10 جانوری که عجیب‌ ترین صداها را دارند

4.3
از 39 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این جانوران عجیب‌ترین صداها را دارند! + ویدئو
08 مرداد 1400 09:00
2

در جهان شگفت انگیز حیوانات حقایق و رازهای بی‌شماری نهفته است که بی‌شک بسیاری از آن‌‌ها انسان‌‌ها را به شگفتی وا می‌دارد. یکی از همین حقایق شگفت‌آور صداهای مختلف حیوانات است که در هر سرده یا حتی گونه متمایز و منحصر به فرد است. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با 10 جانوری که صدا منحصر به فردی از خود تولید می‌کنند معرفی کنیم، ضمن اینکه جهت شنیدن صوت هر حیوان می‌توانید روی ویدئو مربوطه کلیک کنید. 

01 copy 12.jpg

یوزپلنگ؛ صدایی که انتظار آن را نخواهید داشت!

یوزپلنگ‌ها از شناخته شده‌ترین زیر راسته گربه سانان هستند که به سبب سرعت بالا، مهارت فوق العاده در بالا رفتن از درخت‌ها یا شنا کردن در آب‌ها به عنوان شکارچی‌های بسیار ماهری شناخته می‌شوند. با این وجود صدای این حیوانات به هیچ عنوان شبیه به ظاهر و جثه آن‌ها نیست و تارهای صوتی‌ آن‌ها بیشتر از این که صدایی نزدیک به شیر یا پلنگ داشته باشد شبیه به گربه‌های اهلی است. یوزپلنگ‌ها به منظور کارهای مختلف ماننند تولید مثل و... صداهای مختلفی از خود درمی‌آورند که یکی از عجیب‌ترین‌های آن را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

 

لارو پروانه، با صدایی شبیه به اسباب بازی

همانطور که می‌دانید پروانه‌ها دارای 4 فاز مختلف در زندگی خود هستند که فاز دوم را لارو می‌گونید. لاروها همان کرم‌هایی هستند که پیش از ایجاد پیله و  وارد شدن به فاز شفیره در سیر تکاملی هر پروانه‌ای دیده می‌شود. اما چیزی شاید از آن ناآگاه باشید صدای بسیار عجیب این کرم‌ها است که همانند فشردن یک عروسک صدای جیر جیر می‌دهد.

 

 

آرمادلیو، صدایی شبیه به نوزاد انسان 

آرمادیلو راسته‌ای از جانوران نوارسان است که شامل 20 گونه مختلف می‌شود. در گذشته درباره گونه‌های آرمادیلو و مشخصات آن صحبت کردیم. اما اکنون بد نیست بدانید برخی از گونه‌های آن‌ صداهای بسیار جالب و شبیه به نوزاد انسان دارند که تماشا و شنیدن آن خالی از لطف نیست.  

 

 

بز، ایجاد صدایی شبیه به آدمیزاد! 

این قضیه به طور کلی صدق نمی‌کند اما جالب است بدانید برخی از بزها قادر هستند تا صدایی شبیه به انسان از خود دربیاورند. صداهای خاصی که بزها از خود درمیاورند شاید برای ما قابل فهم نباشد اما معمولا این صداها به منظور خاصی ایجاد می‌شود. برای مثل هنگام ترس، صدا شدن بره توسط مادر و حتی برای سرگرمی بزها صداهای عجیبی از خود درمیاورند. در ویدئو زیر چندی از صداهای جالب و خنده‌داری که بزها تولید می‌کنند را می‌‌توانید بشنوید. 

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.