فاصله ارمنستان از تبریز و شهرهای مهم ایران

4.9
از 7 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
فاصله مسافتی و زمانی بین شهرهای ایران تا ارمنستان
20 تیر 1403 08:00
0

فاصله ارمنستان از تبریز و شهرهای مهم ایران به‌گونه‌ای است که می‌توان با روش‌های مختلفی، سفر به این کشور را برنامه‌ریزی کرد. علاوه‌بر سفرهای هوایی، به‌صورت زمینی و با استفاده از اتومبیل شخصی، اتوبوس و قطار هم می‌توان فاصله ارمنستان تا ایران را طی کرد. در این مطلب از مجله لست‌سکند، فاصله ارمنستان از شهرهای مهم ایران را در حالت‌های مختلف و با ذکر زمان تقریبی بررسی می‌کنیم.

فاصله ارمنستان تا ایران

ارمنستان، یکی از کشورهای هم‌مرز با ایران است. همین ویژگی باعث شده تا بسیاری از ایرانی‌ها برای سفرهای خارجی، ابتدا این مقصد را انتخاب کنند. محاسبه فاصله ارمنستان تا ایران، وابسته به این است که می‌خواهید فاصله ایروان را تا کدام‌یک از شهرهای ایران در نظر بگیرید و محاسبه کنید. در این مطلب، فاصله تهران تا ایروان، فاصله تبریز تا ایروان، فاصله اصفهان تا ایروان و بسیاری از شهرهای دیگر را بررسی کرده‌ایم و به‌ترتیب هریک را آورده‌ایم. به‌طور کلی اگر بخواهیم فاصله ایروان تا مرز ایران را اعلام کنیم، می‌توانیم شهر نوردوز را معیار شهر مرزی قرار دهیم. در این صورت، فاصله ایروان تا مرز ایران، 380 تا 420 کیلومتر است که تغییر اعداد، وابسته به جاده انتخابی خواهد بود.

لیست متنوع تورهای ارمنستان با بهترین قیمت‌ها

فاصله تبریز تا ایروان

فاصله بین شهرهای تبریز و ایروان، فارغ از راه‌ها و مسیرهای زمینی، حدود 280 کیلومتر است. برای طی‌کردن این مسافت، راه‌های مختلفی وجود دارد که قطعاً روی میزان فاصله‌ای که گفتیم، تأثیر می‌گذارد. راه‌های هوایی و جاده‌ای، دو روشی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، از تبریز به ایروان بروید.

  • فاصله تبریز تا ایروان: حدود 280 کیلومتر
lastsecond.ir-distances-from-armenia-tabriz-to-yerevan.jpg
فاصله بین تبریز تا ایروان ارمنستان

فاصله تبریز تا ایروان با هواپیما

خوشبختانه فاصله ایروان تا تبریز را می‌توانید با هواپیما هم طی کنید. فاصله زمانی برای این مسافت، حدود یک ساعت و نیم خواهد بود. این روش، ساده‌ترین و درعین‌حال پرهزینه‌ترین راه برای طی‌کردن فاصله ایروان تا تبریز است. شهر تبریز هم جاذبه‌های کمی ندارد و اگر بخواهید جاهای دیدنی این شهر را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که جداگانه و با تور تبریز، به آنجا بروید.

  • فاصله تبریز تا ایروان با هواپیما: حدود یک ساعت و 30 دقیقه

فاصله تبریز تا ایروان با ماشین شخصی

بسیاری از افراد، سفر با ماشین شخصی را به انواع دیگر روش‌های سفر ترجیح می‌دهند و اهل جهانگردی با خودروی شخصی هستند. برای اینکه با ماشین شخصی از تبریز تا ایروان بروید، دو راه مجزا دارید که می‌توانید از بین آن‌ها، بهترین راه را انتخاب کنید. اگر بخواهید از مرز نوردوز وارد کشور ارمنستان شوید، باید مسیری طولانی را طی کنید. این مسیر، حدود 520 کیلومتر است و در مدت‌زمان حدود 9 ساعت و 30 دقیقه طی می‌شود. این مدت‌زمان هم بدون در نظر گرفتن توقف در مسیر است. فاصله تبریز تا مرز نوردوز، با توجه به مسیر انتخابی حدود 130 تا 180 کیلومتر است. فاصله نوردوز تا ایروان هم حدود 385 کیلومتر خواهد بود که در مدت‌زمان حدود 7 ساعت طی می‌شود.

