نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

4.7
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏ + تصاویر
10 بهمن 1396 09:00
0

تاج محل ، یکی از زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان است که در سال 1653 توسط شاه جهان بعنوان بنای یادبودی برای همسرش ، ممتاز ، در آگرا ساخته شد. این بنا امروزه محبوب ترین جاذبه گردشگری در هند و همچنین نماد این کشور است که هر سال گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند. اگر تاج محل را در لیست جاذبه هایی که دوست دارید ببینید قرار داده اید ، نیاز است پیش از رفتن به این مکان ، نکاتی را بدانید.

  1. قیمت ورودی تاج محل برای ملیت های مختلف ، متفاوت است

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

هزینه ورودی تاج محل با توجه به پایین بودن درآمد مردم هند ، برای محلی ها و کشورهای دیگر متفاوت است. هندی ها 40 روپیه بابت ورود به تاج محل پرداخت می کنند ، کشورهای اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا ( پاکستان ، بنگلادس ، سریلانکا ، نپال ، مالدیو ، بوتان و افغانستان ) 530 روپیه پرداخت کرده و ورودی سایر کشورها 1000 روپیه است. شاید به نظر زیاد بیاید اما باز هم پرداخت مبلغی حدود 15 دلار برای بازدید از یکی از جذاب ترین و زیباترین کاخ های جهان زیاد نیست. در هر حال پرداخت کردن هزینه بیشتر مزایای خودش را نیز دارد ، در این صورت دیگر نیاز نیست در صف طولانی مردم محلی بایستید.

  1. اگر چند روز را در آگرا می گذرانید ، آخر از همه از تاج محل دیدن کنید

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

بلیت ورودی شما به تاج محل می تواند برای شما ، هنگام بازدید از سایر جاذبه های دیدنی آگرا نظر قلعه آگرا ، تخفیف بهمراه داشته باشد. اما اگر شما با این بلیت وارد تاج محل بشوید و بلیتتان مهر بخورد ، شما باید در همان روز از تخفیف آن استفاده کنید که این می تواند برایتان دشوار باشد که همه جاذبه های شهر را در یک روز ببینید. بنابراین بهتر است ابتدا بلیت تاج محل را بخرید ، از آن برای تخفیف گرفتن در سایر ورودی ها استفاده کنید سپس در زمان آزاد خود دوباره به تاج محل برگردید تا بلیتتان مهر همان روز را بخورد. شما می توانید فردای روزی که بلیت تهیه کرده اید به بازدید تاج محل بروید.

  1. تاج محل ورودی های مختلفی دارد

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

سه دروازه برای ورود به تاج محل وجود دارد ، شرق ، غرب و جنوب . وب سایت تاج محل پیشنهاد می کند برای اینکه به شلوغی برخورد نکنید از درب جنوبی وارد شوید. هرچند در هر حال تاج محل جاذبه پربازدیدی است و حتی اگر طبق این پیشنهاد هم عمل کنید باز با جمعیت برخورد خواهید کرد.

  1. جمعه ها به بازدید تاج محل نروید

تاج محل یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جهان است اما در روزهای جمعه با درب بسته آن برخورد می کنید. بهتر است برنامه خود را طوری بچینید که بازدید از تاج محل به جمعه موکول نشود چرا که این روز خود را از دست خواهید داد.

  1. اگر امکانش وجود دارد ، هنگامی که ماه کامل است به تاج محل بروید

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

سفر شما به هند و بازدیدتان از تاج محل ، اگر با کامل شدن ماه همراه باشد ، می تواند سفرتان را خاص تر کند. تقریبا یکبار در ماه این جاذبه زیبا و دیدنی برای تماشای ماه کامل باز است. این امکان دو روز قبل و بعد از اینکه ماه به کامل ترین شکل در آسمان پدیدار شود امکان پذیر است. اما اگر یکی از این روزها جمعه باشد ، باز هم درب های تاج محل بسته است.

معمولا تعداد محدودی بلیت برای تماشای چنین رویداد خاصی وجود دارد که باید به صورت آنلاین از قبل خریداری شود.

  1. برخی روزها ، ورودی تاج محل رایگان است

ورودی تاج محل صبح روزهایی که در هند عید است و همچنین در هفته ی میراث جهانی رایگان است. هرچند باید در نظر داشته باشید در چنین روزهایی حتما با جمعیت بیشتری برخورد خواهید کرد.

  1. طلوع و غروب خورشید در تاج محل بی نظیر است

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

بسیاری از گردشگران صبح زود به تاج محل می روند تا تلائلو نور طلایی خورشید به روی این جاذبه ی صیقلی را به تصویر بکشند ، این کار آنها نه تنها باعث می شود که از صحنه های زیبایی در تاج محل عکس بگیرند بلکه شانس اینکه با جمعیت خیلی کمتری مواجه شوند را نیز بیشتر می کند. هرچند ، این بستگی دارد در چه زمانی از سال به بازدید تاج محل می روند ، مثلا در زمستان ( ماههای نوامبر تا اوایل فبریه ) ، احتمال اینکه با مه غلیظ مواجه شوید بیشتر است ، بنابراین ممکن است صحنه ای که می خواهید هنگام صبح در تاج محل ببینید رخ ندهد و هوا به قدری صاف نباشد که طلوع خورشید نمایان باشد. در عوض در چنین مواقعی بهتر است دیرتر به بازدید تاج محل بروید و غروب زیبای آن را تماشا کنید.

  1. نیازی نیست در آگرا اقامت کنید

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

شهر آگرا به غیر از تاج محل ، جاذبه خاص دیگری ندارد. بسیاری از گردشگرانی که به هند سفر کرده اند نیز این را تایید خواهند کرد. نیازی نیست زمان زیادی را صرف ماندن در آگرا کنید. شاید بتوانید از زمانتان به خوبی استفاده کرده و طی یک روز جاذبه های اصلی شهر را – تاج محل و قلعه آگرا - ببینید. اگر دوست دارید از نقاط دیگر هند نیز بازدید کنید می توانید بلیت قطار تهیه کنید و طی چند ساعت به شهرهای دیگر همانند دهلی یا جیپور بروید.

  1. تماشای تاج محل را از باغ های اطراف از دست ندهید

نکاتی که باید درباره بازدید از تاج محل بدانید ‏

همه دوست دارند تاج محل را از نزدیک ببینند در این شکی وجود ندارد ، اما اگر اهل عکاسی هستید و دوست دارید از نماهای زیباتری از این جاذبه ی جذاب و دیدنی عکس بگیرید می توانید به باغ های اطراف بروید. باغ مهتاب در کنار رودخانه یامونا ، یک مجموعه باغ بزرگ است. ورود به این باغ برای شما هزینه خواهد داشت که 200 روپیه است ، اما ارزش آن را دارد تا هم باغی زیبا را دیده باشید هم نمایی متفاوت تر از تاج محل را ببینید و تصاویر زیبا به ثبت برسانید.

 

منبع : matadornetwork

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان