سد میجران، زیبایی مسحور کننده رامسر

4.4
از 37 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کشف ناشناخته‌های میجران در پشت تلی از خاک ایران! +تصاویر
31 تیر 1398 08:00
0

در ۲۰ کیلومتری جنوب‌ شرقی رامسر و بر روی رودخانه نسارود، سدی خاکی احداث شده است که مرز ناشناخته‌های ایران را دگرگون کرده است. رامسر که به دیار شگفتی‌های مازندران بنام است، میزبان این سد منحصربفرد خاکی است.

سد میجران

میجران سدی خاکی بوده که وسط آن از قیر است و بین کوه‌های اربه کله و دالخانی قرار دارد. اگر از بالای جاده این منطقه را تماشا کنید، تکه‌ای از بهشت را درست وسط جنگل‌های سرسبز و انبوه رامسر می بینید. زیبایی‌های این منطقه آنقدر زیاد و خیره‌کننده هستند که هر طبیعت‌دوستی را به وجد می‌آورد.

سد میجران

این سد در اسفند سال ۱۳۸۲ به منظور تامین آب زراعی منطقه و به منظور توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان ۷ میلیون‌متر مکعب ساخته شده است. راه رسیدن به سد میجران از جاده جنت رودبار است که یک جاده فرعی آسفالته زیبا است و مابین رامسر و تنکابن قرار دارد و از دل جنگل‌های رویایی و چشم‌نواز دالخانی می‌گذرد.

سد میجران

اگر از بالا رودخانه نسارود را نگاه کنید، آن را با رودخانه‌های «جنگل‌های آمازون» اشتباه خواهید گرفت. برای دیدن دریاچه وصف‌نشدنی و روح‌نواز پشت سد نیز در جهت آب رودخانه نسارود بروید تا به دریاچه برسید. امیدواریم در تابستان فرصت را غنیمت بشمارید و سری به این زیبایی وصف ناشدنی بزنید.

سد میجران

سد میجران

سد میجران

سد میجران

سد میجران