شرایط جدید فروش دلار به مسافران

4
از 3 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شرایط جدید فروش دلار به مسافران
19 اسفند 1396 16:15
0

فروش دلار و یورو که در روزهای اخیر با محدودیت مواجه بود، در بازار امروز با شرایط جدیدی همراه شده و فروش این دو ارز صرفا با ارائه مدارک سفر امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا، در بازار نخستین روز هفته شرایط خرید و فروش ارز نسبت به روزهای گذشته متفاوت شده است. فروش ارز به متقاضیان در بازار امروز بر اساس شرایط جدیدی انجام می‌شود شرایطی که فروش ارز را با محدودیت بیشتری همراه کرده است.

بر اساس آنچه صرافی‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های خود گذاشته‌اند فروش یورو و دلار دولتی(بانکی) صرفا با ارائه کارت ملی، پاسپورت، ویزا، بلیت و عوارض خروج از کشور امکان‌پذیر است یعنی بر این اساس دلار رسمی یا همان دلار بانکی در حال حاضر تنها به افرادی که مسافر هستند فروخته می‌شود.

این روند برخلاف شرایط روزهای گذشته است چرا که طی حدود دو هفته گذشته دلار و یورو بانکی در برخی از صرافی‌ها به شکل محدود عرضه می‌شد و کسانی هم که مسافر نبودند می‌توانستند ارز خریداری کنند.  

اتفاقی که باعث شده بود صف‌های طولانی در مقابل برخی صرافی‌ها شکل بگیرد ولی بررسی‌ها از بازار امروز نشان می‌دهد که صف‌ها نسبت به روزهای گذشته کمتر و محدودتر شده است و به نظر می‌رسد تقریبا تمامی افرادی که در صف حضور دارند، مسافر باشند.

در این بازه زمانی بسیاری از افراد برای کسب سود برای خرید ارز اقدام می‌کردند، اتفاقی که به دلال بازی در بازار دامن زد ولی به نظر می‌رسد که این سیاست جدید از میزان دلالی در بازار بکاهد.

 طی روزهای گذشته مشاهدات از صف‌های متقاضیان نشان می‌داد که بخش قابل توجهی از افراد مسافر نیستند و صرفا برای کسب سود به دنبال خرید دلار و یورو هستند. شرایط جدید فروش ارز به طور طبیعی باعث شده است که متقاضیان برای خرید ارز طیف محدودتری را شامل شوند و صف‌ها کم شود.

گفتنی است که همچنان بخش زیادی از صرافی‌ها از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند و این موضوع را بر روی تابلوی اعلان قیمت‌هایشان اعلام کرده‌اند. همچنین بعضی از صرافی‌ها از فروش دلار خودداری می‌کنند و تنها یورو را با نرخ دولتی می‌فروشند.

به طور کلی طی دو هفته گذشته خرید و فروش ارز با سختی‌هایی همراه بوده به طوری که در محدود میدان فردوسی بیشتر صرافی‌ها از فروش ارز خودداری کرده‌اند و حتی منطقه سبزه میدان واقع در بازار بزرگ که زمانی یکی از مناطق اصلی خرید و فروش ارز بود، در حال حاضر از رونق افتاده است و امکان خرید و فروش ارز در آنجا وجود ندارد.

تا لحظه تنظیم این گزارش دلار بانکی ۴۴۸۹ تومان خریداری و ۴۴۹۹ تومان فروخته می‌شود. یورو بانکی ۵۶۰۹ تومان خریده و ۵۶۲۴ تومان به فروش می‌رسد.

نکته قابل توجه دیگر در بازار امروز افزایش قیمت دلار آزاد است به طوری که هر دلار آزاد در میان دلالان و صرافی‌هایی که دلار آزاد می فروختند ۴۸۳۰ تومان است.

در بازار سکه نیز سکه تمام یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۵۹۵ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین نیم سکه ۷۶۵ هزار تومان خریده و ۷۹۰ هزار تومان فروخته و ربع سکه ۴۸۵ هزار تومان خریداری و ۴۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

57651616.jpg

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.