تفریحات و جاهای دیدنی پاتایا + عکس و نقشه

3.8
از 18 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در پاتایا چه کارهایی انجام دهیم؟
17 مهر 1401 08:00
19

پاتایا (Pattaya) یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. پاتایا در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و اگر بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید حدود 2 ساعت و نیم طول می‌کشد. تور پاتایا معمولاً مناسب علاقه‌مندان به ساحل است اما تفریحات و جاهای دیدنی پاتایا به سواحلش محدود نمی‌شود.

پاتایا یکی از مقاصد اصلی گردشگران تایلند است و سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر برای دیدن جاهای دیدنی پاتایا به این منطقه سفر می‌کنند. اما تنها علت شهرت پاتایا آب‌وهوای گرمسیری آن نیست، بلکه امکانات تفریحی است که برای مسافران در این شهر ساحلی وجود دارد؛ از انواع پارک‌ها و معابد گرفته تا تفریحات آبی، شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی در سواحل پاتایا امکان‌پذیر است. اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی پاتایا هستید، این مطلب مجله لست سکند را تا پایان دنبال کنید.

06.jpg

 سواحل از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پاتایا

طبیعتاً مهم‌ترین مکان‌های دیدنی پاتایا به‌عنوان یک شهر ساحلی،‌ فقط سواحل آن است. اغلب سواحل تایلند به خاطر ماسه‌های سفید و ورزش‌های آبی متعدد میان مردم محبوبیت دارند،‌ اما انتخاب بین سواحل مختلف این شهر و جزیره‌های اطرافش بیش از هر چیز به مسافت و علاقه شخصی شما بستگی دارد. برخی از افراد سکوت و آرامش ساحل و برخی دیگر به تفریحات و امکانات رفاهی آن ساحل اهمیت می‌دهند. برخی از مشهورترین سواحل پاتایا عبارت‌اند از:‌

  • ساحل پاتایا (pattaya beach): شلوغ‌ترین و اصلی‌ترین ساحل شهر به طول 4 کیلومتر

  • ساحل بانگ سارای (bang saray beach): ساحلی آرام مناسب ماهیگیری و غواصی

  • ساحل جومتین (jomtien beach): ساحلی نسبتاً خلوت، مناسب موج‌سواری و کایت‌سواری

  • ساحل وانگ آمات (wong amat beach): آرام‌ترین ساحل منطقه 

 جدیدترین قیمت‌های تور پاتایا

لست سکند-pataya beach .jpg
ساحل پاتایا؛ بزرگترین ساحل شهر

معابد پاتایا

تایلند کشوری با هزاران معبد بودایی است و در سراسر این کشور معابدی را پیدا می‌کنید که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند یک جاذبه دیدنی باشند،‌ پاتایا هم به‌عنوان یکی از شهرهای تایلند از این قاعده مستثنا نیست و معابد و نشانه‌های خاصی از بودا را می‌توانید در آن پیدا کنید. در ادامه به سراغ برخی از معابد به‌عنوان جاهای دیدنی در پاتایا می‌رویم که دیدنشان حتماً توصیه می‌شود.

بودای بزرگ پاتایا

بودای بزرگ پاتایا به‌عنوان یکی از دیدنی های پاتایا در بالای تپه پراتومناک قرار گرفته است و بزرگ‌ترین بودای موجود در این شهر است. طول این مجسمه 18 متر است و در اطرافش 7 مجسمه دیگر از بودا قرار دارند. برای رسیدن به معبد، شما باید پله‌های نسبتاً زیادی را طی کنید. هرچند این معبد بهترین جای دیدنی پاتایا نیست، اما با توجه به نمای زیبایی که از بالای تپه به سمت ساحل جامتین دارد،‌ دیدن آن خالی از لطف نیست. 

  • ساعت بازدید بودای بزرگ: 8:00 صبح تا 17:00 بعدازظهر
  • قیمت بازدید بودای بزرگ: 500 بات
لست سکند-pataya big buda.jpg
مجسمه بیگ بودا از دیدنی های پاتایا


موقعیت دقیق بیگ بودا پاتایا

معبد وانسانگ وارارام

معبد وانسانگ وارارام (Wat Yansangwararam) مهم‌ترین معبد پاتایا است که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و...، است و مرکزی برای مدیتیشن نیز در آن وجود دارد. در کنار این معبد، یک موزه چینی (Chinese Museum) با نام Wihan Sian قرار دارد که شامل برخی آثار هنری با ارزش و آنتیک کشور چین است. این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است.

  • ساعت بازدید معبد وانسانگ وارارام: 8:00 صبح تا 17:00 بعدازظهر
  • قیمت بازدید معبد وانسانگ وارارام: : 60 بات
لست سکند-pataya معبد.jpg
معبد وانسانگ وارارام از جاهای دیدنی در پاتایا

موقعیت دقیق معبد وانسانگ وارارام

پناهگاه حقیقت 

پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا قرار گرفته است و بلندترین نقطه آن 105 متر ارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده است. هدف از به‌کارگیری این مجسمه‌ها، استفاده نماد و فلسفه تایلند و چین است. ساخت پناهگاه حقیقت از سال 1981 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 به پایان برسد.

  • ساعت بازدید پناهگاه حقیقت: 8:00 صبح تا 17:00 بعدازظهر
  • قیمت بازدید پناهگاه حقیقت: 60 بات
لست سکند-پناهگاه حقیقت.jpg
پناهگاه حقیقت از مکان های دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق پناهگاه حقیقت در پاتایا

کوه بودا

کوه بودا پاتایا، یک مجموعه عبادتی تفریحی است که روی تپه ناو چون تیام بنا شده است، مهم‌ترین نکته این مجموعه، تصویر طلایی هک شده بودا روی کوه است و می‌توان گفت بزرگ‌ترین تصویر هک شده روی کوه در جهان است. این بودا، 109 متر طول و 70 متر عرض دارد و به‌وسیله لیزر روی کوه حکاکی شده است. در پایین کوه، امکانات تفریحی و رفاهی متعدد به اضافه یک معبد این منطقه را به یک منطقه گردشگری در نزدیکی پاتایا تبدیل کرده است. بد نیست اشاره کنیم، هنگام بازدید از این معابد پاتایا، احترام به قوانین و عقاید مردم را فراموش نکنید.

  • ساعت بازدید کوه بودا: 6:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر
  • قیمت بازدید کوه بودا: رایگان

کارهای ممنوع در تایلند چیست؟

لست سکند-بودا .jpg
کوه بودا یکی از جاهای دیدنی پاتایا

موقیعت دقیق کوه بودا پاتایا

تفریحات پاتایا، برای هر سن و سلیقه! 

درست است که بسیاری از مکان های دیدنی پاتایا برای عبادت است، اما قرار نیست از تفریحات آن غافل شویم. پاتایا از آن دسته شهرهایی است که حوصله هیچ‌کس در آن سر نمی‌رود و شما می‌توانید از بین بهترین جاهای دیدنی پاتایا، انتخاب‌های خوب و متنوعی داشته باشید. انواع پارک‌ها و پارک‌های موضوعی پاتایا به شکل‌های مختلفی می‌توانند شما را سرگرم کنند. در ادامه، برخی از این جاهای تفریحی پاتایا را بررسی می‌کنیم. 

پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها

پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها (Million Years Stone Park & Crocodile Farm) یکی از بهترین تفریحات پاتایا است که در 9 کیلومتری شهر پاتایا قرار گرفته و در آن گیاهان زیبا، درختان و صخره‌های عظیم‌الجثه با قدمت چند صد سال و چند میلیون سال وجود دارند.

در قسمتی از این پارک، مزرعه کروکودیل‌هاست که بیش از 1000 کروکودیل را در خود جای داده است. حیوانات دیگری هم از جمله فیل‌ها، گربه‌ماهی‌های غول‌پیکر، مارماهی‌هایی از آمازون، گونه‌هایی از اسب‌ها و خرس‌های کمیاب، شیر، ببر، شتر و آهو در این پارک هستند. بد نیست بدانید که هر روز، نمایشی جذاب و هیجان‌انگیز از کروکودیل‌ها هم اجرا می‌شود. 

  • ساعت بازدید پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها : 8:00 صبح تا 18:30 بعدازظهر
  • قیمت بازدید پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها : 50 بات
لست سکند-سنگ ها .jpg
پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها

موقعیت دقیق پارک سنگ‌های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل‌ها 

مینی سیام

مینی سیام (Mini Siam) نزدیک مرکز پاتایا قرار دارد و در آن ماکت‌های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند قرار دارد. مینی سیام، سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه‌های مشابه آن در هلند و تایوان است. این پارک که یکی از مکان های دیدنی پاتایا است، بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است.

در مینی سیام آثاری همچون معبدهای معروف این کشور از جمله معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید قرار دارند که دیدن آن‌ها در این ابعاد، جالب توجه است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت minisiam رجوع کنید.

  • ساعت بازدید مینی سیام: 8:00 صبح تا 18:30 بعدازظهر
  • قیمت بازدید مینی سیام: 50 بات
لست سکند-مینی سیام .jpg
تخت جمشید در مینی سیام، از مکان های دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق پارک مینی سیام پاتایا

جزیره مرجانی

جزیره مرجانی (Koh Larn) در 7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا قرار دارد و مسیر آن از پاتایا با قایق موتوری 15 دقیقه و با لنج 45 دقیقه طول می‌کشد. جزیره مرجانی یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا است، این جزیره یکی از زیباترین جزایر مرجانی با داشتن سواحل شنی سفید، آب تمیز و مرجان‌های فراوان است که گردشگران می‌توانند سوار بر قایق کف‌شیشه‌ای مرجان‌های زیبای آن را مشاهده کنند.

  • ساعت بازدید جزیره مرجانی: دسترسی به این جزیره تنها با قایق ممکن است و قایق‌ها از 7:00 صبح تا ساعت 18:30 بعدازظهر به این جزیره مسافر می‌برند.
  • قیمت بازدید جزیره مرجانی: هزینه قایق‌ها که مسافران را به جزیره می روند 30 بات است.
5dd8a36aa412c.jpg
جزیره مرجانی (koh larn) از تفریحات پاتایا

موقعیت دقیق اسکله برای رفتن به جزیره مرجانی پاتایا

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ (Nong nooch Tropical Garden) در 18 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد. این باغ زیبا در پاتایا، مملو از انواع گل‌های ارکیده، نخل‌های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل‌های گوناگون از اقصی نقاط جهان است. همچنین گروهی از خانه‌های سنتی محلی در این باغ وجود دارند. هر روز نمایش‌های فرهنگی و شوی فیل‌ها در این مکان اجرا می‌شود. این مجموعه در واقع یک مجموعه اسپا و جشن است که به‌دلیل زیبایی تبدیل به یکی از جاهای دیدنی پاتایا شده است.

  • ساعت کار باغ نانگ نوچ: 8:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر
  • قیمت ورودی باغ نانگ نوچ: 500 بات
لست سکند-باغ .jpg
باغ نانگ نوچ از مکان های دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق به باع نانگ نوچ روی نقشه

باغ وحش ببرها

باغ وحش ببرها (SriRacha Tiger Zoo) در شمال شهر پاتایا قرار دارد و بیش از 200 ببر بنگال و هزاران کروکودیل را در خود جای داده است. علاوه بر این، حیوانات دیگری مانند شترمرغ، لاما، کانگورو و پرندگان عجیبی در این باغ وحش وجود دارند. در اینجا می‌توانید ببینید که چگونه ببرها، خوک‌ها و سگ‌ها در آرامش با یکدیگر زندگی می‌کنند.

اجرای نمایش حیوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل‎‌ها، رقص و بازی بسکتبال فیل‌ها از جمله نمایش‌هایی است که در این باغ وحش اجرا می‌شوند. بنابراین باغ وحش ببرها هم از تفریحات پاتایا محسوب می‌شود که هیجان‌انگیز است.

