ارمنستان مقصد ارزان و زیبای سفرهای تابستانی

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ارزان‌ترین و زیباترین مقصد سفرهای پایان تابستان
06 شهریور 1397 10:00
0

ارمنستان یکی از محبوبترین کشورها در نزد ایرانی‌هاست. تابستان بهترین زمان برای سفر به این سرزمین زیبا به حساب می‌آید. هوای ارمنستان در این زمان پاکیزه و آفتابی‌ست و گاهی هم باران می‌بارد. در این فصل اگر به ارمنستان سفر کنید به بهترین شکل ممکن می‌توانید از طبیعتش لذت ببرید و از مناطق شگفت‌انگیزش دیدن کنید. بی‌تردید در کشور جذابی چون ارمنستان مناطق زیادی برای گشت و گذار وجود دارد اما ما در این مطلب قصد داریم چند پیشنهاد را با شما در میان بگذاریم تا سفر بهتری با تور ارمنستان داشته باشید و از تعطیلاتتان در این دیار نهایت استفاده را ببرید.

1-از سواحل لذت ببرید

یک روز گرم تابستانی، وقتی زیر اشعه‌ی خورشید قدم می‌زنید و از هوای پاک و ساحل زیبا لذت می‌برید، چه احساسی دارید؟ حس خوب قدم زدن در ساحل را در ارمنستان‏ تجربه کنید. ارمنستان دریا ندارد اما دریاچه‌ی سوان خلا نبود دریا را پر کرده است و  به همین خاطر به دریاچه‌‎ی سوان لقب ‏‏"دریای ‏ارمنستان" را داده‌اند. شک نکنید که این دریاچه اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

اواخر خرداد بهترین زمان برای گشت و گذار در کنار دریاچه سوان است. 11 ساحل و 3 استراحتگاه با خدمات خوب و ‏‏8 ‏استراحتگاه کوچک در اختیار افرادی‌ست که سواحل ارمنستان را برای تفریح انتخاب می‌کنند. گردشگران در ساحل‌های زیبای ‏این ‏دیار می‌توانند از باربیکیو لذت ببرند یا با آشنایانشان بازی‌های ساحلی انجام بدهند. اگر در ارمنستان به ساحل‌گردی بروید ‏حتما ‏خاطره‌ی غروب خورشید برای همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.‏

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان

2-کوهستان را فتح کنید

ارمنستان گاهی با لقب "سرزمین کوهستان" نیز خوانده می‌شود. کوه‌ها همه جا هستند و مکان‌هایی عالی برای پیاده‌روی و تپه‌نوردی به حساب می‌آیند و بی‌تردید تابستان بهترین زمان برای کوهنوردی در این منطقه است. اگر اهل کوهنوری هستید، دل را به دریا زده و قله‌های ارمنستان را فتح کنید. آژداهاک و آراگاتس مهمترین کوه‌های ارمنستان هستند که چشم‌انداز بسیار زیبایی هم دارند.

کوهستان ارمنستان

کوهستان ارمنستان

3-هارمونی طبیعت را لمس کنید

اگر به دنبال هیجان و سر و صدا به ارمنستان نرفته‌اید پس اهل آرامش و سکوت هستید. یکی از مهمترین ارکان ریلکس شدن در سفرهای خارجی، وجود طبیعتی زیباست. می‌توان گفت همه‌ی شهرهای ارمنستان طبیعتی رویایی دارند اما از آن میان شهرهای سیسیان، جرموک، دیلیجان و منطقه‌ی آگوران جذاب‌تر هستند. تنها کافی‌ست هاستل یا کلبه‌ای کوچک اجاره کنید تا همه چیز برای ثبت خاطراتی پر از عطر طبیعت فراهم شود.

در جرموک امکان استفاده از چشمه‌های آبگرم هم وجود دارد و در دلیجان نیز به راحتی می‌توانید از هوای پاکیزه لذت ببرید.

طبیعت ارمنستان

طبیعت ارمنستان

4-میوه تازه نوش جان کنید

همه می‌دانند که تابستان در ارمنستان با نوشیدن آب‌میوه‌های تازه گره خورده است. شاید باور نکنید اما میوه‌های این کشور مزه‌ای محلی و خاص دارند و طعمشان تا مدت‌ها در یادتان باقی خواهد ماند. در فصل تابستان با کمی جستجو می‌توانید میوه‌ها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. اگر از گردشگرانی که در این فصل به ارمنستان سفر کرده‌اند سوال کنید، قطعا همه‌ی آنها از میوه‌های ناب این دیار چشیده‌اند. شک نکنید که ارمنستان با هلوها، سیب‌ها، انگورها و انجیرهای خوش طعمش شما را راضی خواهد کرد.

میوه های تازه در ارمنستان

میوه های تازه در ارمنستان

5-کافه گردی در هوای پاکیزه را فراموش نکنید

ایروان، پایتخت ارمنستان به دلیل کافه‌های زیاد و متنوعش معروف است. نوشیدن جرعه‌ای نوشیدنی در کافه‌های ایروان تصویر کافه‌های فرانسه را برایتان تداعی می‌کند. دیزاین زیبا، صندلی‌های چوبی، میزهای کوچک و گل‌های رنگارنگ فضای کافه‌ها را دلنشین‌تر می‌کنند. اگر اهل نوشیدنی نیستید، بستنی را امتحان کنید و در گرمای تابستان از خنکایش لذت ببرید.

کافه ارمنستان

کافه ارمنستان

6-به تماشای آبنماها بنشینید

از ماه می تا اکتبر میدان اصلی ایروان به یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش بومیان و گردشگران تبدیل می‌شود. دلیل اصلی این موضوع وجود آبنمایی بزرگ در این میدان است که با پخش موسیقی و نورپردازی خاصش توجه هر عابری را به سوی خود جلب می‌کند.

موسیقی‌های این آبنما نیز به صورتی تدارک دیده شده‌اند که همه‌ی سلایق را پوشش بدهند، اگر چند دقیقه‌ای در کنار آبنمای ایروان توقف کنید ممکن است از موسیقی کلاسیک تا راک را بشنوید. از همه جذاب‌تر این که فواره‌های این آبنما همچون رقص نور عمل می‌کنند و بر اساس موسیقی در حال پخش، آب را به سمت بیرون می‌پاشند.

آبنمای ایروان

آبنمای ایروان

منبع: araratour.com

زهرا میرزایی