کاروانسرای شاه عباسی، کاملترین مجموعه باستانی میبد!

4.8
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در این کاروانسرا تاریخ از یادتان می رود! +تصاویر
10 دی 1398 08:00
1

یزد همیشه حرفی برای گفتن در میان جاذبه های تاریخی بی نظیر داشته است، این استان کویری کشورمان پر از جاذبه های بی همتا است، به همین دلیل پیشنهاد امروز ما در بخش ایرانگردی سفر به میبد یزد است، شهری که آثار باستانی و تاریخی بسیاری در دل خود جای داده است. امروز قصد داریم به کاروانسرای شاه عباسی سر بزنیم، پس همراهمان باشید.

کاروانسرای شاه عباسی میبد

در شهر میبد یزد در بلوار قاضی میرحسین، کاروانسرای شاه عباسی که به سبک صفوی بنا شده است قرار دارد. کاروانسرای عباسی به شیوه چهار ایوانی معروف و با آجر ساخته شده است. ساختمان آن متشکل از ساباط، ایوان های بیرونی، هشتی ورودی، حیاط مرکزی، حوضخانه و مهتابی و چهار هشتی، فضاهای سر پوشیده شرقی و غربی و یکصد ایوان و اتاق است.

کاروانسرای شاه عباسی میبد

عکس از: ساره سلطان پور

در وسط حیاط حوضچه کوچکی قرار دراد که آب قنات در آن جاری است. یکی دیگر از اجزای این مجموعه آب انبار بزرگی است که در کنار آن تعبیه شده است که دارای یک گنبد آجری و چهار بادگیر بلند است. بر کتیبه ورودی آب انبار، آب انبار کلار حکاکی شده است.

کاروانسرای شاه عباسی میبد

عکس از: فاطمه خرقه پوش

کاروانسرای شاه عباسی میبد را در لیست آثار دوره صفویان نام برده اند، اما این کاروانسرا به شیوه قاجاری ساخته شده است. همچنین در اسنادی که بدست آمده است معتقد هستند که ساختمان آن به سبک صفوی هنوز پابرجا مانده و به احتمال زیاد بر ویرانه های کاروان سرایی قدیمی تر بنا شده است. در ادامه، تصاویری را که برخی از شما کاربران عزیز از این کاروانسرا ثبت کرده‌اید را باهم تماشا می‌کنیم.

کاروانسرای شاه عباسی میبد
عکس از: ندا جروقی

کاروانسرای شاه عباسی میبد

عکس از: احسان تریپ

کاروانسرای شاه عباسی میبد

کاروانسرای شاه عباسی میبد

کاروانسرای شاه عباسی میبد

عکس از: یانار

کاروانسرای شاه عباسی، کاملترین مجموعه باستانی میبد