نرخ خود‌کشی در ژاپن چقدر است؟

3.4
از 5 رای

آمار خودکشی در ژاپن، به طرز باورنکردنی زیاد است. روزانه 70 نفر در ژاپن تصمیم می‌گیرند به زندگی خود پایان دهند و این اتفاق، زیر تصویری آرمانی از مردم ژاپن و رفاه و پیشرفت آنها، پنهان شده است. باهوش‌ترین‌ها، سخت‌کوش‌‌ترین‌ها، عناوینی است که از ژاپن و مردم آن می‌شنویم، اما این همه واقعیت نیست. زیر پوست شهر، خبرهای بدی هم وجود دارد. شاید اگر به توکیو، پایتخت ژاپن سفر کرده باشید یا راهنمای سفر به توکیو را بخوانید، باورتان نشود که این نرخ خودکشی، از همین شهر پر از امکانات می‌آید. اما متاسفانه حقیقت چیز دیگری است. در این ویدئو به افسردگی و خودکشی ژاپنی‌ها پرداخته‌ایم.

خودکشی در ژاپن، جریان مخفی زیر پوست شهر

مسافران تور ژاپن، می‌توانند تصدیق کنند که رفاه، در این کشور بسیار بالاست. اقتصاد ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان است و از نظر شاخص‌های رفاهی، مردم در سطح خوبی زندگی می‌کنند. پس مشکل کجاست که نرخ خودکشی ژاپنی‌ها اینقدر بالاست و حتی روندی صعودی دارد؟

از انگیزه‌هایی که برای خودکشی ژاپنی‌‌ها مطرح است، شغل است! درست شنیدید، معمولا تصور می‌کردیم بیکاری می‌تواند به معضل، بحران مالی و خانوادگی، افسردگی و به طبع آن، تمایل به خودکشی منجر شود اما فشار‌های شغلی، اضافه کاری زیاد و نرفتن به مرخصی، منجر به افسردگی و به دنبال آن، تمایل به خودکشی در بین ژاپنی‌ها شده است.

مشکلات خانوادگی و مسائل محیط کار در صدر لیست دلایل خودکشی ژاپنی‌ها قرار دارند و عموما خودکشی در بین مردان ژاپنی بیشتر از زنان است. تلاش‌ بی‌وقفه برای بهتربن، باهوش‌ترین و متعهد‌ترین بودن، گاهی ممکن است بهای سنگینی برای افراد داشته باشد و حتی به قیمت جان و زندگی آنها تمام شود.