جاهای دیدنی بانکوک که از دیدنشان پشیمان نمی شوید + عکس

4.2
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جاهای دیدنی بانکوک؛ معرفی کامل دیدنی های بانکوک تایلند
18 دی 1402 08:00
0

جاهای دیدنی بانکوک آن‌قدر متنوع‌اند که نظر هر گردشگر با هر سلیقه‌ای را جلب می‌کنند. شهر بانکوک به‌عنوان پایتخت کشور تایلند، با معابد، خیابان‌های رنگارنگ، مراکز خرید مدرن و رستوران‌های متنوع، مقصد بسیاری از مسافرانی است که این شهر را برای سفرشان انتخاب می‌کنند. مسافران، با تهیه فهرستی از مکان های دیدنی بانکوک، برای سفرشان برنامه‌ریزی می‌کنند تا از مهم‌ترین جاذبه های بانکوک غافل نشوند. به‌دلیل تنوع این جاذبه‌ها، تصمیم‌گیری برای بازدید از آن‌ها سخت خواهد بود؛ بنابراین در این مطلب از بلاگ لست‌سکند مهم‌ترین دیدنی های بانکوک را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به هدفتان از سفر، بهتر تصمیم بگیرید.

(01-03-30) (17).jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
جاهای دیدنی بانکوک کدام‌اند؟1. گرند پالاس و وات پراکائو (Grand Palace and Wat Phra keaw)2. معبد وات پو (Wat Pho)3. محله چینی‌ها (chinatown)4. بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)5. وات آرون یا معبد سپیده‌دم (Wat Arun)6. خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House)7. آسیاتک، بازار ساحل رودخانه (Asiatique)8. خیابان خائو سان (Khao San Road)9. رودخانه چائو فرایا و آبراه‌ها (Chao Phraya river & waterways)10. پارک لومپینی (Lumpini Park)11. تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم (Ananta Samakhom Throne Hall)12. برج بایوکه (Baiyoke Tower II)1۳. باغ پروانه‌ها و حشرات زنده بانکوک (Bangkok Butterfly Garden & Insectarium)1۴. بازارهای شناور بانکوک (Bangkok Floating Markets)1۵. دژ فرا سومن (Phra Sumen Fort)1۶. پارک موضوعی دریم ورلد (Dream World)1۷. سافاری ورلد (Safari World)1۸. کلیسای جامع اسامپشن (Assumption Cathedral)1۹. بنای یادبود دموکراسی (Democracy Monument)۲۰. پارک زانوک ویک بانکوک (Zanook Wake Park)۲۱. عمارت ویمانمک (Vimanmek Mansion)۲۲. موزه ملی بانکوک (National Museum Bangkok)۲۳. موزه پزشکی بانکوک (Bangkok Forensic Museum)۲۴. کاخ فیاتای (Phyathai Palace)۲۵. کانال‌های تونبوری (Khlongs of Thonburi)۲۶. میدان سیام (Siam Square)2۷. مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (Bangkok Art & Culture Centre)28. موزه مادام توسو بانکوک (Madame Tussauds Bangkok)خرید تور بانکوک از لست‌سکند

جاهای دیدنی بانکوک کدام‌اند؟

معبد وات آرون، گرند پالاس، معبد وات پو، عمارت ویمانمک، موزه ملی بانکوک، کاخ فیاتای و تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم، تعدادی از جاهای دیدنی بانکوک هستند که در ادامه به‌طور مفصل، معرفی می‌شوند. درحالی‌که این شهر با دنیای مدرن مطابقت پیدا کرده، همچنان عظمت و شکوه گذشته را حفظ کرده است. معابد خیره‌کننده، کاخ‌های دیدنی، بازار شناور و محله چینی‌ها، هریک داستانی جذاب برای گفتن دارند. البته بهتر است قبل از سفر به این کشور، با کارهای ممنوعه در تایلند آشنا شوید. در صورت رعایت این موارد، سفری بسیار آرام را تجربه خواهید کرد و از جاذبه های بانکوک لذت خواهید برد.

bangkok-city-skyline.jpg
نمایی از شهر بانکوک

1. گرند پالاس و وات پراکائو (Grand Palace and Wat Phra keaw)

گرند پالاس خیره‌کننده و دیدنی، بدون شک یکی از مشهورترین مکان های دیدنی بانکوک است. بازدید از این کاخ، یکی از کارهایی است که باید در سفر به بانکوک انجام دهید. گرند پالاس در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال خانه پادشاه تایلند، دربار سلطنتی و مقر اداری دولت بود. کاخ بزرگ بانکوک در واقع یک شهر بزرگ قدیمی است که همچنان با معماری زیبا و جزئیات پیچیده‌اش، بازدیدکنندگان را حیرت‌زده می‌کند و همه این‌ها نشان‌دهنده خلاقیت و هنر مردم تایلند است.

