی راه آسفالته‌ی قلعه بابک بعد از گذر از روستای شجاع آباد، هجراندوست، آغویه و علی آباد، به این پارک می‌رسد. در این دره استراحتگاه‌هایی وجود دارند که به مکان‌های جا افتاده‌ای برای گردشگران تبدیل شده است، با این‌حال قلعه دره سی در ۳ کیلومتری جنوب غرب کلیبر به علت نزدیکی به شهر دارای موقعیت بهتری می باشد. آیا تا به حال مسافر این بهشت آذری بوده‌اید؟

دره جنگلی مکیدی

دره جنگلی مکیدی

دره جنگلی مکیدی

دره جنگلی مکیدی