سه کوهه، ارگ پول ساز قاجار در زابل

4.2
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سازه ای که به حکومت قاجار خاتمه داد! +تصاویر
06 خرداد 1399 08:00
3

در سیستان وبلوچستان بسیار جاذبه های تاریخی شگفت انگیزی وجود دارد، جاذبه هایی که با دیدنشان متحیر خواهید شد در پیشنهاد گردشگری امروز به زابل می‌رویم و از جاذبه‌ای قاجاری دیدن می‌کنیم که بسیار دل فریب است. در این بخش به ارگ سه کوهه سفر می‌کنیم، پس همراه ما باشید.

sekoohe-castle-01.jpg

در روستای قاجاری سه کوهه در زابل ارگ سه کوهه یا قلعه سه کوهه قرار گرفته است این ارگ محل حکومت آخرین حاکمان سیستان در دوره قاجار و محل حکومت زندگی و حکومت خاندان سرابندی یا پردلی بوده است. در زمان حکومت آخرین حاکمان مستقر در این ارگ در آن ضرابخانه ای وجود داشت و به ضرب سکه می پرداختند.

sekoohe-castle-02.jpg

این ارگ شامل سه بخش ارگ شمالی، ارگ جنوبی و ارگ میدانی است و وسعت آن به 3700 متر مربع میرسد. ارگ جنوبی یک حیاط مرکزی با مجموعه‌ای از اتاق‌ها در اطراف و یک ایوان بلند و باریک در ضلع شمالی است که حاکم زمان در آن زندگی می‌کرد.

sekoohe-castle-03.jpg

ارگ جنوبی از حیاطی مرکزی با مجموعه‌ای از اتاق‌ها و ایوان بلند و باریک بنا شده است در آن زمان حاکم در  ضلع شمالی زندگی می‌کرد. ارگ شمالی که به آن فلک سر (ملک سار) نیز می‌گویند، استراحتگاه حاکم و همراه او بوده و از ارگ جنوبی کوچکتر بوده است.

sekoohe-castle-04.jpg

sekoohe-castle-05.jpg

sekoohe-castle-06.jpg

 

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید