جنگل حرای قشم، از عجایب هفت‌گانه جزیره

4.6
از 28 رای

جنگل حرای قشم با شهرتی جهانی یکی از معروف‌ترین و زیبا‌ترین‌های این جاذبه‌هاست. حرای قشم در مرز بین دریا و خشکی قرار گرفته و یک منبع اکولوژیکی و میراث طبیعی مهم، نه فقط برای ایران که برای تمام جهان است. جنگل حرای قشم در کنار دره ستارگان و تنگه چاهکوه از عجایب هفت‌گانه قشم به شمار می‌رود و از جاهای دیدنی قشم است. در این ویدئو با قایق به دل آب می‌زنیم و در حرای قشم گردش می‌کنیم.

حرای قشم، تصفیه‌‌خانه طبیعت

حرای قشم با وسعت 82 هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده و پارک ملی به ثبت یونسکو رسیده است؛ حرا به معنای گیاه شور پسند است زیرا این گیاه با آب شور سازگاری دارد. حرا یک گونه گیاهی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور است؛ این گیاه روی درخت رشد می‌کند و بعد از اینکه تبدیل به نهال شد روی زمین می‌افتد و به عنوان یک درخت مستقل روند حیات خود را در پیش می‌گیرد. جنگل حرای قشم، مثل یک تصفیه‌خانه طبیعی، آب شور را به آب شیرین تبدیل می‌کند و در واقع پوست درخت حرا توانایی حذف نمک و ساختن آب شیرین را دارد.

در مورد حرای قشم، خرده روایت‌ها و قصه‌های محلی هم بسیار است. بومی‌ها معتقدند حرا از اشک چشم آدمی روییده و همین علت شورپسندی این گیاه است. مسافران تور قشم وقتی به جنگل حرا می‌رسند گویی در صحنه یک فیلم علمی تخیلی باشند؛ صحنه پدیدار شدن جنگل حرای قشم از دل آب، بعد از جزر و مد صحنه به یاد ماندنی و شگفتی است که بعید است به این زودی‌ها فراموش شود. اگر وسوسه شدید که به قشم سفر کنید راهنمای سفر به قشم، راهنمای دقیق و جامعی برای سفر به این جزیره رویایی است.