حالت دوم، مسیری کوتاه‌تر دارد. شما ابتدا به جلفا می‌روید، از آنجا وارد جمهوری آذربایجان می‌شوید و سپس مسیرتان را به‌سمت ارمنستان ادامه می‌دهید. در این حالت، مسیری که باید طی کنید، حدود 460 کیلومتر است و مدت‌زمان طی‌کردن آن حدود 7 ساعت و 30 دقیقه می‌شود. برای استفاده از خودرو، باید هزینه بنزین، خرابی‌های احتمالی اتومبیل و موارد دیگر را هم در نظر بگیرید. با همه این‌ها، مزیت خودرو این است که می‌توانید به‌راحتی میان جاهای دیدنی ایروان ارمنستان گشت‌وگذار کنید.

برای مسیر دوم، نکته‌ای وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. ازآنجایی‌که روابط میان کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان چندان مساعد نیست، ممکن است این دو کشور، به وجود مُهر همدیگر روی پاسپورت شما، ایراد بگیرند. برای مثال اگر شما در کمتر از یک سال پیش به ارمنستان رفته باشید و حالا بخواهید به هر دلیلی وارد خاک جمهوری آذربایجان شوید، ممکن است ورودتان به‌راحتی انجام نشود. برعکس این ماجرا هم صادق است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید این مسئله را پیش از سفر بررسی کنید. در نهایت با توجه به این دلایل، پیشنهاد می‌کنیم که از همان ابتدا، به نوردوز بروید و به‌طور مستقیم از ایران وارد خاک ارمنستان شوید.

  • فاصله تبریز تا ایروان با ماشین شخصی:

    • مسیر اول: حدود 520 کیلومتر (تقریباً 9 ساعت و 30 دقیقه رانندگی)

    • مسیر دوم: حدود 460 کیلومتر (تقریباً 7 ساعت و 30 دقیقه رانندگی)

lastsecond.ir-distances-from-armenia-tabriz-to-yerevan-car.jpg
مسیر اول، فاصله تبریز تا ایروان با ماشین شخصی

فاصله تبریز تا ایروان با اتوبوس

راه دیگری که می‌توانید توسط آن، فاصله تبریز به ارمنستان از مرز زمینی را بپیمایید، استفاده از اتوبوس است. اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، انتخاب اتوبوس برای طی‌کردن فاصله ایروان تا تبریز، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای سفر زمینی به ارمنستان در اختیار دارید. سفر با اتوبوس، در مقایسه با حالت‌های دیگر، کم‌هزینه‌تر است. تنها مشکلی که این حالت دارد، زمان زیادی است که باید در اتوبوس بنشینید. فاصله تبریز تا ایروان با اتوبوس، حدوداً در 8 ساعت طی می‌شود.

  • فاصله تبریز تا ایروان با اتوبوس: حدود 8 ساعت

فاصله تهران تا ایروان

فاصله تهران تا ایروان را می‌توان با روش‌های مختلفی طی کرد. فاصله تهران تا ایروان، حدود 780 کیلومتر است؛ البته این عدد، بدون در نظر گرفتن جاده‌هاست و صرفاً فاصله را بیان می‌کند. جدا از حالت‌های عادی مثل پرواز با هواپیما و سفر با خودرو، شما می‌توانید سفرهایی ترکیبی را از تهران به ایروان تجربه کنید؛ به این صورت که بخشی از مسیرتان را برای مثال با اتوبوس بروید و بخشی دیگر را با قطار. این حالت‌ها در چند صورت مختلف برنامه‌ریزی می‌شوند که در ادامه، هریک را بررسی می‌کنیم.

  • فاصله تهران تا ایروان: حدود 780 کیلومتر
lastsecond.ir-distances-from-armenia-tehran-to-yerevan.jpg
فاصله تهران تا ایروان

فاصله تهران تا ایروان با هواپیما

اگر بخواهید فاصله تهران تا ایروان را به‌صورت هوایی طی کنید، حدود یک ساعت و نیم در راه هستید. این زمان، فقط با در نظر گرفتن مسافتی است که بین فرودگاه‌ها وجود دارد؛ یعنی از فرودگاه مهرآباد یا امام‌خمینی تا فرودگاه بین‌المللی ایروان. اگر بخواهیم فاصله مرکز دو شهر تهران و ایروان را هم تا فرودگاه‌هایشان بررسی کنیم، این زمان کمی بیشتر می‌شود. درمجموع با هواپیما، در مدت‌‌زمان کمتری به ایروان می‌رسید و می‌توانید زمانتان را بیشتر به تفریحات ارمنستان اختصاص دهید.

  • فاصله تهران تا ایروان با هواپیما: حدود یک ساعت و 30 دقیقه

فاصله تهران تا ایروان با ماشین شخصی

یکی از طولانی‌ترین راه‌ها برای رفتن به ایروان از تهران، استفاده از ماشین شخصی است. این روش، بعد از روش استفاده از اتوبوس و قطار، طولانی‌ترین حالت برای طی کردن فاصله بین این دو شهر خواهد بود. شما می‌توانید از ایران به جمهوری آذربایجان بروید و از آنجا هم مستقیم وارد ارمنستان شوید؛ اما همان‌طور که اشاره کردیم، ممکن است در مرزهای مشترک میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مشکل بخورید و حتی در ارمنستان از ورودتان به این کشور جلوگیری کنند؛ چراکه مهر جمهوری آذربایجان در گذرنامه‌تان خورده است. خوبی این مسیر نسبت به مسیر دیگر، این است که باید فاصله زمانی کمتری را بپیمایید و حدود 14 ساعت در مسیر باشید.

بی‌دردسرترین راه برای طی کردن فاصله ارمنستان تا ایران، این است که مستقیم از مرز نوردوز وارد کشور ارمنستان شوید تا دردسرهای روابط بد بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دامن شما را نگیرد. درصورتی‌که از مرز نوردوز عبور کنید، باید حدود 1145 کیلومتر را از تهران تا ایروان ارمنستان بپیمایید که برای این کار، تقریباً 16 ساعت باید رانندگی کنید. از این مسیر، فاصله نوردوز تا ایروان حدود 385 کیلومتر است که طی کردن آن حدود 7 ساعت زمان می‌خواهد.

  • فاصله تهران تا ایروان با ماشین شخصی:

    • مسیر اول: حدود 1145 کیلومتر (تقریباً 16 ساعت رانندگی)

    • مسیر دوم: حدود 1071 کیلومتر (تقریباً 14 ساعت رانندگی)

lastsecond.ir-distances-from-armenia-tehran-to-yerevan-car.jpg
فاصله تهران تا ایروان با ماشین، مسیر اول

فاصله تهران تا ایروان با اتوبوس و قطار

در این حالت، بیشترین فاصله زمانی را بین این دو پایتخت طی می‌کنید. ابتدا از تهران تا تبریز را با قطار می‌روید. در این حالت، با مناظری که می‌بینید، به‌نوعی یک تور طبیعت‌گردی هم می‌روید؛ سپس از تبریز تا ایروان را با استفاده اتوبوس طی می‌کنید. مسیر قطار حدود 10 ساعت و نیم و مسیر اتوبوس حدود 8 ساعت زمان می‌برد. با در نظر گرفتن مسیرهایی که باید با تاکسی بروید و توقف‌هایی که پیش می‌آید، درمجموع حدود 19 ساعت در مسیر خواهید بود.

  • فاصله تهران تا ایروان با اتوبوس و قطار: حدود 19 ساعت

فاصله اصفهان تا ایروان

فاصله اصفهان تا ایروان ارمنستان، بدون در نظر گرفتن مسیرهای جاده‌ای، حدود 1050 کیلومتر است. مانند روش‌هایی که برای طی کردن فاصله ایروان تا تهران ذکر کردیم، می‌توانید با راه‌های مختلفی خودتان را از اصفهان به ایروان برسانید. هم امکان طی کردن این فاصله به‌صورت مستقیم وجود دارد، هم می‌توانید با حالت‌های ترکیبی این مسیرها را بپیمایید و هم می‌توانید با تور خارجی، به ایروان بروید.