این مجموعه همچنان قلب معنوی پادشاهی تایلند است. معبد وات پراکائو یا معبد بودای زمردی که به‌طور رسمی به‌نام Wat Phra Si Rattana Satsadaram شناخته می‌شود هم به‌عنوان مهم‌ترین معبد بودایی تایلند در مرکز تاریخی بانکوک و در محوطه کاخ بزرگ قرار دارد و بودای زمردین را در خود جای داده است. 

  • ساعت بازدید از گرند پالاس و وات پراکائو: هر روز از ساعت 8.5 صبح تا 3.5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط گرند پالاس و وات پراکائو: 500 بات

موقعیت گرند پالاس و وات پراکائو

thailand-generic-grand-palace-hd-56219-ws.webp
گرند پالاس، از جاهای دیدنی بانکوک
Wat Phra Kaew.jpg
معبد وات پراکائو، از جاذبه های بانکوک

2. معبد وات پو (Wat Pho)

معبد وات پو یا معبد بودای درازکشیده یا Wat Phra Chetuphon، از مهم‌ترین جاهای دیدنی بانکوک است و درست در پشت معبد بودای زمردین قرار دارد. به هر بازدیدکننده‌ای که برای اولین بار به بانکوک سفر می‌کند، توصیه می‌شود از این معبد بازدید کند. وات پو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های معابد در بانکوک و به‌دلیل بودای لم‌داده غول‌پیکرش که 46 متر طول دارد و با ورق طلا پوشانده شده است، شهرت دارد.

با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از گراند پالاس به معبد وات پو می‌رسید. توصیه می‌کنیم بعد از بازدید از کاخ بزرگ به وات پو سر بزنید؛ زیرا بااینکه بودای طلایی این معبد هم محبوب است، اما بسیاری از مردم برای بازدید از بقیه قسمت‌های مجموعه وقت نمی‌گذارند و معتقدند معبد وات پو آرامش بیشتری در مقایسه با سایر قسمت‌ها دارد. 

  • ساعت بازدید از معبد وات پو: هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیط معبد وات پو: 200 بات

موقعیت معبد وات پو

wat pho.jpg
معبد وات پو، از دیدنی های بانکوک
wat pho 2.jpg

معبد وات پو، یکی از مکان های دیدنی بانکوک

3. محله چینی‌ها (chinatown)

محله چینی‌های بانکوک هم یک جاذبه توریستی محبوب برای علاقه‌مندان به غذاهای اصیل چینی است. گردشگران اغلب پس از غروب آفتاب به چاینا تاون سر می‌زنند تا از رستوران‌ها و دکه‌های کنار خیابان بازدید کنند. این منطقه که در خیابان Yaowarat قرار دارد، در طول روز نیز شلوغ است؛ زیرا گردشگران و چینی‌ها در این خیابان یک‌کیلومتری و جاده چاروئنکرونگ در مجاورت آن رفت‌وآمد می‌کنند تا کالاهای مورد نیازشان را بخرند، طلا معامله کنند یا یکی از معابد بودایی دیدنی در این منطقه را ببینند.

هنگام قدم زدن در این خیابان، انرژی بسیار خوب حاصل از ردیف‌های بی‌پایان غرفه‌های بازار و مغازه‌های چوبی آن کاملاً حس می‌شود. این انرژی شما را برای بازدید مجدد این جاذبه بانکوک ترغیب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این منطقه را در جشنواره های مهم مانند سال نوی چینی برنامه‌ریزی کنید تا محله چینی های بانکوک را در بهترین و شادترین حالتش ببینید.

موقعیت محله چینی‌ها

08-Yaowarat-Chinatown.jpg
محله چینی‌ها از جاذبه های بانکوک
china town.webp
دیدنی‌های محله چینی‌ها

4. بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک که بین محلی‌ها به بازار جی جی معروف است، در گذشته میان عمده‌فروشان و بازرگانان این شهر محبوب بود؛ اما اکنون به جایگاه برجسته‌ای رسیده است و می‌توان آن را یکی از جاذبه های بانکوک به شمار آورد. بزرگی بازار و مجموعه‌های متنوع اجناس موجود در آن، خریدی لذت‌بخش را به گردشگران هدیه می‌دهد.

چاتوچاک بیش از 8 هزار غرفه دارد که در مساحتی بیش از 14 هکتار قرار دارند. در تعطیلات آخر هفته، بیش از 200 هزار بازدیدکننده به این بازار می‌آیند تا کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند. در چاتوچاک تقریباً همه چیز با قیمت‌های مناسب فروخته می‌شود. اگر یک آخر هفته در شهر بانکوک حضور دارید، حتماً به این بازار سر بزنید و ازخرید در کلان‌شهر بانکوک لذت ببرید. 

  • ساعت کاری بازار چاتوچاک: جمعه از ساعت 6 عصر تا نیمه‌شب، شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

موقعیت بازار چاتوچاک

Chatuchak.jpeg
بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک
Chatuchak Weekend Market.jpg
بازار آخر هفته چاتوچاک، از جاذبه های بانکوک

5. وات آرون یا معبد سپیده‌دم (Wat Arun)

وات آرون، که در زبان محلی به نام Wat Chaeng شناخته می شود، در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا قرار دارد و معبدی مهم است. معبد آرون یکی از خیره کننده‌ترین معابد بانکوک است؛ نه‌فقط به‌دلیل موقعیت مکانی آن در کنار رودخانه، بلکه به‌دلیل طراحی بسیار متفاوتش در مقایسه با معابد دیگر بانکوک. وات آرون، ملقب به معبد سپیده‌دم، با گلدسته‌های رنگارنگ تزئین شده است و گویی روی آب قرار دارد. معبد زیبای وات آرون در مقابل وات پو قرار دارد؛ بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان است. از اسکله قایق Saphan Taksin می‌توانید سوار قایق رودخانه‌ای شوید که در اسکله 8 توقف می‌کند. برای بازدید از این معبد، یک قایق کوچک شما را از یک سمت رودخانه به سمت دیگر می‌برد.

  • ساعت بازدید از معبد آرون: هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط معبد آرون: 100 بات

موقعیت معبد آرون

wat arun.jpg
معبد آرون، از دیدنی های بانکوک
Wat-Arun.webp
معبد آرون، از معابد زیبا در بانکوک

6. خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House)

خانه جیم تامپسون خانه سابق جیمز اچ دبلیو است. تامپسون، تاجر آمریکایی، بیش از 30 سال از زندگی خود را وقف احیای ابریشم تایلندی کرد. این محوطه دوست‌داشتنی محصور در باغ، در ساحل کانال Saen Saeb قرار دارد و 6 خانه سنتی ساخته‌شده از چوب ساج تایلندی را در خود جای داده است. این خانه یک موزه و مرکز هنری است و در آن، مجموعه‌های تامپسون که شامل عتیقه‌جات آسیایی و ابریشم تایلندی است به نمایش گذاشته شده است و اکنون یکی از مکان های دیدنی بانکوک محسوب می‌شود. 

  • ساعت بازدید از خانه جیم تامپسون: هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط خانه جیم تامپسون: 200 بات

موقعیت خانه جیم تامپسون

jim tampson.jpg
خانه جیم تامپسون، از دیدنی های بانکوک
jim-thompson-house-bangkok-5bbe496546e0fb0026c4dca2.jpg
خانه جیم تامپسون، یکی از جاهای دیدنی بانکوک

7. آسیاتک، بازار ساحل رودخانه (Asiatique)

آسیاتک ادغامی از یک بازار شبانه و یک مرکز خرید جذاب است. این بندر تجاری بین‌المللی که زمانی یک منطقه پرجنب‌وجوش در کنار رودخانه بوده است، اکنون به یک مجتمع بزرگ با بیش از 1500 بوتیک و 40 رستوران تبدیل شده است. این مجموعه از ساعت 4 بعدازظهر پذیرای گردشگران است. با بازدید از آسیاتک از گشت‌وگذار در بوتیک‌ها، خرید و سرگرمی لذت خواهید برد. همچنین می‌توانید در رستوران‌های بی‌نظیرش، انواع غذاهای تایلندی و بین‌المللی را میل کنید یا در محوطه آن نمایش‌های عروسکی کلاسیک تایلندی را تماشا کنید. 

  • ساعت کاری مجموعه آسیاتک: همه‌روزه از ساعت 4 بعدازظهر تا نیمه‌شب

موقعیت آسیاتک بانکوک

asiatique.png
مجموعه آسیاتک در بانکوک
bangkok_shopping_asiatique-600x500-1-1c99.jpg
بازار آسیاتک، از جاذبه های بانکوک

8. خیابان خائو سان (Khao San Road)

بانکوک شهری است که در آن فرهنگ شرقی با فرهنگ غربی ادغام می‌شود و خیابان خائو سان محل این برخورد است. مسافرانی که از هر گوشه دنیا به بانکوک سفر می‌کنند، این خیابان را با کافه‌های شیک و موسیقی زنده، مغازه‌های متنوع و رستوران‌های بین‌المللی منطبق با سلیقه غربی می‌شناسند. این منطقه در میان جمعیت کوله‌گردی که به بانکوک سفر می‌کنند، بسیار محبوب است و البته یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی بانکوک نیز به شمار می‌آید.

