مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی و نقد و بررسی 97

4.5
از 265 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بزرگترین مسابقه گردشگری در ایران با 170 میلیون تومان جوایز
26 اسفند 1396 07:49
130

 

وب سایت "لست سکند" با همکاری آژانس های مسافرتی عضو و در جهت ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کاربران خود اقدام به راه اندازی مسابقه ای با عنوان "مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی" برای هفتمین سال متوالی نموده است (اگر نمی دانید سفرنامه چیست اینجا کلیک کنید | توضیح سفرنامه در ویکی پدیا).  تاریخ شروع مسابقه 1 آذر 96 و پایان مسابقه  30 آبان ماه 97 می باشد (فرصت ارسال آثار در بخش سفرنامه تا انتهای آبان 97 میباشد و بقیه بخشها مانند نقد و بررسی و ویدئو تا 10 دیماه ادامه دارد). توجه داشته باشید که تمامی سفرنامه ها و نقد و بررسی های ارسالی بعد از پایان مسابقه سال 1396 به صورت اتوماتیک در مسابقه شرکت داده می شوند.  اگر علاقمند هستید که از انتشار تمامی آثار این مسابقه مطلع شوید در کانال تخصصی سفرنامه عضو شوید : https://t.me/lastsecond_safarname

بخش های مسابقه

این مسابقه در 12 بخش و به شرح زیر برگزار می شود:

  1. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی
  2. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (معرفی شهرهای ایران و یا شهری که در آن زندگی می کنید)
  3. مسابقه سفرنامه نویسی خارجی (سفرنامه نویسان دفعه اولی )
  4. مسابقه سفرنامه نویسی داخلی (سفرنامه نویسان دفعه اولی )
  5. مسابقه لست گرم (جدید)
  6. نقد و بررسی هتل ها
  7. نقد و بررسی آژانسهای مسافرتی
  8. نقد و بررسی شهرها (جدید)
  9. نقد و بررسی رستوران ها (جدید)
  10. نقد و بررسی جاذبه های گردشگری (Attractions) (جدید)
  11. مسابقه ویدئویی آماتور
  12. مسابقه ویدئویی حرفه ای

توضیحات هر بخش :

 1. مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای و دفعه اولی (آیتم های 1-4)

امسال برای اینکه شانس دوستان جهت برنده شدن بیشتر باشد هم تعداد برندگان را بیشتر کردیم و هم بخش بندی متفاوتی خواهیم داشت و شرکت در 2 دسته بندی حرفه ای (یا جایزه بزرگ) و یا دفعه اولی را خواهیم داشت . بعد از ارسال آثار، مدیریت سایت به نویسنده اعلام میکند که شرایط شرکت در کدام بخش را دارد . برای کاربرانی که برای بار اول برای ما سفرنامه ارسال می کنند پیشنهاد میشود تا در قسمت دفعه اولی ها شرکت کنند تا شانس برنده شدن را داشته باشند اما ممکن است شخصی در همان دفعه اول به قدری خوب و مسلط نوشته باشد که در بخش حرفه ای شرکت داده شود. برای داوری این بخشها تمامی شرکت کنندگان میتوانند با امتیاز دهی به تمامی آثار جز داوران باشند و البته 3 داور به صورت تخصصی و خارج از دوستان سفرنامه نویس در این بخش داوری خواهند کرد و وزن امتیاز آنها بیشتر است. این دوستان به زودی معرفی خواهند شد. امسال بر خلاف همیشه رتبه در میزان جایزه تاثیر دارد و مبلغ جوایز نفرات اول تا چهارم، متفاوت است. در مسابقه سفرنامه نویسی داخلی شما میتوانید درباره شهری که در آن زندگی میکنید مطلب بنویسید و شهر و جاذبه های آنرا برای دیگران تشریح کنید

 2. مسابقه لست گرم (LastGram)

اول از همه باید تعریف کنیم لست گرم چیست؟ اگر درباره لست گرم نمیدانید این صفحه را بخوانید.

در این بخش از مسابقه، کاربران میتوانند آثار خود را که در ابتدا به صورت پستهای تکی و اینستاگرامی منتشر کرده اند در یک مطلب جمع آوری و منتشر نمایند. پستها میتوانند به صورت تکی و خارج از بحث سفرنامه و مسابقه نیز در صفحه اصلی لست گرم منتشر شوند. برای شروع این بخش فقط امکان ارسال پست برای کاربرانی که سفرنامه منتشر شده در سایت داشته باشند مقدور است. این بخش به زودی راه اندازی و اجرایی خواهد شد و شما میتوانید در آدرس https://lastsecond.ir/lastgram به آن دسترسی پیدا کنید. 

همچنین کانال تلگرامی لست گرم ویژه اطلاعیه ها و انتشار آثار این بخش به آدرس: https://t.me/lastgram_ir در دسترس شما عزیزان است

مسابقه لست گرام با شرایط جدید در حال برگزاری است . جهت مشاهده شرایط جدید اینجا  کلیک کنید .

app-banner.jpg

 3. نقد و بررسی

امسال 3 بخش جدید به نقد و بررسی ها اضافه شده است و دسته بندی ها به این شرح میباشد :

نقد و بررسی هتل ها – نقد و بررسی آژانسهای مسافرتی و بخشهای جدید : نقد و بررسی شهرها – نقد و بررسی رستوران ها و نقد و بررسی جاذبه های گردشگری

در این بخش در مجموع بیش از 100 برنده خواهیم داشت که نصف آنها معادل پانصد هزار تومان وجد نقد و مابقی نیز مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان وجه نقد دریافت خواهند کرد. معیار انتخاب نقد و بررسی های برتر توضیحات کافی و تصاویر خوب و با کیفیت است. برای هتل ها و آژانسهای مسافرتی افزودن قرارداد امتیاز ویژه محسوب میشود.

 4. مسابقه ویدئویی

بخش ویدئویی در 2 بخش حرفه ای و آماتور انجام خواهد گرفت و دسته بندی بر اساس آثار داخلی و خارجی نخواهیم داشت . حداکثر زمان ویدئو های ارسالی 10 دقیقه است و حداقل کیفیت مورد قبول 720 است . تصمیم اینکه اثر در کدام بخش باید شرکت داده شود بر اساس نظر مدیریت سایت است.

لیست جوایز قبل از تغییرات نهایی

 javayeze 97-1.jpg

شرایط شرکت در مسابقه

1- سفرنامه می بایست توسط شخص شرکت کننده در مسابقه تهیه شده و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب سایت /وبلاگ دیگری برداشت/منتشر نشده باشد. 

2- سفرنامه ها نباید تا قبل از تاریخ اعلام برندگان، در سایت دیگری منتشر شوند یا منتشر شده باشند.

3-  بعد از انتشار سفرنامه، به هیچ عنوان امکان حذف آن از روی سایت وجود ندارد و کپی رایت مطالب منتشر شده متعلق به لست سکند خواهد بود.

 4- در صورتیکه مشخص شود سفرنامه توسط شخص مذکور نوشته نشده است، نویسنده شانس شرکت در مسابقه را از دست خواهد داد. ( برای اطمینان از این قضیه ارسال مشخصات سفر از جمله نام آژانس صادر کننده تور / تاریخ دقیق سفر / تلفن آژانس / نام مسئول مربوطه / آدرس و تلفن مستقیم فرد شرکت کننده الزامیست) و چنانچه بعد از انتخاب شدن به عنوان برنده هر گونه عدم صحت اطلاعات ارسالی مشخص گردد، نام فوق از لیست برندگان خارج خواهد شد.

5- سفرنامه ها می بایست مربوط به سفرهای سال 1396 به بعد باشد و از درج سفرنامه های قدیمی تر در بخش مسابقه امتناع خواهیم نمود. همچنین هیچ گونه فرقی نمی کند که آیا شما مسافر آژانسهای این سایت بوده اید یا خیر.

 6-برندگان برای تحویل جایزه خود می بایست اسکن رنگی کارت ملی خود را برای ما ارسال فرمایند .

 7- محدودیتی در ارسال تعداد سفرنامه، نقد و بررسی و معرفی شهر توسط یک شخص وجود ندارد و هر کس به هر تعداد دلخواه می تواند سفرنامه های خود را ارسال و شانس برنده شدن خود را افزایش دهد.

 8-سفرنامه ها می بایست از لحاظ ادبی و گفتار قابل قبول باشند و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند. (برای نمونه این سفرنامه را مشاهده نمایید) 

 9-از طریق لینک مخصوص به عضویت کاربران، به عضویت وب سایت در آمده و نام کاربری خود را فعال نمایید. جهت نمایش بهتر در سایت از شما خواهش میکنیم تصویر آواتار خود را نیز آپلود نمایید .