  • فاصله اصفهان تا ایروان: حدود 1050 کیلومتر
lastsecond.ir-distances-from-armenia-isfahan-to-yerevan.jpg
فاصله اصفهان تا ایروان ارمنستان

فاصله اصفهان تا ایروان با هواپیما

فاصله زمانی برای رفتن از اصفهان به ایروان با هواپیما، به‌طور دقیق مشخص نیست؛ چراکه ممکن است هواپیما، بین این دو شهر، در مقاصد دیگری هم توقف داشته باشد. با توجه به این حالت، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از خرید بلیط هواپیما از اصفهان به ایروان، مسیر هوایی و جاهایی را که هواپیما در آن‌ها توقف می‌کند، بررسی کنید. در حالت کلی، طی کردن فاصله هوایی اصفهان تا ایروان، حدود 11 تا 25 ساعت طول می‌کشد که کمترین میزان، مربوط به زمانی است که مسیر هوایی کاملاً مستقیم از اصفهان به ایروان طی شود. هرچه مقاصد دیگر برای توقف در این مسیر بیشتر باشد، مدت‌زمان پرواز شما هم بیشتر می‌شود.

  • فاصله اصفهان تا ایروان: حدود 11 تا 25 ساعت

فاصله اصفهان تا ایروان با ماشین شخصی

فاصله اصفهان تا ایروان ارمنستان را می‌توانید با اتومبیل شخصی، در مدت‌زمان تقریباً 20 ساعت طی کنید. این فاصله حدود 1430 کیلومتر است. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در طول مسیر، در چند شهر توقف کنید و استراحت کافی داشته باشید. در نهایت، برای وارد شدن از مرز ایران به ارمنستان، باید از شهر نوردوز عبور کنید و فاصله نوردوز تا ایروان را در مدت‌زمان حدود 7 ساعت طی کنید. البته مقصد شما می‌تواند لزوماً ایروان نباشد. فاصله نوردوز تا ایروان، حدود 385 کیلومتر است.

  • فاصله اصفهان تا ایروان با ماشین شخصی: حدود 1430 کیلومتر (تقریباً 20 ساعت رانندگی)
lastsecond.ir-distances-from-armenia-isfahan-to-yerevan-car.jpg
فاصله اصفهان تا ایروان با ماشین شخصی

فاصله اصفهان تا ایروان با اتوبوس

طولانی‌ترین راهی که می‌توانید با انتخاب آن از اصفهان به پایتخت ارمنستان بروید، سفر با اتوبوس از اصفهان به ایروان است. در این حالت، حدود 29 ساعت نیم تا 30 ساعت در مسیر هستید. این‌همه ساعت در اتوبوس ماندن، کار هرکسی نیست و شاید هر فردی نتواند آن را تحمل کند. ازطرف‌دیگر، یکی از راه‌های ارزان سفر به پایتخت ارمنستان، انتخاب اتوبوس است. البته شما می‌توانید با انتخاب تور اقساطی هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید.

  • فاصله اصفهان تا ایروان با اتوبوس: حدود 29 تا 30 ساعت

فاصله اصفهان تا ایروان با قطار

ازآنجایی‌که قطار مستقیم به ایروان وجود ندارد، شما دو راه دارید: یکی اینکه تا تهران با قطار بروید و از آنجا تا ایروان را با هواپیما طی کنید و دیگر اینکه تا تبریز را با قطار بروید و ادامه راه‌ را با اتوبوس طی کنید. حالت اول، حدود 12 ساعت زمان می‌برد و حالت دوم، حدود 26 ساعت.

  • فاصله اصفهان تا ایروان با قطار: با توجه به مسیر انتخابی، بین 12 تا 26 ساعت

فاصله مشهد تا ایروان

فاصله بین مشهد تا ایروان، بدون در نظر گرفتن مسیر جاده‌ای، حدود 1390 کیلومتر است. راه‌های زیادی هم برای اینکه از مشهد به ایروان بروید، وجود دارد. بودجه، تاریخ سفر و برنامه شما تعیین می‌کند که چگونه از مشهد به ایروان بروید، چه مسافتی را طی کنید و چه مدت‌زمانی در راه باشید. در ادامه، راه‌های مختلف برای رفتن از مشهد به ایروان ارمنستان را بررسی می‌کنیم.

  • فاصله مشهد تا ایروان: حدود 1390 کیلومتر
lastsecond.ir-distances-from-armenia-mashhad-to-yerevan.jpg
فاصله مشهد تا ایروان ارمنستان

فاصله مشهد تا ایروان با هواپیما

شما می‌توانید فاصله هوایی مشهد تا ایروان را در مدت‌زمان حدود 7 تا 8 ساعت بپیمایید. این اختلاف زمان هم کاملاً بستگی به مسیر هواپیما و مقاصدی دارد که در آن‌ها توقف می‌کند. در مقایسه با حالت‌های دیگر، باید بگوییم که هواپیما، یکی از گران‌ترین روش‌های سفر از مشهد به ایروان ارمنستان است و فاصله هوایی مشهد تا ایروان، کوتاه‌ترین زمان را برای این سفر دارد.

اگر دوست دارید که روش‌های ترکیبی برای رسیدن از مشهد به ایروان را امتحان کنید، می‌توانید تا تبریز را با هواپیما بروید و از تبریز تا ایروان را اتوبوس بپیمایید. در این حالت، تقریباً 12 ساعت در راه هستید.

  • فاصله مشهد تا ایروان با هواپیما: حدود 7 تا 8 ساعت

فاصله مشهد تا ایروان با ماشین شخصی

مسیری که برای ماشین وجود دارد تا از مشهد به ایروان بروید، حدود 2100 کیلومتر است و پیمودن آن تقریباً 26 ساعت زمان می‌خواهد. در این مسیر، شما از مرز نوردوز عبور می‌کنید و وارد ارمنستان می‌شوید. فاصله نوردوز تا ایروان را می‌توانید تقریباً در 7 ساعت طی کنید. با توجه به استهلاک ماشین، وضعیت جاده‌ها و خطرات احتمالی، پیشنهاد می‌کنیم که این مسیر را با ماشین شخصی نروید و حداقل دو یا چند ماشین باشید تا بتوانید راحت‌تر از پس مشکلات احتمالی برآیید.

  • فاصله مشهد تا ایروان با ماشین شخصی: حدود 2100 کیلومتر (تقریباً 26 ساعت رانندگی)
lastsecond.ir-distances-from-armenia-mashhad-to-yerevan-car.jpg
فاصله مشهد تا ایروان با ماشین شخصی

فاصله مشهد تا ایروان با اتوبوس و قطار

می‌توانیم بگوییم که اتوبوس یا قطارِ مستقیمی از مشهد به ایروان وجود ندارد و باید مسیرهای ترکیبی را انتخاب کنید. در حالت اول، می‌توانید با قطار به تهران بروید و سپس از آنجا تا ایروان را با اتوبوس طی کنید و در حالت دوم می‌توانید تا تبریز را با قطار بروید و ادامه راه تا ایروان را با اتوبوس طی کنید. در حالت اول، مدت‌زمان طولانی‌تری را در مسیر هستید و در حالت دوم، حدود 2 ساعت زودتر از حالت اول به ایروان می‌رسید. درمجموع مدت‌زمان پیمودن فاصله مشهد تا ایروان با اتوبوس و قطار، بین 32 تا 34 ساعت است.

  • فاصله مشهد تا ایروان با اتوبوس و قطار: حدود 32 تا 34 ساعت

فاصله کرمان تا ایروان

دورترین فاصله‌ای که در این لیست گنجانده‌ایم، فاصله ایروان تا کرمان است. اگر بدون در نظر گرفتن مسیرهای جاده‌ای این فاصله را اندازه‌گیری کنیم، تقریباً 1590 کیلومتر، از کرمان تا ایروان فاصله است. برای طی کردن فاصله این دو شهر، روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک را بررسی می‌کنیم.

  • فاصله کرمان تا ایروان: حدود 1590 کیلومتر
lastsecond.ir-distances-from-armenia-kerman-to-yerevan.jpg
فاصله کرمان تا ایروان ارمنستان

فاصله کرمان تا ایروان با هواپیما

باید بدانید که پرواز مستقیمی از کرمان به ایروان وجود ندارد و اگر حتماً می‌خواهید بخشی از مسافت بین این دو شهر را با هواپیما بروید و از سرعت زیاد مسیر هوایی استفاده کنید، می‌توانید باقی‌مانده مسیر را با استفاده از وسایل دیگری مثل اتوبوس و سواری بپیمایید. برای مثال می‌توانید تا تبریز را با هواپیما بروید و بقیه راه را با اتوبوس طی کنید. همچنین می‌توانید با هواپیما به ارومیه بروید و سپس با اتومبیل، خودتان را به ایروان برسانید. در این دو حالت، فاصله زمانی شما از کرمان تا ایروان بین 10 تا 13.5 ساعت است.