موقعیت خیابان خائو سان

Khao San Road.jpg
خیابان خائو سان، از دیدنی های بانکوک
shopping-khao-san-road-bangkok.jpg
خرید در خیابان خائو سان

9. رودخانه چائو فرایا و آبراه‌ها (Chao Phraya river & waterways)

مانند تمام رودخانه‌های شهری، تاریخ رودخانه چائو فرایا با شهری که از آن می‌گذرد، در هم آمیخته است. در سال 1782، پادشاه رامای اول که کرانه‌های شرقی رود را مساعدتر می‌دانست، بانکوک مدرن را تأسیس کرد و این مناسبت را با ساختن برخی از شگفت‌انگیزترین معابد جهان جشن گرفت. به‌دلیل وجود کانال‌های فراوان، بانکوک را «ونیز شرق» نامیدند. در همین حال، نویسندگان برجسته غربی مانند موام، کنراد و کوارد، رودخانه چائو فرایا را به‌عنوان یکی از نقاط محبوب خود در خاور دور معرفی کردند. این رودخانه از جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود و قایق‌سواری روی آن یکی از تفریحات است.

موقعیت رودخانه چائو فرایا

Chao Phraya river & waterways.webp
رودخانه چائو فرایا، از جاذبه های بانکوک
tha_chao_phraya_1.jpg
رودخانه چائو فرایا، یکی از جاهای دیدنی بانکوک

10. پارک لومپینی (Lumpini Park)

پارک لومپینی، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مرکز شهر بانکوک است. این پارک به وسعت 93 زمین فوتبال، شامل نیمکت‌های متعدد، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های پیک‌نیک است و همچنین گیاهان و جانوران مختلفی دارد. پارک لومپینی برای تمام سنین جذابیت دارد. در این پارک که از جاهای دیدنی بانکوک است، معمولاً سالمندانی را می‌بینید که در حال تمرین تای چی هستند یا زوج‌هایی را مشاهده می‌کنید که کنار دریاچه استراحت می‌کنند. این فضای سبز به‌ویژه در تعطیلات آخر هفته، پر از خانواده‌هایی است که برای تفریح و پیک‌نیک به آنجا می‌آیند.

موقعیت پارک لومپینی

lumpini.jpg
پارک لومپینی، از جاهای دیدنی بانکوک
1200px-Aerial_view_of_Lumphini_Park.jpg
پارک لومپینی بانکوک

11. تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم (Ananta Samakhom Throne Hall)

تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم در 2 طبقه و با نمای چشمگیر مرمر سفید در انتهای یک بلوار زیبا و سرسبز که اغلب کانون جشن‌های سلطنتی است، قرار دارد. ساخت تالار تخت آنانتا ساماخوم با معماری نئوکلاسیک رنسانس، به‌ویژه گنبد مرکزی آن، توسط پادشاه رامای پنجم در سال 1907 آغاز شد و در دوره پادشاهی رامای ششم به پایان رسید. این کاخ یکی از جاهای دیدنی بانکوک است که فرهنگ و تاریخ این شهر را به نمایش می‌گذارد و بازدید از آن در سفر به بانکوک، به گردشگران این شهر توصیه می‌شود.

  • ساعت بازدید از تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 3.5 بعدازظهر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم: 150 بات

موقعیت تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم

ananta samakhom.jpg
آنانتا ساماخوم، از دیدنی های بانکوک
ananta-samakhom-throne.jpg
تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم در بانکوک

12. برج بایوکه (Baiyoke Tower II)

برج بایوکه با 304 متر ارتفاع، یکی از بلندترین ساختمان‌های بانکوک و تایلند است. این ساختمان 88 طبقه شامل یک تراس عمومی در طبقه 77 و یک تراس گردان 360 درجه در هوای آزاد واقع در طبقه آخر است که هر دو، منظره‌ای زیبا و دیدنی از بانکوک را به نمایش می‌گذارند. هتل بایوکه اسکای بین طبقات 22 تا 74 واقع شده است. تماشای افق بانکوک از پنجره هتل، یک تجربه شیرین و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود؛ اما تماشای آن از تراس گردان طبقه 84 لذت دیگری دارد. این حس که در یکی از بلندترین ساختمان‌های تایلند هستید، تجربه متفاوتی را از سفر به بانکوک در شما ایجاد خواهد کرد.

  • ساعت کاری برج بایوکه: Skywalk و عرشه همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط برج بایوکه: 450 بات

موقعیت برج بایوکه

Baiyoke Tower II 2.jpg
برج بایوکه، یکی از دیدنی های بانکوک
Baiyoke Tower II.jpg
برج بایوکه، بلندترین برج بانکوک

1۳. باغ پروانه‌ها و حشرات زنده بانکوک (Bangkok Butterfly Garden & Insectarium)

باغ پروانه و حشره‌، یکی از جاذبه های بانکوک محسوب می‌شود که برای علاقه‌مندان به طبیعت و حشرات، مکانی بسیار دیدنی است. شما وارد یک محوطه بزرگ و مرتفع با سرخس‌های سایه‌دار، باغ، صخره‌ها، گل‌های وحشی و یک آبشار خنک می‌شوید. حشرات و پروانه‌های زیبا در تمام این باغ دیده می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند در زیستگاه این حشرات، به‌صورت آزادانه، با آن‌ها ملاقات کنند.

