کازبگی، کوهستانی در گرجستان

5
از 1 رای

سفر با تور گرجستان از مقاصد محبوب مسافران است. این کشور با وجود مساحت کوچک شگفتی‌های زیادی دارد، مثلا همین اورست کوچک! اورست کوچک، لقبی است که به کوه کازبگی داده‌اند. شهر کازبگی، منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌ای کوهستانی با مناظر زیبا و بکر است و همه ساله مسافرین زیادی از اروپا راهی کازبگی می‌شوند، اما کازبگی در بین مسافران ایرانی، مقصدی کمتر شناخته شده است؛ چراکه در سفر خود معمولا غرق بازدید از جاهای دیدنی تفلیس یا باتومی می‌شوند. در این ویدئو مناظر کم‌نظیر و نماهای باشکوهی از کوه و جاده‌های کازبگی را میبینیم.

کازبگی، بهشت کوهستانی گرجستان

کازبگی، در زبان گرجی به معنای قله یخ زده است و در شمال شرق گرجستان و نزدیک به مرز روسیه واقع شده است. درجه سختی پیمایش و صعود به کازبگی با هیمالیا برابری می‌کند، به همین دلیل به آن لقب اورست کوچک داده‌اند. اگر با تور تفلیس به گرجستان سفر می‌کنید، باید بدانید که کازبگی در فاصله ۱۶۰ کیلومتری تفلیس قرار دارد. همجواری آبشار و کوهستان و جاده‌های بکر طبیعی مناظر بی‌بدیلی را در کازبگی خلق کرده است که می‌تواند نفس هر بیننده‌ای را در سینه حبس کند.

اگر تجربه و آمادگی صعود به ارتفاعات را داشته باشید، می‌توانید با یک تیر د‌و نشان بزنید و صعود به اورست کوچک را هم به برنامه سفر خود اضافه کنید. برای اقامت در کازبگی می‌توانید سری به لیست هتل های گرجستان بزنید و متناسب با بودجه و‌ سلیقه خود و همین‌طور با کمک از نظرات و تجربه دیگر مسافران، تصمیم‌گیری کنید.

منبع: Youtube