صدری، باغی خیره کننده با شاهکار معماری ایران در تفت

4.6
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نمیر، حیاتی جاودان در قلب کویر ایران! +تصاویر
28 مرداد 1398 08:00
0

در بخش مرکزی استان یزد، شهر تفت قرار دارد. این شهر در جنوب غربی استان یزد قرار گرفته و فاصله‌ی آن با شهر یزد حدود 10 کیلومتر است. تفت به خاطر قرار گرفتن در دامنه‌ی شیرکوه آب، هوای خنک‌تری به نسبت دیگر شهرهای این استان دارد. در این مطلب قصد داریم سری به باغ صدر بزنیم که در تفت قرار گرفته است و در نوع خود شاهکاری معماری به حساب می‌آید، اما چرا؟ در ادامه خواهیم دید.

باغ صدر

در دل این شهر که خود داستان‌های بی‌شماری دارد جاذبه‌ای زیست می‌کند که یکی از دیدنی‌های تفت به شمار می‌آید. عمارت و یا باغ صدر که به باغ نمیر نیز مشهور است و به گفته‌ی اهالی منطقه عمری 400 ساله دارد که مربوط به اواخر دوره زندیه می باشد و به امر صدرالعلما بنا نهاده شد.

باغ صدر

بلندترین بادگیر در این شهر بر روی عمارت صدری و در دو طبقه ساخته شده و جهت تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ارتفاع این عمارت با توجه به بادگیر 22.5 متر است و تالاری با دهانه‌ی 12.5 متر دارد. این عمارت حوضی سنگی نیز دارد که 500 متر مربع وسعت داشته و 95 فواره در آن قرار گرفته است.

باغ صدر

شما می‌توانید هم در فصل تابستان و هم در سایر فصول به تفت سفر کنید و نگران گرمای طاقت‌فرسا یا هوای نامتعادل نباشید و البته از زیبایی‌های این منطقه نیز لذت ببرید. باهم به تماشای تصاویر دیگری از این عمارت می‌نشینیم.

باغ صدر

باغ صدر

باغ صدر

باغ صدر