  •  ساعت کاری باغ پروانه‌ها و حشرات بانکوک: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 8.5 صبح تا 4.5 بعدازظهر، دوشنبه‌‌‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط باغ پروانه‌ها و حشرات بانکوک: رایگان

موقعیت باغ پروانه‌ها و حشرات بانکوک

Bangkok Butterfly Garden & Insectarium 1.jpg
باغ پروانه‌ها و حشرات بانکوک، از جاذبه های بانکوک
Bangkok Butterfly Garden & Insectarium.jpg
باغ پروانه‌ها و حشرات در بانکوک

1۴. بازارهای شناور بانکوک (Bangkok Floating Markets)

بازارهای شناور تایلند از جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد این کشور هستند. در نزدیکی شهر بانکوک نیز به‌علت وجود کانال‌های آبی، این بازارها رواج زیادی دارند. در میان این بازارها، بازار کلونگ لات مایوم از محبوب‌ترین بازارهای شناور در نزدیکی بانکوک است. این بازارهای عجیب مانند یک آهن‌ربا، افراد محلی و گردشگران را در آخر هفته‌ها جذب می‌کنند. فروشندگان این بازارهای محلی در قایق‌های شناور، غذاهای دریایی را به‌صورت کباب‌شده برای بازدیدکنندگان سرو می‌کنند. این غذاها مجموعه‌ای اشتهاآور از میگوهای بزرگ، صدف‌ها و ماهی مرکب هستند. 

  •  ساعت کاری بازار کلونگ لات مایوم: شنبه و یکشنبه 8 صبح تا 5 عصر

موقعیت بازار کلونگ لات مایوم

khlong lat.jpg
بازار کلونگ لات مایوم، از جاذبه های بانکوک
khlong-lat-mayom-floating.jpg
بازار کلونگ لات مایوم، از بازارهای شناور بانکوک

1۵. دژ فرا سومن (Phra Sumen Fort)

چهارده قلعه در زمان پادشاهی رامای اول برای محافظت از مرزهای شهر قدیمی ساخته شد؛ اما اکثر آنها در طول سال‌ها ناپدید یا تخریب شده‌اند. فقط قلعه‌های Phra Sumen و Mahakan Fort توانسته‌اند تا به امروز در بانکوک باقی بمانند. این قلعه بتنی سفید در پارک Suan Santichaiparkran واقع شده است که در کناره‌های رودخانه چائو فرایا قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با تاکسی یا قایق سریع‌السیر و با پیاده شدن در اسکله Phra Athit به این جاذبه دیدنی بانکوک برسند.

  • ساعت بازدید از دژ فرا سومن: هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط دژ فرا سومن: رایگان

موقعیت دژ فرا سومن

Phra Sumen Fort.jpg
دژ فرا سومن، از جاهای دیدنی بانکوک
fort-phra-sumen.jpg
دژ فرا سومن در بانکوک

1۶. پارک موضوعی دریم ورلد (Dream World)

بازدید از پارک موضوعی دریم ورلد یک روز مفرح و سرگرم‌کننده را برای گردشگران، به‌خصوص خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد. این پارک در نزدیکی بانکوک قرار دارد و معمولاً تورهای خارج شهر، مسافران را به این مجموعه می‌رسانند. همان‌طور که از نام آن پیداست، در این پارک، خیال‌پردازی‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند. در دریم ورلد، کودکان می‌توانند در سرزمین برفی سورتمه برانند یا فرشته‌های برفی بسازند، سوار ترن هوایی شوند و با سیندرلا و پوکاهونتاس ملاقات کنند.

  • ساعت کاری پارک موضوعی دریم ورلد: دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر، شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط پارک موضوعی دریم ورلد: 1100 بات

موقعیت پارک موضوعی دریم ورلد

dream world bangkok.jpg
پارک موضوعی دریم ورلد بانکوک
dream world 2.png
دریم ورلد، از جاهای دیدنی بانکوک

1۷. سافاری ورلد (Safari World)

یک روز پر از سرگرمی در سافاری ورلد بانکوک در انتظار مسافران شهر بانکوک است. سافاری ورلد جایی است که می‌توانید مجموعه بزرگی از حیات وحش و حیات دریایی را میان درختان سبز گرمسیری و باد خنک و ملایم تماشا کنید. این جاذبه به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ پارک سافاری که یک باغ وحش روباز است و در آنجا حیوانات مختلف آزادانه پرسه می‌زنند و پارک دریایی که در آنجا حیواناتی مانند دلفین برای اهداف آموزشی و تفریحی نگهداری می‌شوند. سافاری ورلد در فاصله کمی از شهر بانکوک قرار دارد و مسیر بازدیدش ۸ کیلومتر است که ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. هیجان‌انگیز‌ترین بخش بازدید از دنیای وحش، زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می‌شوند که در آن تمساح‌های گرسنه و گوریل‌ها منتظرشان هستند.
پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان، حتماً به سافاری ورلد بروید. شاید به‌علت هزینه‌های اولیه سفر، ترجیح دهید فقط به آن دسته از تفریحات و جاهای دیدنی تایلند بروید که هزینه چندانی نداشته باشند. اگر تنها به این دلیل، قصد دارید از برخی جاهای دیدنی صرف‌نظر کنید و به مدیریت هزینه‌های سفر اهمیت می‌دهید، می‌توانید به‌جای پرداخت کل مبلغ تور به‌صورت یکجا در ابتدا، آن را در چند قسط بپردازید و با تور اقساطی سفر کنید.

قیمت انواع تورهای اقساطی تایلند

  • ساعت کاری سافاری ورلد: روزهای کاری از ساعت 9 صبح تا 4.5 بعدازظهر، آخر هفته‌ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر 
  • قیمت بلیط سافاری ورلد: 783 تا 2714 بات برای بزرگ‌سالان

موقعیت سافاری ورلد بانکوک

ea8b51f8-9b26-46fc-a886-31ab7bb00250-10477-bangkok-safari-world-bangkok-01.webp
سافاری ورلد، از جاذبه های بانکوک
safari world bangkok.jpg
سافاری ورلد، از دیدنی های اطراف بانکوک

1۸. کلیسای جامع اسامپشن (Assumption Cathedral)

کلیسای جامع اسامپشن، کلیسای جامع کاتولیک رومی بانکوک و کلیسای اصلی اسقف‌نشینی بانکوک است که قدمتش به سال 1662 بازمی‌گردد. در جنگ جهانی دوم، آسیب‌های شدید به این کلیسا وارد شد؛ ولی بازسازی شد و اکنون یکی از جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود. پاپ ژان پل دوم در طول سفر خود در سال 1984 از این کلیسا بازدید کرد. برای رسیدن به کلیسا، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یا با قایق سریع‌السیر چائو فرایا به‌سمت اسکله شرقی بروید.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع اسامپشن: دوشنبه و جمعه از ساعت 8.5 صبح تا 5 عصر، شنبه و یکشنبه از ساعت 8.5 صبح تا 12 ظهر، سه‌شنبه تا پنجشنبه تعطیل
  • قیمت بلیط کلیسای جامع اسامپشن: رایگان

موقعیت کلیسای جامع اسامپشن 

Assumption Cathedral.webp
کلیسای جامع اسامپشن، از جاذبه های بانکوک
Assumption Cathedral 2.jpg
کلیسای جامع اسامپشن در بانکوک

1۹. بنای یادبود دموکراسی (Democracy Monument)

بنای یادبود دموکراسی یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک است و در خیابان شلوغ و پرترافیک راچادامنوئن، واقع شده است. این بنا را برای بزرگداشت کودتای سیاسی سال 1932 که به سلطنت مشروطه منجر شد، ساخته‌اند. بنای یادبود دموکراسی، نماد پذیرش دموکراسی و آزادی در تایلند است و یکی از دیدنی های بانکوک محسوب می‌شود که دسترسی به آن بسیار آسان است.

موقعیت بنای یادبود دموکراسی

Democracy_monument,_Bangkok,_Thailand.jpg
بنای یادبود دموکراسی، از دیدنی های بانکوک
Democracy Monument.jpg
بنای یادبود دموکراسی در بانکوک

۲۰. پارک زانوک ویک بانکوک (Zanook Wake Park)

پارک زانوک ویک، یکی از شلوغ‌ترین دریاچه‌های ویک‌بردینگ بانکوک است که شامل یک زمین بازی شناور و بادی در مرکز دریاچه است. اگر اولین باری است که می‌خواهید ویک‌بورد را تجربه کنید یا حتی اگر یک سوارکار با‌تجربه هستید، زانوک بانکوک جایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آن تفریح کنید. 

  • ساعت کاری پارک زانوک ویک: دوشنبه تا جمعه از ساعت 11.5 صبح تا 9.5 شب، شنبه و یکشنبه از 9 صبح تا 9.5 شب
  • قیمت بلیط پارک زانوک ویک: 690 بات در روزهای غیرتعطیل، 790 بات در روزهای تعطیل

 

موقعیت زانوک ویک پارک بانکوک

Zanook+Wake+Park.jpg
پارک زانوک ویک، از جاهای دیدنی تایلند
zanook wakw park.jpg
پارک زانوک ویک بانکوک

۲۱. عمارت ویمانمک (Vimanmek Mansion)

عمارت ویمانمک که به‌عنوان بزرگ‌ترین ساختمان چوب ساج جهان شناخته می‌شود، یک اقامتگاه سلطنتی بوده که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. فقط چند سال از این عمارت استفاده شده تا اینکه عمارت از بین رفت و تا اوایل دهه هشتاد عملاً فراموش شد. سپس عمارت ویمانمک، کشف و بازسازی شد و به موزه‌ای تبدیل شد که منعکس‌کننده میراث تایلندی از سلطنت دراماتیک پادشاه رامای پنجم است. این عمارت، یکی از جاهای دیدنی بانکوک است که بازدیدکنندگانش را شگفت‌زده می‌کند. 