 10- از ارسال تصاویر شخصی خود و همراهان خودداری فرمایید، عکسهای شما می بایست از مناظر دیدنی، هتل، خیابان ها  و . .  . و قابل انتشار و منطبق با اصول اخلاقی و اجتماعی باشند.

11- درج سفرنامه تنها از طریق داشبورد (پنل کاربری) قابل قبول می باشد و مانند سالهای قبل امکان ارسال توسط ایمیل میسر نمی باشد. 

 

 

12- جهت نقد و بررسی هتل محل اقامت خود می بایست به بخش هتل ها مراجعه فرمایید و در صفحه مربوط به هتل اقامت خود ، نقد و بررسی هتل را نوشته و به آن هتل امتیاز دهید، جهت شرکت در مسابقه، آپلود قرارداد یا واچر هتل و یا هر مدرکی که نشان دهنده حضور شما در هتل باشند امتیاز ویژه محسوب می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه امتیاز دهی به هتل ها به این لینک مراجعه کنید.

13- جهت نقد و بررسی آژانسهای مسافرتی می بایست به بخش آژانس ها مراجعه فرمایید و در صفحه مربوط به آن ، نقد و بررسی را نوشته و به آن آژانس امتیاز دهید. جهت شرکت در این بخش آپلود قرارداد شما با آژانس الزامی است، همچنین دقت کنید که این بخش فقط برای آژانسهای طرف قرارداد و فعال در سایت امکان پذیر است.

14- جهت نقد و بررسی شهر ؛ رستوران و جاذبه های گردشگری میبایست به شهر مد نظر خود مراجعه نمایید و در صفحه پروفایل آن، نقد و بررسی خود را انجام دهید و تصاویر خود را در صورت وجود آپلود نمایید . تمامی قوانین و مقررات این بخش از مسابقه دقیقا مشابه با بخش نقد و بررسی هتلها و آژانسهای مسافرتی است..

 

قوانین و مقررات

تمامی دوستانی که اقدام به تهیه و ارسال سفرنامه های خود میفرمایند ، می بایست شرایط و قوانین زیر را قبول داشته باشند :

1- تعداد اسپانسرها و تعداد و ارزش جوایز، تیم داوری و . . .در هر لحظه امکان افزایش، کاهش و تغییر داشته و هیچ گونه اعتراضی در این زمینه از طرف شرکت کنندگان مورد قبول نمی باشد.

2- هیچ گونه اعترضی به روند داوری و نتایج مورد قبول نخواهد بود.

3- تخریب، درج امتیاز منفی برای دیگر شرکت کنندگان مسابقه توسط هر شرکت کننده ای باعث حذف نام از مسابقه خواهد شد. همچنین در صورتیکه در داوری هر شرکت کننده ای مواردی مشکوک مشاهده شود (مانند اینکه به همه به غیر از تعداد معدودی سفرنامه امتیاز پایین بدهد و یا . . .) باعث حدف آن داور از لیست داوران خواهد شد. تمامی آثار شرکت داده شده در مسابقه پس از پایان مسابقه میتوانند امتیاز خود را در داشبورد کاربری خود مشاهده نمایند.

 4- کیفیت و کمیت سفرنامه، نقد و بررسی هتل و آژانسها و عکسهای ارسالی می بایست مورد تایید تیم لست سکند باشد و سفرنامه ها و معرفی شهرهایی که از چهارچوب درخواستی خارج باشند یا کیفیت و کمیت لازم را نداشته باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. جهت شرکت در مسابقه، ارسال تصاویر همراه با متن الزامیست و از شرکت دادن آثار بدون تصویر در مسابقه معذوریم.

 

انتخاب برندگان و داوری

تمامی سعی خود را خواهیم کرد جهت معرفی برندگان همایشی ترتیب دهیم تا بتوانیم شما دوستان عزیز را گردهم آوریم و مانند 12 بهمن 1396 شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم . در اینباره اطلاعیه در سایت منتشر خواهد شد. (همچنین کانال تلگرامی : https://t.me/lastsecond_gathering تمامی رخدادهای مربوط به مسابقه و قرعه کشی های احتمالی را اطلاع رسانی خواهد کرد)

این مسابقه در مجموع بیش از 150 برنده خواهد داشت. تمامی شرکت کنندگان در بخش سفرنامه نویسی میتوانند دیگر آثار را قضاوت کنند و امتیاز دهند و نیازی به داوری تمامی آثار نیست و هر شرکت کننده که 30% از آثار را داوری نماید جز داوران اولیه خواهد بود (اثار به صورت رندوم جهت قضاوت در پنل داوری نمایش داده خواهد شد که تمامی آثار به یک سطح قضاوت شوند) . آثار برگزیده توسط شرکت کنندگان در هر بخش، جهت داوری به داوران حرفه ای سپرده میشوند. تعداد داوران حرفه ای حداقل 3 نفر و خارج از شرکت کنندگان مسابقه خواهد بود که این دوستان معرفی خواهند شد.

