اگر مسافری در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می شود؟

4.6
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر مسافری در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟
08 تیر 1398 09:00
0

 گاهی اوقات در طول پروازها اتفاقات ناگواری می‌افتد؛ یعنی مسافری در طول مسیر از دنیا می‌رود. گرچه این مورد کمتر پیش می‌آید، اما عقل حکم می‌کند که بدانیم در این موقعیت حیاتی در آسمان چه باید بکنیم. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم، پس همراهمان باشید.

اگر احیاناً فردی در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می‌شود؟

وقتی یک نفر در هواپیما می‌میرد

بگذارید ماجرایی را باهم بررسی کنیم: یک مهماندار هنگام پرواز به‌ سوی پرتغال متوجه شد که یکی از مسافران یک ساعت پیش از رسیدن به مقصد فوت کرده است. مهمانداران زمانی در این پرواز شلوغ متوجه شدند مسافر مرده است که هواپیما در حال آخرین کاهش ارتفاع خود بوده. آن‌ها پس از مشاهده‌ی مسافر مرده، او را با یک پتو و کمربند محکم در جای خود ثابت نگه داشتند. در آن زمان، تمام صندلی‌های هواپیما پر بوده و در نتیجه جایی برای او پیدا نکردند و هواپیما نیز در حال پایین آمدن بوده است (مسافر کنار پنجره نشسته بود)؛ بنابراین تنها چیزی که به ذهن آن‌ها رسید پوشاندن و بستن او بود.

اگر احیاناً فردی در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می‌شود؟

ازآنجایی‌که پرواز بین‌المللی بود و مرگ او نیز بیرون از محدوده هوایی کشور پرتغال اتفاق افتاده بود، هواپیما قرنطینه شد (خوشبختانه خود مهمانداران مجبور به ماندن در قرنطینه نبودند). این امر بازگشت به خانه را کمی مشکل‌تر کرد، اما مهمانداران گفتند مسافری که مرده بود ملیت پرتغالی داشته، به همین دلیل طول مدت قرنطینه برای او بسیار کوتاه‌تر از موقعیت‌های دیگر در نظر گرفته شد.

اگر احیاناً فردی در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می‌شود؟

قوانین و مقررات مربوط به مرگ‌ و میر حین پرواز

سازمان هواپیمایی فدرال قوانین خاصی را برای رویارویی با مرگ‌های حین پرواز تدوین ننموده است، اما در مناطق مختلف در این مواقع رویه‌های مشابهی در نظر گرفته می‌شود. معمولاً برای کنترل مسافری که مرده است مسیر پرواز را عوض نمی‌کنند. در مواقع اضطراری مهمانداران از بلندگو سؤال می‌کنند که آیا یک دکتر، پرستار یا متخصص پزشکی در هواپیما وجود دارد یا خیر. پس‌ از آنکه مهمانداران هواپیما و پرسنل پزشکی در احیا کردن بیمار ناکام ماندند، در گام بعد بدن را جابه‌جا می‌کنند تا مسیر حرکت سایر مسافرین بسته نشود یا برای آن‌ها اضطرابی ایجاد نگردد.

اگر احیاناً فردی در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می‌شود؟

معمولاً برای آن‌که اطمینان حاصل شود مسافران در ادامه پرواز آرامش خود را حفظ می‌کنند، چیزی از بلندگو اعلام نمی‌شود. اگر تمام صندلی‌های هواپیما پر نشده باشد، جسد را به یکی از ردیف‌های عقبی صندلی‌ها منتقل می‌کنند و با پتو یا پارچه دیگری می‌پوشانند. همچنین اگر در صندلی‌های ردیف جلو نیز جای خالی باشد، ممکن است جسد را آنجا بگذارند. درصورتی‌که تمام صندلی‌ها پر باشند، مهمانداران از کیسه مخصوص جسد که معمولاً از قبل در هواپیما تعبیه می‌شود استفاده می‌کنند و متوفی را داخل کیسه گذاشته و در آشپزخانه پشت هواپیما می‌گذارند. تنها جایی که امکان گذاشتن جسد در آن نیست، سرویس بهداشتی است، زیرا فضای آن کم است و پس از چند ساعت که مفاصل و ماهیچه‌های جسد سفت می‌شوند جابه‌جا کردن آن دشوار می‌گردد.

اگر احیاناً فردی در طول پرواز با هواپیما فوت کند، چه می‌شود؟

پس از پرواز

هنگامی‌که پرواز به زمین نشست، مسافران می‌توانند از هواپیما خارج شوند. پس از تخلیه کامل هواپیما، پرسنل پزشکی ماهر داخل می‌آیند و متوفی را از هواپیما خارج می‌کنند. اگر شخص به‌تنهایی سفرکرده باشد، شرکت هواپیمایی با یکی از نزدیک‌ترین بستگان و آشنایان او تماس می‌گیرد و این اتفاق را به اطلاع آن‌ها می‌رساند. 

امیدواریم که در هیچ پروازی، شاهد چنین موردی نباشید و این اتفاق برای هیچکس در حین پرواز رخ ندهد.

منبع: tripsavvy.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.