هفت بنای شگفت انگیز در پاریس که دیدنشان رایگان است

4.4
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
از زیباترین شهر اروپا، رایگان لذت ببرید! +تصاویر
13 دی 1397 08:00
0

هیچ شکی نیست که صدها بنای دیدنی در شهر پاریس وجود دارد؛ اما برای دیدن برخی از آنها باید ساعت‌ها در صف‌های طویل منتظر بمانید. پاریس یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا در نزد گردشگران خارجی است ولی هنوز هم برای بازدید از بعضی بناهایش ملزم به داشتن پول نقد هستید.

اگر شما هم قصد دارید با تور فرانسه به پاریس سفر کنید اما نمی‌خواهید که زمانتان را صرف ایستادن در صف و انتظار برای ورود تلف کنید، ما در این مطلب، دیدنی‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که هریک شاهکاری از معماری هستند و با کمی ماجراجویی و پیاده‌روی می‌توانید گردشتان را در پاریس جذابتر کنید. پس با ما همراه باشید تا بناهایی را به شما معرفی کنیم که دیدنشان رایگان است اما معماری خاصی دارند.

1-خیابان بلیارد در بخش هجدهم

شهر پاریس به بخش‌ها و به قولی مناطق مختلف تقسیم می‌شود. یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این شهر که همواره گردشگران مجذوبش می‌شوند بخش هجدهم 18th arrondissement است. گردشگران از این منطقه برای رسیدن به کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر و مون‌مارتر از این ناحیه عبور می‌کنند اما اگر کمی تامل کنید و به سمت شمال بروید، در خیابان 185 بناهایی با معماری‌هایی بسیار جذاب و منحصربه‌فرد خواهید یافت.

در این خیابان، بنایی است که اولین مالکش هنری دنوکس Henri Deneux یک معمار خوش ذوق بود به همین خاطر نمای جذابی دارد و در سال 1913 طراحی شده است. این خانه نمایی دارد که تماما از کاشی‌های رنگی‌ ساخته شده است.

خیابان بلیارد در بخش هجدهم

2-خیابان تربیو در بخش سوم

لو مارایس Le Marais منطقه‌ی سوم پاریس است. اگر اهل پیاده‌روی باشید این محله و خیابان تریبو یکی از بهترین مکان‌های پاریس برای شماست. این محله پر است از مجسمه‌های عجیب و غریب و آپارتمان‌هایی با نماهای غیرعادی.

مجسمه‌ای از این فرشته در این محله وجود دارد که در سال 1851 میلادی ساخته شده و از مشهورترین مجسمه‌های این ناحیه است.

خیابان تربیو در بخش سوم

3-ساختمان لاویروته در بخش هفتم

در بخش هفتم و خیابان بیست و یکم، ساختمانی فوق‌العاده وجود دارد به نام لاویروته Lavirotte. اگر شما همیشه رویای سفر به پاریس و فتح برج ایفل را داشتید، هیچ اشکالی ندارد، از برج ایفل دیدن کنید اما بعد از آن پیاده‌روی در محله‌های زیبای شهر را از یاد نبرید. با سه دقیقه پیاده‌روی از کنار رود سن به خیابان بیست و نهم و ساختمان لاویروته خواهید رسید.

ساختمان لاویروته بنایی 7 طبقه است که در سال 1900 ساخته شده و ساختش یک سال طول کشیده است. نام این بنا برگرفته از اسم سازنده‌ی آن است. این معمار باسلیقه برای ساخت بنایش از ساختمانی در بارسلون الهام گرفته است که آن ساختمان توسط آنتونی گائودی Antoni Gaudí ساخته شده بود.

نمای طبقات بالای ساختمان لاویروته با کاشی‌های رنگین تزیین شده‌اند و باقی بخش‌ها نیز مزین به مجسمه‌هایی از حیوانات هستند. ساکنان خوش‌ذوق ساختمان نیز گلدان‌هایی با گلهای رنگارنگ را در کنار پنجره‌هایشان قرار داده‌اند که منظره‌ای فوق‌العاده را پدید آورده است.