  • ساعت بازدید از عمارت ویمانمک: هر روز از ساعت 9.5 صبح تا 4.5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط عمارت ویمانمک: 100 بات

موقعیت عمارت ویمانمک

vimanmek mansion.jpg
عمارت ویمانمک، یکی از جاذبه های بانکوک
vimanmek mansion 2.jfif
عمارت ویمانمک در بانکوک

۲۲. موزه ملی بانکوک (National Museum Bangkok)

موزه ملی بانکوک که در منطقه عمارت Boworn Sathan Mongkol و کاخ Wang Na واقع شده، در سال 1887 ساخته شده است. این عمارت در گذشته به‌عنوان یک اقامتگاه سلطنتی برای 5 شاهزاده نایب‌السلطنه استفاده می‌شد. این موزه شامل بخش‌های گالری تاریخ تایلند، تاریخچه هنرهای زیبا، تاریخچه هنر تایلند و بخش جواهرات تایلند است که بازدید از آن، به آشنایی گردشگران با فرهنگ تایلند کمک بسیاری می‌کند.

  • ساعت بازدید از موزه ملی بانکوک: همه روزهای هفته به‌جز دوشنبه از ساعت 3 صبح تا 4 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه ملی بانکوک: 200 بات

 قیمت انواع تورهای تایلند

موقعیت موزه ملی بانکوک

Bangkok-National-Museum.jpg
موزه ملی بانکوک، از جاهای دیدنی بانکوک
bangkok-national-museum-4.jpg
موزه ملی بانکوک

۲۳. موزه پزشکی بانکوک (Bangkok Forensic Museum)

موزه پزشکی بانکوک در بیمارستان سیریراج، نمایشگاهی از آناتومی انسان و بیماری‌های عجیب است. در این موزه، شیشه‌های حاوی نوزادان تغییرشکل‌یافته و عکس‌های کالبدشکافی وحشتناک نگهداری می‌شود. بازدید از این موزه غیرعادی در بانکوک برای بچه‌ها مناسب نیست. چنانچه علاقه‌مند به مکان‌های عجیب‌غریب هستید، حتماً از آن بازدید کنید.

  • ساعت بازدید از موزه پزشکی بانکوک: هر روز از ساعت 10 صبح تا 4.5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه پزشکی بانکوک: 200 بات

موقعیت موزه پزشکی بانکوک

forensic-museum-bangkok-12-690x517.jpg
موزه پزشکی بانکوک
Bangkok Forensic Museum.jpg
موزه پزشکی، از جاهای دیدنی بانکوک

۲۴. کاخ فیاتای (Phyathai Palace)

کاخ فیاتای که در سال 1909 در زمان پادشاهی رامای پنجم به‌عنوان یک اقامتگاه سلطنتی موقت ساخته شد، شامل 5 ساختمان است که همگی با ترکیبی از سبک‌های نئوگوتیک ساخته شده‌اند. محیط داخلی این کاخ با نقاشی‌های دیواری و سقفی زیبا، ستون‌های طلاکاری‌شده و دیوارهای حکاکی‌شده، طراحی شده است. این کاخ یکی از جاهای دیدنی بانکوک برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ کشور تایلند است. 

  • ساعت بازدید از کاخ فیاتای: شنبه و یکشنبه از ساعت 9.5 تا 11.5 صبح و از ساعت 1.5 تا 3.5 بعدازظهر، سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت 1 تا 3 بعدازظهر، دوشنبه‌ و چهارشنبه‌ و جمعه‌ تعطیل
  • قیمت بلیط کاخ فیاتای: رایگان

موقعیت کاخ فیاتای

Phyathai Palace.jfif
کاخ فیاتای، از دیدنی های بانکوک
Phyathai Palace 2.webp
کاخ زیبای فیاتای در بانکوک

۲۵. کانال‌های تونبوری (Khlongs of Thonburi)

تونبوری، پایتخت قدیمی بانکوک است که در سواحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. تونبوری تا زمانی که در سال 1972 در شهر بانکوک ادغام شود، به‌عنوان یک استان مستقل محسوب می‌شد و ظاهر سنتی خود را حفظ کرده بود و از پیشرفت و مدرن شدن به دور مانده بود. کانال‌های موجود در این منطقه، یکی از مکان های دیدنی بانکوک به شمار می‌آیند که با ساختار سنتی یادآور گذشته این شهر هستند. 

