‏11‏‎ ‎چیزی که باید درباره فرهنگ صربستان بدانید!‏

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
صرب‌ها و 11 واقعیتی که باید در موردشان بدانید!‏
02 تیر 1397 10:00
0

همیشه نکات جالبی در مورد صرب‌ها و شکوه فرهنگ صربستان وجود دارد. اما واقعا چه چیزی آنها را می سازد؟ فرهنگ صربستان همانگونه که جذاب است، ترسناک هم هست و بد نیست پیش از سفر به صربستان، کمی بیشتر در مورد فرهنگ مردمشان بدانید تا در طول سفر غافلگیر نشوید!

اینات

از کجا شروع کنم؟ اینات یک مفهوم ویژه در صربستان است. بسیاری از ملت‌ها ادعا می‌کنند که این مفهوم در سراسر جهان وجود دارد، اما هیچ شواهدی برای ادعایشان مانند صربستان وجود ندارد. به طور خلاصه، اینات یعنی کاری که شما باور دارید نمی‌توانید انجام دهید ولی شانس می‌آورید و موفق به انجامش می‌شوید.

به طور مثال خیابان‌های شهرهای صربستان که زیر رگبار بمباران هوایی قرار گرفته بود و مردان و زنان زیادی هم بر اثر آن کشته شدند، از آن دسته مواردی بود که هیچ کس فکر نمی کرد این شهر دوباره زنده و سالم شود. اما صرب‌ها بازسازی را انجام دادند و چهره دیگری از صرف کردن فعل توانستن را نشان دادند.

سفر به صربستان

جشن گرفتن

بلگراد به زندگی شبانه خود مشهور است و این موضوع به دلیل تمایل ذاتی به جشن گرفتن در ماهیت مردم صربستان است. شما حضور مردم این شهر را در مهمانی‌ها، مراسم عروسی، جشنواره‌ها و حتی مراسم تشییع جنازه زیاد می‌بینید. صرب ها خوب می‌دانند که چگونه در جشن های خود پرشور جشن بگیرند و از لحظه، لحظه‌های آن، لذت ببرند. جشن ها را در اوج به پایان می‌رسانند و تا آخرین ذره‌ی انرژی خود پایکوبی می‌کنند و در کل، مردمان شادی هستند که با وجود تاریخچه‌ای که از سر گذرانده‌اند، همچنان روحیه‌ی سرزندگی خود را حفظ کرده‌اند.

سفر به صربستان

نزدیکانت را در آغوش بگیر!

همه در سرتاسر جهان می‌دانند که چگونه به افرادی که دوستشان دارند ابراز محبت کنند اما، صرب ها این موضوع را از بقیه ملت‌ها جدی‌تر می‌گیرند و مثل یک سنت اجرایش می‌کنند. این نوع ابراز احساسات در صربستان می تواند به شکل هدیه دادن یا یک سورپرایز ویژه همراه با شام باشد. صرب ها مردم احساساتی‌ای هستند و در آغوش گرفتن را بیشتر از هرکار دیگری دوست دارند.

تور بلگراد

برای صرب ها تاریخ مهم است!

نسل جدیدی از صرب‌های تحصیلکرده و غربی وجود دارند که علاقمند به حرکت در گذشته هستند، اما اهمیت تاریخ در مردم را انکار می‌کنند. روزهای شکوه قلمرو صربهای قرون وسطایی، منبع مکرر الهامبخشی برای همه است، و اسطوره‌های کشور در سالهای اشغال عثمانی برای مردم بسیار مهم هستند و مردم به آن‌ها احترام ویژه‌ای می‌گذارند.

تور صربستان

غذا از همه چیز مهم‌تر است!

تاریخ ممکن است مهم باشد، اما احتمالا خورد و خوراک در صربستان مهم تر است. تعطیلات در صربستان با غذاهای خوشمزه و متنوع برگزار می شود و وعده های غذایی اصلی برای صرب ها بسیار مهم است. ثروت از طریق خوردن غذاهای متنوع نمایش داده می‌شود و به نوعی صرب ها را می‌توان از این جهت، ملت بسیار اصیلی دانست!

