نکاتی مهم برای زنانی که تنها سفر می کنند

4.5
از 137 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زنانی که تنها سفر می‌کنند، حتما بخوانند!
21 اسفند 1397 12:00
14

با رشد مسافرت خانم‌ها نسبت به گذشته و امکان داشتن سفرهای ارزانتر، سفر انفرادی خانم‌ها به عنوان جلوه‌ی جدیدی از چشم‌انداز سفرهای امروزی، خودنمایی می‌کند. خانم‌ها برای گذرندان تعطیلات رویایی خود منتظر شخص دیگری نمی‌مانند که با آنها همراه شوند، بلکه این کار را به تنهایی انجام می دهند.

البته این بدان معنا نیست که آن گوشه‌ای از دنیا که آنها برای سفر تدارک دیده اند نیز آماده پذیرایی از آنها باشد. حتی در آمریکا هم آزار و اذیت‌های خیابانی و سایر خطرات نیز در کمین زنان است. در دنیا مکان‌های زیادی وجود دارد که زنان در آن در تلاش برای شنیده شدن و مورد احترام قرار گرفتن هستند و حتی مکان‌های توریستی زیادی وجود دارند که زنان حق ورود به آنجا را ندارند.

ladies-in-trip1.jpg

همیشه قوانینی در خارج یا داخل کشور وجود دارند که خانم‌ها می بایست از آن پیروی کنند، چه درباره‌ی آنها صحبت شده باشد و چه صحبتی از آن به میان آورده نشده باشد.

با این وجود، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید زنان نمی‌توانند به تنهایی سفر کنند. ممکن است برای خانم‌ها در مقایسه با آقایان قوانینی برای سفر وجود داشته باشد اما خبر خوب این است که تعداد کارهایی که خانم‌ها می‌توانند در طول سفر انجام دهند بسیار بیشتر از مواردی است که نمی‌توانند و همین، جای امیدواری دارد. در دامه قصد داریم تا شما را با چند مورد از قوانینی آشنا کنیم که اگر به عنوان یک زن تنها به سفر رفتید، رعایت کردنشان به نفعتان خواهد بود، پس با ما همراه باشید.

ladies-in-trip2.jpg

 

 از قوانین فرهنگی که متعلق به کشور مقصد است پیروی کنید

کسانی که به کشورهای دیگر سفر می‌کنند می‌بایست به فرهنگ و رسوم مردمان آن کشور احترام بگذارند، اگرچه این سنن مغایر با باورهای آن‌ها باشند. جالب است بدانید که این قوانین اغلب برای زنان متفاوت هستند. مکان های مذهبی بسیاری در جهان وجود دارد که زنان حق ورود به آنجا را ندارند، مانند معبد نقره ای در تایلند یا کوه آتوس در یونان. در تایلند زنان تنها می توانند به حیات معبد وارد شوند اما این مردان هستند که اجازه‌ی داخل شدن به داخل معبد را دارند. در کوه آتوس زنان نمی توانند بیش از 500 متر به ساحل نزدیک شوند.

این قواعد سفر برای زنان ممکن است سبب ایجاد حس بدی شود اما بخشی از رویارویی شما با فرهنگ های جدید، مشاهده‌ی جهان به گونه‌ای است که هست. کیونا که موسس وبسایت " نحوه سفر نکردن مانند یک انسان اولیه" است و دیدگاه‌های مختلفی را راجع به سفر منتشر کرده، معتقد است که " چه موافق باشیم یا نه، تغییر یا به چالش کشیدن این قوانین نقش خارجی‌ها نیست. جایگاه مسافر یادگیری و تلاش برای فهم مکان هایی است که به آن سفر می کند و نه قضاوت و تغییر آنها. احترام اولین و مهمترین وظیفه‌ی توریست‌هاست، حتی اگر به معنای حذف اولویت سفر باشد". 

culture-rules.jpg

 

با حفط نکات ایمنی سفر کنید

هر کسی که به مکان های نا آشنا سفر می کند، می‌بایست برای حفظ ایمنی خود به برخی هشدارها توجه داشته باشد، اما مسافران زن اغلب در معرض خطر بیشتری هستند، حتی اگر آن مکان نزدیک به خانه باشد. ابزارهای متعددی هستند که خانم‌ها می‌توانند برای داشتن یک سفر ایمن از آنها استفاده کنند. ابزارهای محافظت شخصی نیز برای فرار از موقعیت‌های خطرناک خوب هستند، اما بهترین ابزار در مهمات جنگی برای هر مسافر خانمی شهود اوست. اگر درباره موضوعی احساس خوبی ندارید، ریسک نکنید. اگر احساس ناراحتی می کنید، از محیط خارج شوید، حتی اگر باعث شود که انسان سرد و بی ادبی به نظر برسید.

