تفریحات آلانیا؛ معرفی ۱۵ تفریح جذاب در آلانیا

4
از 4 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات آلانیا؛ لیستی از جاهای تفریحی آلانیا برای خوش‌گذرانی + آدرس
16 مرداد 1403 08:00
0

تفریحات آلانیا، محدود نیست و علاوه‌بر تفریحاتی که در سواحل آبی و آب‌های زلال آن وجود دارد، شما می‌توانید از تله‌کابین، پارک آبی، بازارها و دیگر مراکز تفریحی آلانیا استفاده کنید و لذت ببرید. در این مطلب از لست‌سکند، بهترین جاهای تفریحی آلانیا را بررسی و معرفی می‌کنیم و آدرس و قیمت حدودی‌شان را می‌نویسیم.

بهترین تفریحات آلانیا

  • تله‌کابین آلانیا

  • ساحل کلئوپاترا و ساحل داملاتاش

  • پاراگلایدرسواری و چتربازی

  • ماساژ و حمام ترکی

  • غواصی

  • تور قایق دزدان دریایی

  • پارک آبی آکوا پارک

  • شهربازی آلانیا

مشاهده تورهای آلانیا با بهترین قیمت‌‌ها

تله‌کابین آلانیا (Alanya Teleferik)

تله‌کابین آلانیا، یکی از بهترین تفریحات آلانیا محسوب می‌شود؛ چراکه می‌توانید با استفاده از آن چند هدف را با یک تیر بزنید. در ابتدا باید بدانید که این تله‌کابین به‌سمت قلعه آلانیا می‌رود. ازاین‌رو شما می‌توانید یکی از جاهای دیدنی آلانیا را بعد از لذت بردن از تله‌کابین‌سواری، مشاهده کنید. البته این نکته را هم باید بدانید که فاصله نقطه‌ای که از تله‌کابین پیاده می‌شوید تا قلعه حدود یک کیلومتر است که باید آن را پیاده بروید. گفتنی است که قلعه آلانیا در سال 1221 میلادی توسط سلجوقیان ساخته شده است. خود قلعه هم به‌نوعی یک موزه فضای باز است.

  • ساعت کاری تله‌کابین آلانیا: از 9.5 صبح تا 11 شب

  • قیمت بلیط تله‌کابین آلانیا: 345 لیر ترکیه

  • آدرس تله‌کابین آلانیا: خیابان گوزل‌یلی

موقعیت دقیق تله‌کابین آلانیا روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-telecabin.jpg
تله‌کابین آلانیا، یکی از تفریحات آلانیا

پاراگلایدرسواری و چتربازی در آلانیا (Paragliding in Alanya)

اگر به پرواز و تجربه‌های شبیه به آن علاقه‌مندید، پاراگلایدرسواری و چتربازی در آلانیا، تجربه‌ای است که احتمالاً برایتان بسیار خاطره‌انگیز می‌شود. در میان شهرهای دیدنی ترکیه، سواحل بکر و طبیعت سرسبز آلانیا، مناظری را ایجاد کرده‌اند که دیدن آن‌ها از ارتفاع زیاد، بسیار لذت‌بخش و چشم‌نواز است. اگر دیدن این مناظر با کمی هیجان همراه شود، احتمالاً خاطره‌تان به‌یادماندنی‌تر هم می‌شود.

در آلانیا، باشگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، تجربه پاراگلایدرسواری و چتربازی را در این شهر به دست آورید. نمی‌توانیم قیمت مشخص و ثابتی را برای پاراگلایدر و چتربازی مشخص کنیم؛ چراکه بسته به مدت‌زمان استفاده شما و نوع باشگاه، این قیمت متفاوت خواهد بود. این را هم باید اضافه کنیم که نیازی نیست چتربازی بلد باشید و تجربه پرواز داشته باشید؛ زیرا معمولاً پرواز شما با یک فرد باتجربه و حرفه‌ای انجام می‌شود. باشگاه هوروس (Horus)، ایگل (Eagle) و اولوسکی (Ulusky) ازجمله باشگاه‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها از تجربه مشابه به پرواز لذت ببرید.

