هتل لوکس ریتز کارلتون ریاض، زندان یا هتل؟

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لوکس‌ترین زندان جهان در قلب خاورمیانه! +تصاویر
03 دی 1397 09:00
0

هتل لوکس و پنج ستاره‌ای در شهر ریاض وجود دارد که چندی‌ست به زندان تبدیل شده و همین موضوع توجه جهانیان را به آن معطوف کرده است. این اقامتگاه ریتز - کارلتون ریاض The Ritz-Carlton نام دارد و تا به حال محل حصر شاهزادگان عرب بسیاری بوده است.

این هتل در سال 2017 مکانی برای به انجام رساندن برنامه‌های ضدفساد بود. ماجرا از این قرار است که در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۷ بن ‌سلمان ولیعهد عربستان ۴۰۰ تن از شاهزادگان و ثروتمندان معروف سعودی را دستگیر و آنها را در این هتل حصر کرد. البته، مسافرانی که توانایی پرداخت هزینه‌ی اقامت در این هتل را دارند، می‌توانند اتاقشان را رزرو کرده و از اقامتشان در لیتز کارلتون لذت ببرند!

گفته می‌شود که بن سلمان به خاطر جلوگیری از رواج فساد در میان قشر سطح بالای جامعه این کار را انجام داد؛ در هر صورت این واقعه سبب شد تا هتل ریتز به شهرتی جهانی دست پیدا کند. این هتل مجلل در سال 2011 ساخته شده است و 492 اتاق دارد و اقامت در آن بسیار گران تمام می‌شود. برای مثال اگر بخواهید در یکی از اتاق‌های معمولی آن اقامت داشته باشید باید حدود 400 دلار هزینه کنید.

در ادامه، تصاویری از این هتل رویایی که 52 هکتار مساحت دارد را تماشا می‌کنیم. از سال گذشته تاکنون این اقامتگاه لقب زندان لوکس ریاض را از آن خود کرده است. در آخر بد نیست بدانید که اشخاص مهمی چون دونالد ترامپ و باراک اوباما رئیس جمهور فعلی و گذشته‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا نیز به ترتیب در سال‌های 2017 و 2014 در هتل ریتز – کارلتون اقامت داشته‌اند.

اگر شما هم اطلاعات جذابی در رابطه با این هتل دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بی‌صبرانه منتظر دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم.

هتل لوکس ریتز کارلتون ریاض

هتل ریتز کارلتون ریاض

هتل ریتز کارلتون ریاض

هتل لوکس ریتز کارلتون ریاض

هتل ریتز کارلتون ریاض

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

زهرا میرزایی