ساختمان لاویروته در بخش هفتم

4-ساختمان اتین پرنت در بخش پازدهم

درست است که برج ایفل یا موزه‌ی لوور شما را تا حد زیادی با معماری فرانسوی‌ها آشنا می‌کند اما خیابان 24 پاریس و ساختمان اتین پرنت Etienne Pernet هم شاهکاری از هنر معماری را در خود نهان کرده‌ است. به راستی این ساختمان نمونه‌ای عالی از هنر نوین معماری در پاریس است. این ساختمان در سال 1905 میلادی ساخته شد و حتما می‌توانید آن را به راحتی بیابید، زیرا منحنی‌های عجیبی دارد و با طراحی درهم و برهمش به خوبی جلوه‌گری می‌کند. در و پنجره‌ها و بالکن‌ها دارای فلزهایی درهم تنیده هستند و در آنها از عنصر گیاه زیاد استفاده شده است، درست همانگونه که آلفرد واگن معمار این بنا دوست داشت.

ساختمان اتین پرنت در بخش پازدهم

5-گالری لافایت در منطقه نهم

گالری لافایت Galeries Lafayette در حقیقت یک فروشگاه بزرگ است که شهرت زیادی دارد. گردشگران خارجی اغلب با این مرکز خرید آشنایی دارند و در سفرشان به پاریس از آن دیدن می‌کنند. کالاهای لوکسی در لافایت به فروش می‌رسد که هرکسی را محو خود می‌کنند اما کمتر کسی از اجناس رنگارنگ و شیک دست می‌کشد و بر روی معماری این بنا تمرکز می‌کند، اما لافایت معماری جذابی دارد؛ پله‌های عظیم، بالکن‌های فرفروژه و شیشه‌های رنگی تنها بخشی از زیبایی‌های لافایت هستند بنابراین در کنار خرید و گشت و گذار در این مرکز خرید لوکس با دقت بیشتری به اطرافتان نگاه کنید.

گالری لافایت در منطقه نهم

6-خیابان اوبرکامپف بخش یازدهم

خیابان Oberkampf هم یکی دیگر از بخش‌های دیدنی در شهر پاریس است. تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی از گورستان معروف پرلاشز یا Le Père Lachaise به این خیابان خواهید رسید. این بخش از پاریس کمی با قسمت‌های دیگرش فرق دارد، خیابان‌ها کوتاه هستند و هنرمندان خیابانی در هر گوشه و کناری به چشم می‌خورند. معماری تمامی آپارتمان‌ها جذاب هستند اما یکی از آنها نمایی فیروزه‌ای رنگ دارد که بیشتر به چشم می‌آید. نمای این ساختمان پر است از مجسمه‌ و نقاشی‌هایی از فیل‌ها یا گیاهان گوناگون.

خیابان اوبرکامپف بخش یازدهم

7-ساختمان پاگودا در منطقه هشت

یکی از بناهایی که حتما با دیدنش شگفت‌زده خواهید شد پاگودا  Pagoda است که با نمای قرمز رنگش از دوردست‌ها خودنمایی می‌کند. سبک معماری این بنا کاملا شرقی‌ست تا حدودی که گمان می‌کنید از قلب کشور چین به پاریس آورده شده است. این بنا مکانی برای فروش عتیقه است که بیشتر اجناس آن نیز چینی می‌باشد. این بنا را در سال 1925 ساختند و بانی این کار هم فردی به نام آقای چینگ تسای لو بود. آقای لو تا سال 2011 در این مکان فعالیت داشت اما پس از او نیز مقامات فرانسه کار وی را ادامه دادند تا این بنا بتواند مانند گذشته باشکوه باشد و فروشندگان در آن فعالیت‌هایشان را ادامه بدهند.

ساختمان پاگودا در منطقه هشت

نظر شما درباره‌ی پاریس چیست؟ شما هم از آن دسته افراد هستید که پاریس را بهترین شهر اروپا می‌دانید؟ به نظر شما زیباترین شهر اروپا کجاست؟

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی