زرد لیمه، آبشار بی نظیر و جذاب چهارمحال و وبختیاری

4.3
از 10 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معمای حل نشده در شهر ناشناخته‌های ایران! +تصاویر
29 تیر 1398 08:00
7

در منطقه دیناران شهرستان اردل یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران قرار دارد که در کنار دره‌ای به همین نام سکنی گزیده است. زرد به معنای بلندی بیان می شود و لیمه در زبان ایلیاتی به معنای پایین دست است. بوئینه نام دیگر این آبشار است. آبشار زرد لیمه ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد و عرض آن نیز ۶۵ متر است. در واقع زرد لیمه یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران به شمار می‌آید که در میان منطقه‌ای جنگلی می‌درخشد.

آبشار زرد لیمه

جالب است بدانید آبشار زرد لیمه یکی از سرچشمه‌های رود کارون می‌باشد و می‌توان گفت که در مسیر کوچ عشایر منطقه نیز قرار دارد. پایین دست آبشار یک ناحیه گرمسیری و بالا دست آبشار به عنوان یک ناحیه سردسیری برای عشایر حساب می‌شود. در هنگام رفتن به سمت آبشار می‌توانید از این نکته کمک بگیرید، زیرا جای پاهای باقی مانده آنها روی زمین می‌تواند راهنمای مسیر شما باشد.


آبشار زرد لیمه

یکی از دلایلی که این آبشار ناشناخته باقی مانده است و مانند معمای حل نشده‌ای است، صعب العبور بودن راه آن است. شما برای رسیدن به این آبشار زیبا باید ساعت‌ها پیاده‌روی و کوهنوردی کنید. بهتر است برای دیدن این آبشار در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه این کار را انجام دهید، در بهار هم طبیعت روی زیباتری دارد و هم هوای منطقه مساعدتر است و شما می‌توانید یک طبیعت‌گردی به یاد ماندنی را در دل کوه‌های چهارمحال و بختیاری داشته باشید.


آبشار زرد لیمه


آبشار زرد لیمه


آبشار زرد لیمه


آبشار زرد لیمه


آبشار زرد لیمه