ladies-in-trip3.jpg

 

دانستن اینکه گاهی اوقات زنان می توانند کارهایی را انجام دهند که مردان نمی توانند

در برخی کشورها گروه "فقط زنان" انجمنی است که تجاربی را در اختیار زنان می گذارد که در صورت همراه شدن با مردان نمی‌توانستند به این تجارب دست یابند. مثلا در سفر به ایران می‌توانید مکان هایی را ببینید که فقط مخصوص بانوان است، مانند پارک‌ها یا آرایشگاه‌ها، حتی کلاس‌های یوگایی وجود دارند که فقط با حضور خانم‌ها برگزار می‌شوند. رفتن به مکان‌هایی مانند خرابه‌های پرسپولیس و مسجد پر از رنگ و نقش نصیر الملک همراه با تور سبب ایجاد بصیرتی در فرهنگ ایران می شود که هرگز نمی توان آن را در تورهای مختلط کسب کرد.

alone-trip.jpg

 

زنانِ تنها می توانند با یکدیگر سفر کنند

 اگر کسی را ندارید که همراه با او سفر کنید یا سفر به تنهایی برایتان خوشایند نیست، شاید ملحق شدن به تورهای زنانه بهترین راه حل باشد. در این تورها شما می‌توانید با زنانی همسن و سال خودتان و یا کسانی که بیشتر از شما تجربه دارند، همسفر شوید و علاوه بر پیدا کردن دوستان جدید، از تجارب آن‌ها در سفرهای تنهایی هم چیزهای تازه‌ای را یاد بگیرید.

wonder-do.jpg

 

خانم ها می توانند به تنهایی سفر کنند

فرقی نمی کند که بخواهید یک خانه ییلاقی را در نواحی گرمسیری رزرو کنید یا یک سفر متحول کننده به هیمالیا (Himalayas) داشته باشید، شما می توانید به تنهایی هرزمانی که بخواهید به هر جای دنیا سفر کنید. البته مکان‌هایی وجود دارند که زنان باید با احتیاط بیشتری به آن مکان‌ها سفر کنند، اما کشورهای بسیاری نیز هستند که بواسطه‌ی امنیتی که برای مسافران زن ایجاد کرده‌اند، مشهور شده‌اند، مانند نیوزیلند، ایرلند، ژاپن و رواندا.

woman-trip-alone.jpg

 

زنان می توانند به هر جایی که بخواهند سفر کنند

هر مقصدی ارزش دیدن را دارد، حتی اگر در لیست مکان‌های دوستدار زنان نباشد. در زمان اعلام  برنامه‌ی سفر، مکان‌های زیادی وجود دارند که به شما دید مناسبی از خود ارائه می‌دهند. دوستان، خانواده و حتی غریبه‌ها معمولا نگرانی‌های خود را بازگو می‌کنند و حتی ممکن است از شما بپرسند: " آیا از رفتن به آن مکان نمی ترسی؟"

شک یکی از بزرگترین چالش هایی است که مسافران زن با آن دست و پنجه نرم می کنند، و بیشتر اوقات این موضوع کاملا نامشخص باقی می‌ماند. می‌توانید از مسافران زنی که به تنهایی به مکان های دور دست سفر کرده اند هم سوالاتی بپرسید اما تا زمانی که به سمت مقصد رهسپار نشوید، واقعا متوجه این مسایل نخواهید شد.

ladies-nature-trip.jpg

 

آیا در میان خوانندگان و همراهان لست‌سکند هم زنانی پیدا می‌شوند که به تنهایی سفر کنند؟ تجربه‌ی شما از سفر به تنهایی چگونه بوده است؟ نظرتان چیست که این تجربیات را با دیگران به اشتراک بگذارید تا اگر زنی خواست تصمیم بگیرد که به تنهایی سفر کند، از تجربیات شما استفاده کند. منتظر دریافت نظرات و تجربیاتتان هستیم.

منبع: smartertravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.