غذاهای بی‌نظیر نیکاراگوئه که باید به جهانیان معرفی شود

4.7
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
غذاهایی که شهرت جهانی دارند!
21 آبان 1397 12:00
0

نیکاراگوئه کشوری در آمریکای مرکزی است که از شمال با هندوراس و از جنوب با کاستاریکا همسایه است. دو طرف نیکاراگوئه هم خط ساحلی اقیانوس است. نیکاراگوئه به آب و هوای گرم و مناظر شگفت‌انگیزش شهرت دارد. مناظری شامل کوهستان، آتشفشان تا سواحل و جنگل‌ها. بعد از یک گشت و گذار در نیکاراگوئه باید به سراغ غذاهای محلی آن رفت. خوشبختانه در نیکاراگوئه تعداد رستوران‌ها یا غذاخوری‌هایی که غذاهای بومی را عرضه می‌کنند زیاد است. در ادامه مطلب ۱۰ غذای بومی نیکاراگوئه که حالا به سایر کشورها هم راه پیدا کرده‌اند را معرفی می‌کنیم. شاید شما هم یکی از این غذاها را در رستوران‌های کشورمان مزه کرده باشید!

۱. گالو پینتو (Gallo pinto)

اگر قرار باشد در نیکاراگوئه یک غذای ملی انتخاب شود آن چیزی جز گالو پینتو نخواهد بود. ترجمه نام این غذا می‌شود «خروس رنگ شده» که کمی عجیب است و اهالی می‌گویند این نام به رنگ‌های قرمز تیره، قهوه‌ای و سفید این غذا اشاره دارد. مواد اولیه اصلی گالو پینتو برنج و لوبیا است که هر کدام جدا پخته می‌شود و بعد از مخلوط شدن دوباره باهم سرخ می‌شوند. چاشنی‌ها و مواد دیگری مثل گوشت مرغ هم با توجه به فرهنگ‌ها و مواد اولیه موجود به این خوراک اضافه می‌شود. گالو پینتو در هر وعده غذایی حتی صبحانه هم سرو می‌شود.

غذاهای بی‌نظیر نیکاراگوئه که باید به جهانیان معرفی شود

گالو پینتو (Gallo pinto)

۲. Arroz a la valenciana

غذای «Arroz a la valenciana» به اندازه‌ای تنوع دارد که می‌گویند هر خانواده آن را به روش خودش می‌پزد. مواد اصلی آن که برنج زرد و گوشت جوجه است در همه‌ی این انواع مختلف، ثابت است. در ابتدا گوشت جوجه را با پیاز و فلفل می‌پزند و سپس برنج پخته شده را با آن ترکیب می‌کنند. سایر موارد اضافی وابسته به سلیقه و مناطق مختلف آمریکای لاتین می‌تواند کشمش، هویج، سوسیس، نخودفرنگی، گوجه فرنگی یا هر چیز دیگری باشد.

Arroz a la valenciana

Arroz a la valenciana

۳. Vigorón

این یک غذای خیابانی پرطرفدار در نیکاراگوئه است که روش پخت آسانی هم دارد. ترکیبات اصلی این غذا شامل گیاه مانیوک، گوشت و کلم است که در یک برگ موز پیچیده می‌شود. Vigorón را با دست یا چنگال می‌خوردند و در برخی مناطق به عنوان غذای جانبی در کنار غذای اصلی سرو می‌‌شود.

Vigorón

Vigorón

۴. Nacatamal

در واقع «Nacatamal» نسخه نیکاراگوئه‌ای تامال است. برای تهیه این غذا از خمیر ذرت استفاده می‌شود و داخل آن را با با مواد مختلفی مثل برنج، گوشت، سیب‌زمینی و زیتون پر می‌کنند. همه مواد لازم را داخل برگ موز روی هم می‌ریزند و بعد آن را با نخ می‌بندند. در مرحله پخت وابسته به این که از چه موادی استفاده شده باشد آن را یا می‌جوشانند یا بخار‌پز می‌کنند. به دلیل این که فرآیند پخت آن زمان‌بر و دشوار است کمتر از آن برای غذای روزانه استفاده می‌شود و بیشتر مخصوص مناسبت‌های خاص است.

Nacatamal

Nacatamal

۵. Salpicón

هر کشوری در آمریکای لاتین طرز تهیه مخصوصی برای سالپیکون دارد و در برخی تفاوت به اندازه‌ایی است که تشخیص دادنش را سخت می‌کند. در نیکاراگوئه سالپیکون را با گوشت چرخ کرده‌ی ترکیب شده با پیاز، سیر و فلفل سبز درست می‌کنند. این غذا همیشه همراه برنج خورده می‌شود.

Salpicón

Salpicón

۶. Indio Viejo

این غذا در اصل یک خورش غلیظ است که آماده کردن آن حدود دو ساعت طول می‌کشد. مواد لازم آن شامل گوشت، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل، نعنا و ماسا است. گوشت همراه با آب نارنج سرخ می‌شود و بعد به آن ماسا افزوده می‌شود. سایر سبزیجات و ادویه‌ها هم در مراحل بعدی اضافه می‌شوند تا به غلظت مطلوب برسد. این خورشت را شبیه آش می‌خورند یا در کنار برنج سرو می‌کنند.

Indio Viejo

Indio Viejo

۷. Guirilas

در شهر «Pacila» که در شمال نیکاراگوئه قرار دارد، این نان شبیه ترتیلا متداول است. ترتیلا در آمریکای جنوبی، افریقا و اسپانیا شکل‌های گوناگونی دارد. این ترتیلا با نام Guirilas  و از ذرت سفید تهیه می‌شود و آن را روی برگ موز آماده می‌کنند. آن را همراه با پنیر یا خامه ترش می‌خورند.

Guirilas

Guirilas

۸. Sopa de mondongo

مردم نیکاراگوئه باور دارند که هیچ یک از بخش‌های حیوانات و همینطور هیچ غذایی نباید دور ریخته شود. این باور را می‌توان در غذایی به نام «Sopa de mondongo» به خوبی مشاهده کرد. این غذا را با شکمبه‌ی گاو و در برخی موارد با پاچه‌ی آن درست می‌کنند. این غذای سوپ مانند را همراه با ترتیلا یا آووکادو می‌خورند. مردم باور دارند که این غذا خواص درمانی و انرژی بخشی بالایی دارد.

Sopa de mondongo

Sopa de mondongo

۹. Maduros en Gloria

  موز سبز و موز زرد دو بخش جدا نشدنی از غذاهای نیکاراگوئه هستند. موز به تنهایی یا پخته شده به عنوان یک میان‌وعده یا صبحانه مصرف می‌شود و حتی با افزودن مواد دیگری می‌تواند یک وعده‌ی کامل باشد. یکی از غذاهایی که با موز تهیه می‌شود همین maduros en Gloria است.

Maduros en Gloria

Maduros en Gloria

۱۰. Perrerreques

این مورد آخر یک غذا نیست بلکه یک کیک خوشمزه است که با آرد ذرت تهیه می‌شود و معمولاً به عنوان دسر سرو می‌شود. مواد لازم آن به جز آرد ذرت شامل جوش شیرین، شیر، پنیر و شکر است. به دلیل این که تهیه کردن این کیک کار سختی نیست در اکثر مناسبت‌ها، مثل تولد و ... از این کیک استفاده می‌شود.

Perrerreques

Perrerreques

منبع: matadornetwork.com