روستای زیارت، سفر به دل طبیعت گلستان

4.3
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شهر طلسم شده‌ی نگین سبز ایران! + تصاویر
24 فروردین 1398 08:00
4

طبیعت در هر کجای دنیا یکی از لذت بخش‌ترین جاذبه‌های بصری به شمار می‌آید. دیدن طبیعت بکر و سرسبز آن چنان روح و جسم شما را نوازش می‌کند که قلبتان سرشار از خوشی خواهد شد. روستای زیارت در استان گلستان نیز شما را برای دیدن طبیعت زیبا و دل انگیز فرا می‌خواند. امروز قصد داریم باهم به این روستای زیبا سفر کنیم که اگر می‌خواهید با تور طبیعت گردی از این روستا بازدید کنید، آن را بهتر بشناسید، پس همراهمان بمانید.

روستای زیارت

به محض خروج از گرگان جاده‌‌ای روستایی آغاز می‌شود. جاده‌‌ای که جنگلی زیبا آن را در آغوش کشیده است که البته باید در پیچ و خم‌های متوالی‌اش کمی جانب احتیاط را رعایت کرد؛ جاده‌ای با پیچ‌‌‌های تند و رو به بالا به طول 7 کیلومتر که در هر لحظه شما را شگفت زده می‌کند. طی کردن این مسیر آن قدرها سخت نیست چراکه وجود رستوران‌ها، کافه‌‌ها و کیوسک‌‌های کنار جاده و مناظر شما را به اندازه‌ی کافی سرگرم می‌کنند.

روستای زیارت

در اینجا، خانه‌های قدیمی، طبیعت زیبا، مردم مهمان نواز و زیبایی‌های بسیار در انتظارتان استِ، پس قدم به درون روستا بگذارید تا شگفتی‌های این روستا مبهوتتان کند. روستای زیارت از کوچه‌‌های پیچ در پیچ و باریکی بوجود آمده است که نمای بیرونی روستا را شکل می‌دهند. خانه‌های دو طبقه که در کنار هم چیده شده و کم کم معابر در اطرافشان شکل گرفته‌اند. سنگ و چوب عمده‌ترین مصالح در ساخت خانه‌ها هستند.

روستای زیارت

اهالی روستا از این منطقه با نام شهر طلسم شده یاد می‌کنند و بر این باورند که در سال 83 با بیشتر شدن خرید و فروش زمین در اینجا، همه چیز طلسم شد. از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار زیارت که در ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت واقع شده است نیز اشاره کرد. این آبشار در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. این آبشار از ارتفاع حدود ۱۶ متری به داخل حوضچه‌ای می‌ریزد و در فصول بهار و تابستان مورد بازدید مردم استان و سایر نقاط کشور قرار می‌گیرد.

روستای زیارت

چشمه آبگرم زیارت نیز از دیگر جاذبه‌هایی است که در روستا قابل دیدن است و در ضلع شرقی رودخانه‌ی خاصه قرار دارد که با نام زیارت خوانده می شود و در حال حاضر ۴ مظهر (محل پدیدار شدن آب) و محل خروجی به فاصله تقریبی ۱۰ تا ۲۰ متر دارد.

روستای زیارت

برای رسیدن به روستای زیارت باید به انتهای جاده‌ی ناهارخوران شهر گرگان بروید. بعد از میدان، وارد جاده‌ی روستای زیارت شوید. پس از ورود به جاده‌ی روستا و پیمودن 7 کیلومتر به حریم روستا می‌رسید.

روستای زیارت

روستای زیارت 

آیا پیش از این به این روستا رفته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است برایمان بنویسید که تجربه‌تان در آنجا چگونه بوده است و آیا از زیبایی‌هایش لذت برده‌اید؟ اگر تا به حال این منطقه‌ی زیبا را ندیده‌اید، آیا برنامه‌ای دارید که در فصل زیبای بهار مهمان این خطه شوید؟

ما را از نظراتتان باخبر کنید.