 برندگان مسابقه تا 3 اسفند 1397 مشخص خواهند شد و از طریق وب سایت ، خبرنامه و شبکه های اجتماعی لست سکند اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. جوایز این بخش بن خرید خدمات از وب سایت لست سکند خواهد بود.

برندگان در بخش نقد و بررسی ها بر اساس انتخاب مدیریت سایت میباشند (به دلیل تعداد بسیار بالای آثار در این بخش امکان داوری تمامی شرکت کنندگان میسر نخواهد بود) . جوایز این بخش به صورت واریز نقدی خواهد بود.

برندگان در بخش ویدئویی بر اساس رای و نظر 3 داور که به صورت تخصصی روی این بحث تسلط دارند صورت خواهند گرفت و در مجموع 8برنده در این بخش (5 برنده در بخش آماتور و 3 برنده در بخش حرفه ای خواهیم داشت)

 تعداد برندگان و نحوه توزیع و تقسیم جوایز بدون اطلاع قبلی امکان تغییر خواهد داشت و در این زمینه هیچ گونه شکایتی از طرف شرکت کنندگان مورد قبول نخواهد بود.

 

بهترین و کاملترین سفرنامه ها

بهترین و کامل ترین سفرنامه، سفرنامه ای خواهد بود که به بیان موشکافانه و دقیق تمامی جزئیات سفر به همراه عکسهای اختصاصی توسط فرد تهیه کننده مطلب، تهیه شده باشد. شما امکان نوشتن سفرنامه داخلی و خارجی را دارید. برای آگاهی دقیق تر از قضیه، سفرنامه برندگان سالهای قبل را مطالعه فرمایید :

لیست برندگان مسابقه سال 96

لیست برندگان مسابقه سال 95

لیست برندگان مسابقه سال 94

لیست برندگان مسابقه سال 93

لیست برندگان مسابقه سال 92

لیست برندگان مسابقه سال 91

معرفی و راهنمای گردشگری شیراز

 

فاکتورهای امتیازدهی

  1. بیان دقیق و موشکافانه جزئیات سفر و نمایش نقشه راهها و جزئیات هزینه ها و قیمت ها به شکلی که خواننده کاملا فضای توضیح داده شده را درک نماید.
  2. پاسداشت زبان و ادبیات پارسی
  3. کیفیت عکسها و درج به موقع و مناسب به صورتی که تکمیل کننده توضیحات نوشتاری باشند. 
  4. خلاصه نویسی و انتقال سریع و راحت مطلب (بدون پرداختن به توضیحاتی که از حوصله ی خواننده خارج باشد)

 

امتیازات ویژه و مازاد

  1. معرفی مقصد جدید و یا مقصدی که سفرنامه ی زیادی در ‏مورد آن نوشته نشده است.
  2. ابتکار جدید در سفر و یا معرفی ابزاری جدید و ...

 

نکته مهم در رابطه با نقد و بررسی هتل ها و آژانسهای مسافرتی :

جهت کسب آگاهی در رابطه با نحوه نقد و بررسی هتل ها و درج در قسمت مربوطه به این لینک مراجعه فرمایید. نقد و بررسی هتل ها در بخش مربوطه (قسمت هتل ها) انجام میگیرد و امتیازات شما به هتل در انتهای سفرنامه شما درج خواهد شد. 

همچنین برای انجام نقد و بررسی آژانس میبایست حتما قرارداد خودتان را به صورت رنگی اسکن کنید و در فرم مربوطه به همراه امتیازات ارسال فرمایید. 

در این 2 بخش متن نوشته توسط شما میبایست حداقل 400 کاراکتر باشد.

 

لیست جوایز و اسپانسرها

لیست جوایز با توجه به تعداد نهایی شرکت کنندکان دچار تغییر و تحولاتی شده است که به شرح زیر اعلام میشود

 

 listjavayez-97-1920.jpg

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.