  • ساعت کار باغ وحش ببرها8:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر
  • قیمت ورودی باغ وحش ببرها: 450 بات
لست سکند-tigerzoo.jpg
باغ وحش ببرها از مکان های دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق باغ وحش ببرهای پاتایا

دهکده فیل ها

دهکده فیل‌ها (Elephant Village) در سال 1973 برای مراقبت از فیل‌هایی ساخته شده است که ازکارافتاده شده‌اند و دیگر توانایی انجام کارهای سنگین در جنگل‌های تایلند را ندارند. در اینجا فیل‌ها آزاد هستند و به‌دقت از آن‌ها مراقبت می‌شود. بازدیدکنندگان از این دهکده می‌توانند هر روز شاهد  نمایش‌هایی همچون فوتبال فیل‌ها و رژه فیل‌ها باشند. همچنین تجربه فیل‌سواری و گشت‌وگذار در محیط روستا و جنگل نزدیک آن از فعالیت‌های جالبی است که شما می‌توانید در این مجموعه داشته باشید، به‌همین علت بسیاری از مسافران پاتایا این دهکده را بهترین جای دیدنی پاتایا می‌دانند.  

  • قیمت بازدید از دهکده فیل‌های پاتایا: نیم ساعت فیل سواری 799 بات، یک ساعت فیل سواری 1299 بات، نیم روز گردش در جنگل و دیدار فیل‌ها 1900-2500 بات، نمایش فیل‌ها 650 بات
  • ساعات بازدید از دهکده فیل‌های پاتایا: 10:30 صبح تا 16:00 بعدازظهر
لست سکند-elephent village.jpg
دهکده فیل ها از دیدنی های پاتایا

موقعیت دقیق دهکده فیل‌های پاتایا

زیپ لاین 

از هیجان‌انگیزترین تفریحات در پاتایا، زیپ‌لاین‌های آن است. در این شهر چندین مجموعه زیپ لاین وجود دارد که «برج زیپ لاین» در نزدیکی ساحل جومتین و «زیپ لاین ماجراجویی تارزان» دوتا از آن‌ها هستند. این دو مجموعه با اینکه به طور کامل با هم تفاوت دارند، اما برای هرکسی می‌توانند مهیج باشند. برج زیپ لاین، یک تجربه هیجان‌انگیز از زیپ لاین در ارتفاع 240 متری به شما می‌دهد و دیگری حس حرکت در میان درختان را درست مانند تارزان به شما القا می‌کند.

  • ساعت کار زیپ لاین: 9:00 صبح تا 17:00 بعدازظهر
  • قیمت زیپ لاین در پاتایا: حدود 400 بات برای هر نفر
لست سکند-zipoline.jpg
تجربه زیپ لاین در یکی از جاهای دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق پارک ماجراجویی تارزان

پارک آبی رامایانا

تایلند پارک‌های آبی متعددی دارد؛ اما بزرگ‌ترین و مشهورترین آن‌ها در پاتایا قرار گرفته است و جزو مکان های تفریحی پاتایا محسوب می‌شود. رامایانا در 15 کیلومتری شهر پاتایا قرار دارد و وسعت این پارک به 18 هزار متر مربع می‌رسد و سه استخر و بیش از 21 وسیله تفریحی مدرن دارد. جالب است بدانید که یکی از این سه استخر، استخر موج این مجموعه است که در کل کشور تایلند شهرت دارد. همچنین در رامایانا استخرهای اختصاصی برای کودکان وجود دارند که خیال والدین را از تفریح مناسب فرزندانشان راحت می‌کند.

  • ساعت کار پارک آبی رامایانا: 11:00 صبح تا 18:00 بعدازظهر
  • قیمت ورودی پارک آبی رامایانا: 900 بات
لست سکند -ramayana.jpg
پارک آبی رامایانا از هیجان انگیزترین دیدنی های پاتایا

موقعیت دقیق پارک آبی رامایانا

مراکز خرید، از بهترین مکان های دیدنی پاتایا

یکی از قسمت‌های لذت‌بخش سفر، خرید و دیدن مغازه‌های مختلف شهر است. پاتایا هم به‌عنوان یک مقصد مشهور برای گردشگران، انواع و اقسام مراکز خرید، از سنتی تا پاساژهای مدرن را در خود جای داده است که شما می‌توانید به راحتی از خوراک‌های محلی گرفته تا پوشاک و دیگر لوازم را تهیه کنید. برخی از معروف ترین پاساژ‌های پاتایا عبارت‌اند از:

  •  رویال گاردن (Royal Garden)

  • بیگ سی (Big C)

  • کارفور (Carrefour)

  • ماریوت (Mariott)

  • مایک (Mike)

اما موارد دیگری نیز وجود دارند که به غیر از اینکه مرکزی برای خرید باشند، یکی از مکان های دیدنی پاتایا محسوب می‌شوند. در ادامه به سراغ این مراکز تفریحی و تجاری می‌رویم.

