‏11 چیزی که شما درباره صربستان نمی دانید!‏

4.3
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏11 حقیقت عجیب در مورد صربستان که چیزی از آن نمی‌دانید! + تصاویر
05 تیر 1397 09:00
8

کسی چیزهای بی‌اهمیت را دوست ندارد! همه در مورد زندگی شبانه بلگراد، جشنواره نووی ساد و 90 سالگی آزادی صربستان می‌دانند اما درباره اهرام، ساخت ساعت و تمشک‌های صربستان هم چیزی می دانید؟ اگر می‌خواهید پس از سفرتان به صربستان، دوستان خود را با دانش خود از این محل دوست‌داشتنی تحت تاثیر قرار دهید، این فهرست مفید از حقایق کمی شناخته شده در صربستان را بخوانید.

 

خون آشام ها در اینجا متولد شدند!

خون آشام‌ها موجوداتی اسطوره‌ای هستند، اما این واژه اصالتا از زبان صربی گرفته شده است. وقتی که اتریشی ها در قرن 18 هجری قمری Vojvodina  را گرفتند، از یک سنت میان مردم محلی آگاه شدند. صربهای شمالی اجساد مردگان را آورده و دوباره می‌کشتند از این رو به آن‌ها «خون آشام ها» گفته می‌شد. این نام یکی از معدود کلمات بین المللی در صربستان است.

تور صربستان

 

سلت‌ها قبل از اسلاوها حضور داشتند!

شاید فکر کنید صربستان یکی از بزرگترین کشورهای اسلاوی در این سیاره است، اما همیشه اینطور نبوده. اسلاوها در قرن ششم و هفتم وارد منطقه شدند، اردوگاه را تشکیل داده و از زمان بالکان در این منطقه بودند. قرنها قبل از اینکه زبانهای اسلاویک در صربستان شروع به کار کنند، سلت ها وجود داشتند.

 

 

صربستان صادر کننده ی بزرگ تمشک در جهان است!

 

دقیقا اولین چیزی که صرب‌ها به آن افتخار می کنند تمشک های خوشمزه شان است. توت‌های کوچک قرمز ممکن است اولین میوه‌ای باشند که شما به وسیله‌ی آن با ملت صرب آشنا می‌شوید. با این حال، صربستان یکی از بزرگترین صادرکنندگان تمشک جهان است که تقریبا یک چهارم کل صادرات جهان را تشکیل می‌دهد. با این حال، در چند سال اخیر تعداد صادرات این میوه از صربستان کاهش یافته است.

 

در صربستان اهرام زیادی وجود دارد!

ممکن است ادعای وجود هرم‌ها یک سرگرمی مورد علاقه ملل بالکان باشد، اما صربستان در این رابطه بسیار پیشکسوت است. کوه رتانج به صورت هرمی است و یک بار برای همیشه ثابت می کند که همانند اهرام مصر نیازی به قربانی هزاران نفر برای ایجاد هرم نیست!

سفر به صربستان

 

در زبان صربی از دو حرف استفاده می‌شود!

بسیاری از کشورها در سراسر جهان از الفبای متعددی استفاده می کنند، اما صرب ها تنها زبان اروپایی هستند که در متون آن‌ها بیشتر از دو حرف حائز اهمیت استفاده می‌شود. هر دو اسکریپت لاتین و سیریلیک در اینجا استفاده می‌شود، بنابراین اگر بخواهید در آینده برای سفر به سمت صربستان برنامه‌ریزی کنید، لازم است در این باره مطالعاتی داشته باشید.

تور بلگراد

زمانی این سرزمین زادگاه امپراطوران رومی بود!

حدود 18 امپراطور روم در سرزمین صرب متولد شده‌اند. تراجان دسیوس اولین کسی از امپراطوری روم بود که در صربستان متولد شد و قبر او هنوز در سال 2017 میلادی در مارتینتی وجود دارد . 220 سال قبل از مرگ او در 18 سالگی، کنستانتینیوس سوم در صربستان متولد شد. کنستانتین بزرگ بدون شک معروف ترین مردی است که رهبری مسیحیت را به عهده گرفت!

 

قسطنطنیه توسط یک صرب نامگذاری شد!

به عنوان جالب ترین نکته، قسطنطنیه زمانیکه یکی از مهمترین شهرهای کل جهان بود نامش را از کنستانتین بزرگ، مردی از امپراطوری روم گرفت. این نام در اواسط قرن هجدهم میلادی از شهرت افتاده اما تا اوایل قرن بیستم هنوز در غرب به کار می‌رفت. اکنون ما این شهر را به عنوان استانبول می‌شناسیم.

تور صربستان

یکی از کوتاه ترین رودخانه های اروپا در صربستان قرار گرفته است.

طولانی ترین رودخانه در اروپا که نقش مهمی در زندگی روزمره صرب‌ها ایفا می‌کند، یکی از کوتاه ترین آبراه‌های قاره اروپا را در این کشور تشکیل می‌دهد.

Vrelo یکی از شاخه‌های باریک و کوتاه این رودخانه قدرتمند است و تنها 365 متر طول دارد. برای یک نگاه اجمالی به این آبراه باید به مرز بوسنی بروید.

سفر به صربستان

بیشترین زنان جنگجوی دنیا در صربستان بوده‌اند

صربستان در طول قرن ها شاهد اختلافات فراوان بوده است، بنابراین ممکن است از دانستن این که صربستان بیشترین تعداد زن را در تاریخ جنگ های مدرن همراه سپاه خود داشته است غافلگیر شوید!

 به طور مثال Milunka Savić در زمان جنگ همراه برادر خود در ارتش صربستان بوده است.

 

سفر به بلگراد

صرب ها زمان دقیق را به سن پترزبورگ بردند!

این صرب‌ها بودند که نخستین ساعت مکانیکی را در تاریخ دومین شهر روسیه ساختند. لازار صرب، مردی بود که گویی برای اختراع کردن ساخته شده بود و او این ساعت را در سال 1404 راه اندازی کرد. کشور سوئیس تا 1601 شروع به ساخت ساعت نمی‌کرد و ساخت ساعت‌های مشهور توسط صرب ها انجام می شد و بس.

 

اولین تصویر در فضا

بحران موشکی کوبا روزهای آرام زندگی روزمره را از همه مردم گرفته بود! زمانی که صلح ایجاد شد یکی از این اولین سیگنال های پخش ماهواره ای از اروپا به آمریکای شمالی در صربستان اتفاق افتاد و فرستنده ای از صرب ها به نام The White Angel به عنوان پیام انتخاب شد. این همان تصویر است که بعدها به منظور ایجاد تماس با بیگانگان به فضا فرستاده شد، اما موفق نشد!

تور صربستان

 

 منبع : theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.