  • فاصله کرمان تا ایروان با هواپیما: حدود 10 تا 13.5 ساعت

فاصله کرمان تا ایروان با ماشین شخصی

فاصله مسیر جاده‌ای از کرمان تا ایروان، به‌شرط اینکه از مرز نوردوز عبور کنید، حدود 2100 کیلومتر است که می‌توانید آن را در مدت‌زمان حدود 26 ساعت طی کنید. توجه داشته باشید که در طول این مسیر، حتماً باید چند باری برای استراحت، توقف کنید.

  • فاصله کرمان تا ایروان با ماشین شخصی: حدود 2100 کیومتر (تقریباً 26 ساعت رانندگی)
lastsecond.ir-distances-from-armenia-kerman-to-yerevan-car.jpg
فاصله کرمان تا ایروان ارمنستان با ماشین شخصی

فاصله کرمان تا ایروان با اتوبوس و قطار

برای پیمودن فاصله ایروان تا کرمان، نه قطار و نه اتوبوس مستقیمی وجود دارد. شما باید بخشی از مسیر را به‌سمت تهران یا تبریز با قطار بپیمایید و ادامه مسیرتان را هم با اتوبوس بروید. فاصله بین این دو شهر با استفاده از قطار و اتوبوس، حدود 49 تا 50 ساعت است. اگر با تور ایروان به ارمنستان بروید، بیشتر در زمانتان صرفه‌جویی می‌کنید.

  • فاصله کرمان تا ایروان با اتوبوس و قطار: حدود 49 تا 50 ساعت

از تبریز تا ارمنستان چند ساعت راه است؟

پیش‌تر با جزئیات کامل، این ساعت‌ها را در حالت‌های مختلف بررسی کردیم. در این قسمت، فاصله ارمنستان از تبریز را به‌طور مختصر آورده‌ایم.

  • فاصله تبریز تا ایروان ارمنستان: حدود 280 کیلومتر

  • فاصله هوایی تبریز تا ایروان ارمنستان: حدود یک ساعت و 30 دقیقه

  • فاصله تبریز تا ایروان ارمنستان با ماشین: مسیر اول، 520 کیلومتر و حدود 9 ساعت و 30 دقیقه؛ مسیر دوم، 460 کیلومتر و حدود 7 ساعت و 30 دقیقه

  • فاصله تبریز تا ایروان ارمنستان با اتوبوس: حدود 8 ساعت

مرز ایران و ارمنستان کدام شهر است؟

از مرزآباد که در شرقی‌ترین نقطه مرزی ایران و ارمنستان قرار دارد تا کمی آن‌سوتر از نوردوز به سمت غرب، مرز مشترک میان این دو کشور است که در این میان، رودخانه ارس هم جریان دارد. با همه این‌ها، مرز ایران و ارمنستان را بیشتر با شهر نوردوز مشخص می‌کنند که رفت‌وآمد زمینی بین دو کشور، بیشتر از این شهر صورت می‌گیرد.

سفر به ارمنستان با تور

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، برنامه‌ریزی‌های پیش از آن است؛ اینکه چه مسیری و چه روشی را برای حرکت انتخاب کنید، از کدام جاذبه‌ها بازدید کنید، کجا اقامت کنید، بودجه‌بندی به چه صورت باشد و خیلی از قسمت‌های دیگر یک سفر. با انتخاب یک تور مناسب، می‌توانید بسیاری از این مشغله‌های فکری را کم کنید. با رفتن به صفحه تور ارمنستان در وبگاه لست‌سکند، می‌توانید انواع تورهای مختلف به این کشور را مشاهده و هریک را با دیگری مقایسه کنید. ازنظر اقامتگاه، مدت سفر، نوع پرواز و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر، می‌توانید مقایسه‌هایتان را انجام دهید و سپس تور دل‌خواهتان را تهیه کنید.

سخن آخر

در این مطلب، فاصله ارمنستان از تبریز و شهرهای مهم ایران را بررسی کردیم و راه‌ها و روش‌های گوناگون سفر به ارمنستان از ایران را شرح دادیم. حالا بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چه روشی برای شما مناسب است و دوست دارید به چه شکلی به این کشور سفر کنید. خواندن مطلب راهنمای سفر به ایروان می‌تواند به شما در سفر به این مقصد پرطرف‌دار کمک کند و تجربه بهتری را از گردش در این کشور به دست آورید. شما ترجیح می‌دهید با استفاده از کدام روش، به ارمنستان سفر کنید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!