شهر زیبای وان و جاذبه های شگفت انگیز آن

• 6 خرداد 1399 11:00
  • 3
  • 4.8K

شهر وان ترکیه ‏با جمعیتی نزدیک به 400 هزار نفر یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی ‏سخن می‌گویند. طبق گزارش‌های اداره کل گردشگری استان وان ترکیه، اکثریت قریب به اتفاق گردشگران این استان و ‏شهر را گردشگران فرهنگی و تجار تشکیل می دهند. عمده گردشگران خارجی شهر وان ترکیه را به ترتیب ‏کشور های آلمان، کره جنوبی و ایران تشکیل می دهند.

به علت قرارگیری این شهر در کنار دریاچه ‏وان، آب و هوای آن بسیار معتدل و مناسب است.‏مردم شهر وان ترکیه بسیار خونگرم هستند و با گردشگرها و مخصوصاً ایرانیان خیلی سریع ارتباط برقرار می کنند و همین ‏که متوجه ایرانی بودن شما می شوند، سعی می کنند به فارسی صحبت کنند.

در ادامه به این شهر سفر می‌کنیم و از زیبایی‌های آن لذت می‌بریم.

دانلود
نمایش ویدیو در سایت شما
انتخاب اندازه نمایش
نظرات کاربران (3 نظر)

× در حال پاسخ به:

پرنیان حیدری 8 تیر 1399 ساعت 17:57

شهر وان ترکیه، شهری پر از آرامش است، من به همراه اعضای خانواده و اقوام که 12 نفر بودیم شهریور 1397 به این منطقه سفر کردیم، ابتدا به خوی رفتیم و از طریق ترمینال خوی یکی از مینی بوس های فورد را به طور کامل برای مقصد وان کرایه کردیم، ماشین ها را در پارکینگی در شهر خوی قرار دادیم، معطلی 3 ساعته درمرز داشتیم ، دلیل تأخیر ورود به مرز ترکیه بازرسی ماشین بود که پس از انجام تشریفات به سمت وان حرکت کردیم در مسیر چندین دریاچه قرار دارد و واقعا طبیعت زیبا و چشم نوازی دارد، پس از رسیدن به هتل که به راحتی می توانید از ایران رزور کنید کمی در شهر گشت زدیم، تمام برندها که در استانبول وجود دارد در شهر وان نیز وجود دارد، ما برای 1 هفته در این شهر بودیم و برای هر روز نیز برنامه داشتیم، جزیره آکدامار و بازدید از قلعه 1روز کامل را نیاز دارد و از مناطق دیگر مانند موزه نیز بازدید کردیم.
واقعا آب و هوای مطلوب ، مردم خونگرم و مهربان و خرید مناسب ارزش مراجعه مجدد را دارد.
سفر خیلی خوب و جذابی برای یکایک اعضای خانواده بود و خاطره ای دل انگیز در ذهنمان نقش بسته است.

فائزه لطیفی یقین 7 خرداد 1399 ساعت 07:43

وان به جز جاذبه های گردشگری جاذبه ی خرید بسیار بالایی داره

علی 6 خرداد 1399 ساعت 15:35

تو این اوضاع کرونایی، که پول هم داشته باشی نمیتونی بری مسافرت خوب داغ دل ما رو تازه می کنی.