واکینگ استریت(Walking Street)

واکینگ استریت، نمادی از زندگی شبانه پاتایا است، مغازه‌ها، رستوران‌هایی که تا نزدیک به صبح فعال هستند و خیابانی که هیچ‌وقت خلوت نمی‌شود! این خیابان به‌قدری مشهور است که برخی از افراد فقط برای قدم زدن و استفاده از تفریحات پاتایا به این خیابان می‌روند. یکی از نکات مهم درباره واکینگ استریت این است که شما تنها در برخی از ساعات شبانه روز اجازه تردد با خودرو را در آن دارید و از ساعت 18:00 بعدازظهر تا 02:00 بامداد، تنها امکان پیاده‌روی در این خیابان وجود دارد. طول این خیابان کمتر از یک کیلومتر است و در انتها به اسکله بالی های می‌رسید.

لست سکند -WALKING STREET.jpg
واکینگ استریت در شب از جاهای دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق واکینگ استریت پاتایا

بازار شبانه خیابانی تپرازیت

این بازار یکی از بازارچه‌های محلی آخر هفته پاتایا است. در واقع بازار شبانه خیابانی تپرازیت یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای دیدن خوراکی‌های محلی و تجربه خوردن خوراکی‌های ارزان‌قیمت و خیابانی پاتایا است. بازارچه تپرازیت هم مانند بسیاری از بازارچه‌های دیگر که در روزهای مشخصی از هفته برگزار می‌شود، جای مناسبی برای کسانی است که دنبال خرید مقرون‌به‌صرفه هستند.

  • ساعت کاری بازار خیابانی تپرازیت: 17:00 بعدازظهر تا 22:00 شب هر شنبه 
لست سکند -تپرازیت.jpg
شنبه بازار تپرازیت در شب

موقعیت دقیق شنبه بازار تپرازیت پاتایا

 بازار شناور پاتایا

در نهایت اگر دوست داشته باشید به سراغ یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی در پاتایا بروید، می‌توانید به سراغ بازار شناور پاتایا بروید، جایی که خرید و فروش روی آب انجام می شود. شما در این بازار فرصت خرید ماهی یا سایر اقلام خوراکی را دارید، فروشندگان روی قایق‌های کوچکی محصولات خود را چیده‌اند و شما روی قایق دیگری قادر به دیدن محصولات هستید. موضوع زمانی جالب می‌شود که این فرصت به‌دست می‌آید تا روی همان قایق کوچک، برای شما خوراکی سرو شود و لذت غذا خوردن در این مکان عجیب را هم تجربه کنید. 

  • ساعت کاری بازار شناور پاتایا: 10:00 صبح تا 23:00 شب
  • قیمت بازار شناور پاتایا: 169 بات قیمت ورودی
لست سکند بازار شناور.jpg
بازار شناور از جاهای دیدنی پاتایا

موقعیت دقیق بازار شناور پاتایا

سخن آخر 

سفر به آسیا برای کسانی مناسب است که از سفر کردن به‌دنبال کشف چیزهایی بیشتر از هتل‌های شیک هستند. شهرهای آسیایی مانند پاتایا هرکدام به‌واسطه فرهنگ خاص و زندگی مردمانشان می‌توانند برای مسافران یک ماجراجویی تکرار نشدنی باشند. شهرهایی مانند پاتایا، صاحب طبیعت زیبا و امکانات کاملی هستند، شما با استفاده از تور پاتایا فقط برای بازدید از جاهای دیدنی پاتایا به این شهر سفر نکرده‌اید، بلکه می‌توانید از امکانات بی‌نظیر مجموعه‌های مدرن آن نیز استفاده کنید. همین نکته باعث می‌شود تا این سفر برای همه سنین و سلیقه‌ها لذت‌بخش باشد. اگر تجربه سفر به پاتایا و استفاده از این جاهای دیدنی و تفریحات این شهر را داشته‌اید، آن‌ها را در نظرات، با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.