سفر به صربستان

جالب است بدانید حتی کوچکترین تکه ای که از غذایتان ناخواسته باقی بماند یک توهین به آشپز محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است غذای خودتان را با خود ببرید و در سفرتان به صربستان، غذایی را نیم‌خورده درون بشقابتان رها نکنید. مهم نیست که چقدر معده شما گنجایش دارد فقط هیچ غذایی را در بشقابتان باقی نگذارید.

ظاهر، همه چیز است!

میل به جشن، قدردانی و علاقه به غذا فقط و فقط از یک کشور با عشق و اشتیاق بر می‌آید، اما نور نیز برای مردم این کشور بسیار مهم است. اگر در پیاده روی Knez Mihailova در بلگراد قدم بزنید از این حجم زیبایی شگفت‌زده خواهید شد زیرا با چشمان خودتان می‌بینید که چگونه همه چیز زیبا است و مردم از زندگی خود لذت می برند.

ظاهر همه چیز در بالکان و به ویژه در صربستان زیبا است. اگر همسایه شما خودروی جدیدی بخرد، باید بیرون از خانه بروید و به او تبریک بگویید. به نظر می رسد در صربستان ظاهر ثروت مهم‌تر از وجود واقعی خود آن است. همانطور که جورج کاستنزا گفت، ظاهر دروغ نیست، اگر به آن اعتقاد داشته باشید.

تور بلگراد

به کلیسا احترام بگذارید!

برای بسیاری از مردم صرب، فرهنگ و کلیسای ارتدکس صربی یکی هستند. کلیسا نقش مهمی در تاریخ مردم صربستان ایفا می‌کند که نمی توان آنها را کاملا از هم جدا کرد. دین هنوز در زندگی بسیاری از مردم عادی نقش حیاتی دارد. به هر کلیسای ارتدکسی که در کشور بروید جوانان بسیاری را به همراه سالخورده‌ها خواهید دید، و این شواهد، نفوذ دین در فرهنگ صرب ها را اثبات می‌کند.

تور صربستان

صرب ها در سیاست آنقدرها هم مقتدر نیستند!

اهمیت مذهب در کشور یا به نوعی سرکوب ذاتی صرب‌ها همیشه عاملی بوده که آن ها از آن ضرر دیده‌اند. مردم صربستان هرگز با افرادی که در قدرت هستند، به خوبی نمی‌جنگند، رهبران عثمانی در قرن هفدهم یا اتحادیه های بین المللی در قرن بیستم شاهدی بر این موضوع است!

صرب ها دوست ندارند کسی به آن ها بگوید چه کار کنید! صرب‌ها غرور ملی بسیار قوی‌ای دارند که بعضی اوقات به ضرر خودشان تمام می شود، البته به این معنی هم هست که آنها برای خودمختاری ملتشان ارزش قایلند.

حس تاریک طنز صرب ها

بریتانیایی ها برای طنز چوبه دار مشهور هستند، اما صرب ها به طنزهای تلخشان معروف هستند. کتاب‌های زیادی به زبان صربستانی وجود دارد که باید خنده دار باشد اما به بیان طنز تلخ می‌پردازد و بین مردم صربستان بسیار معروف است.

ارتباط چشمی را فراموش نکنید!

صرب ها به ارتباط چشم در چشم بسیار حساس هستند پس اگر به چشمان آن ها نگاه نکنید ممکن است از نظرشان آدمی مشکوک به نظر برسید. آنها وقتی به چشمانشان نگاه نکنید مدام از خود می پرسند که این آدم چه چیزی را سعی می کند که پنهان کند؟

تماس چشمی از اهمیت زیادی برخوردار است که شما را در قلب صرب ها نگه می دارد.

شور و شوق

این شور و شوق مردم صربستان قطعا درسی است که بقیه دنیا می توانند از فرهنگ صربستان یاد بگیرند. اشتیاقی که در مردم این کشور وجود دارد در جاهای دیگر دیده نمی شود و در بسیاری از موارد، ملموس است. هنگامی که یک صرب علاقه مند به یک موضوع است، شش دانگ حواسش را به آن موضوع می دهد. اگر قصد دارید چیزی را از فرهنگ صربستانی امتحان کنید، چرا شور و اشتیاق صرب ها نباشد؟ این در فرهنگ صربی ذاتی است و در اکثر مردم آن را می بینید.

منبع : theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.