موقعیت کانال تونبوری

Khlongs of Thonburi 2.jpg
کانال‌های تونبوری، از جاهای دیدنی بانکوک
Khlongs of Thonburi.jpg
قایق‌های کانال تونبوری

۲۶. میدان سیام (Siam Square)

میدان سیام، منطقه‌ای جذاب برای خرید و سرگرمی در بانکوک است. سیام نام قدیمی تایلند است و این میدان، در گوشه جاده Phayathai و جاده Rama I، روبه‌روی ایستگاه Siam BTS Skytrain واقع شده است. این مکان خاص را می‌توان مرکز بانکوک دانست. همچنین اگر از ساکنان این شهر بپرسید که کجا می‌توانید خرید بهتری داشته باشید، پاسخ آن‌ها فوراً میدان سیام خواهد بود. با توجه به این‌ها، نام‌گذاری میدان سیام به‌عنوان قلب خرید در بانکوک اغراق‌آمیز نیست. میدان سیام، در واقع ترکیبی عجیب از مراکز خرید عظیم و فروشندگان خیابانی است.

موقعیت میدان سیام

SIAM square.jpg
میدان سیام، از جاهای دیدنی بانکوک
Destination-Siam-Square-One.jpg
میدان سیام در قلب باانکوک

2۷. مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (Bangkok Art & Culture Centre)

مرکز هنر و فرهنگ بانکوک (BACC) مرکز صحنه‌های هنری روبه‌رشد بانکوک است و گسترده‌ترین طیف از هنر، طراحی، موسیقی، تئاتر و فیلم معاصر را در خود جای داده است. این مرکز میزبان نمایشگاه‌های متغیر هنرمندان تایلندی و بین‌المللی است. ورود به BACC رایگان است. بااینکه این مجموعه هنوز به‌اندازه مراکز هنری بزرگ غربی پیشرفت نکرده است؛ اما ارزش دارد که برای بازدید از آن، یک ساعت یا بیشتر وقت بگذارید.

  • ساعت بازدید از مرکز فرهنگ و هنر بانکوک: هر روز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط مرکز فرهنگ و هنر بانکوک: رایگان

 

موقعیت مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

Bangkok Art & Culture Centre 2.jpeg
مرکز فرهنگ و هنر بانکوک، از جاذبه های بانکوک
Bangkok Art & Culture Centre.jpg
مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

28. موزه مادام توسو بانکوک (Madame Tussauds Bangkok)

موزه مادام توسو در بانکوک که در طبقه ششم مرکز دیسکاوری سیام واقع شده است، هیچ تفاوتی با دیگر شعبه‌های آن در سراسر جهان ندارد. در این موزه، مجسمه‌های شخصیت‌های معروف و محبوب جهان به نمایش گذاشته شده است. با ورود به مادام توسو، فرصت آن را خواهید داشت تا از نزدیک با برخی از شخصیت‌ها آشنا شوید. مجسمه‌های مومی بی‌عیب‌ونقص در موزه به چند بخش تقسیم می‌شوند؛ ستاره‌های پاپ، ستاره‌های تلویزیون، هنر و علوم، تاریخ، رهبران و ستارگان ورزش. بازدید از موزه مادام توسو برای کسانی که به شخصیت‌های مشهور جهان علاقه‌مندند، ضروری است.

  • ساعت بازدید از موزه مادام توسو در بانکوک: 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط موزه مادام توسو در بانکوک: بزرگ‌سالان 700 بات، کودکان 500 بات 

موقعیت موزه مادام توسو در بانکوک

lastsecond.ir-bangkok.jpg
موزه مادام توسو، از مکان های دیدنی بانکوک
lastsecond.ir-bangkok 2.jpg
مجسمه‌های موزه مادام توسو در بانکوک

خرید تور بانکوک از لست‌سکند

می‌توان گفت که بهترین و البته آسان‌ترین روش سفر به بانکوک، سفر با تور است. تورها با درنظر گرفتن همه موارد لازم برای سفر ازجمله بلیط هواپیما، هتل، ترانسفر، بیمه، لیدر و... خیال مسافران را بابت مشکلات احتمالی، راحت می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تور بانکوک در وبگاه لست‌سکند، انواع تورهای این شهر را ببینید و با استفاده از فیلترهای گوناگون، توری را متناسب با شرایط شماست و نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به سفر دل‌خواه شما دارد، انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که فهرستی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک با عکس را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای خلق یک خاطره به‌یادماندنی از سفرتان داشته باشید. با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی شهر بانکوک، بدیهی است که در هر گوشه از این شهر، چیز تازه‌ای برای بازدید بیابید. این شهر توریستی پر از مکان‌های دل‌فریب و زیباست. چه اهل طبیعت‌گردی باشید، چه علاقه‌مند به بازدید از اماکن تاریخی، در بانکوک می‌توانید تجربه‌های بی‌نظیری را به دست آورید. اگر در سفر به بانکوک از جاهایی بازدید کرده‌اید که نامشان در این مطلب نیست، در قسمت نظرات نام آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!