  • قیمت بلیط پاراگلایدرسواری و چتربازی: شروع از حدود 1700 لیر
Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-paragliding.jpg
پاراگلایدرسواری و چتربازی در آلانیا

شهربازی و پارک موضوعی آلانیا (Alanya Lunapark)

در شهربازی آلانیا، هم می‌توانید از بازی‌هایی استفاده کنید که برای بزرگ‌سالان است و هم می‌توانید کودکان و بچه‌هایتان را سرگرم کنید. در این شهربازی، دستگاه‌های بازی مختلفی وجود دارد که شامل چرخ‌وفلک، ماشین‌های کوبنده و بسیاری دیگر از بازی‌هاست. اگر تفریحات آلانیا تابه‌حال به‌قدر کافی برایتان جذاب نبوده یا برای کودکانتان جلب‌توجه نکرده، اینجا فرصت خوبی برای شماست تا بتوانید خودتان یا آن‌ها را سرگرم کنید.

  • ساعت کاری شهربازی و پارک موضوعی آلانیا: از یک ظهر تا 12 شب

  • قیمت بلیط شهربازی و پارک موضوعی آلانیا: با توجه به دستگاه‌ها متغیر است.

  • آدرس شهربازی و پارک موضوعی آلانیا: خیابان زمان‌اوگلو، خیابان کیزلر پیانی

موقعیت دقیق شهربازی آلانیا روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-unapark.jpg

شهربازی آلانیا

آکوا پارک آلانیا (Alanya Aquapark)

یکی از مراکز تفریحی آلانیا، آکوا پارک است که جزو بهترین تفریحات آلانیا در تابستان محسوب می‌شود. مساحت این پارک آبی، حدود 20 هزار متر مربع است و موقعیت مکانی آن به‌گونه‌ای است که اطرافش هتل‌های متعددی وجود دارد. آکوا پارک آلانیا، قسمت‌های مختلفی دارد که هر فرد با هر سلیقه‌ای، می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد. استخر موج، 22 سرسره متنوع که تعدادی برای کودکان و تعدادی هم برای بزرگ‌سالان استفاده می‌شوند، رفتینگ مصنوعی، سینما 3 بُعدی و بخش‌های مختلف دیگر، همگی از تفریحات و سرگرمی‌هایی هستند که در این پارک آبی وجود دارند.

در آکوا پارک آلانیا، شما می‌توانید از کافه، رستوران، فست‌فود، حمام، فروشگاه‌های سوغاتی و امکانات این‌چنینی دیگر هم استفاده کنید. از دیگر مزایای این پارک آبی، داشتن استخر مخصوص برای کودکان است که می‌توانید با خیال راحت، کودکتان را در آنجا به بازی و شادی مشغول کنید. گفتنی است که آکوا پارک آلانیا، فاصله‌ای 5 دقیقه‌ای تا ساحل کلئوپاترا، از دیگر جاهای تفریحی آلانیا، دارد.

  • ساعت کاری آکوا پارک آلانیا: از ساعت 10 صبح تا 5.5 عصر

  • قیمت بلیط آکوا پارک آلانیا: بزرگ‌سالان 750 لیر، کودکان 5 تا 12 سال 600 لیر

  • آدرس آکوا پارک آلانیا: بلوار آتاتورک، خیابان حاجی‌حمدی‌اوغلو

موقعیت دقیق آکوا پارک روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-water-park.jpg
نمایی از آکوا پارک آلانیا

رفتینگ در رودخانه‌های مواج آلانیا

رفتینگ، جزو بهترین تفریحات آلانیا محسوب می‌شود. رودخانه‌هایی که در اطراف و نزدیک این شهر وجود دارند، موقعیت بسیار خوبی را برای ورزش‌های آبی مهیج مثل رفتینگ ایجاد کرده‌اند. برخی از بزرگ‌ترین رفتینگ‌های ترکیه را می‌توانید در همین شهر پیدا کنید. تورهای مختلفی هم هستند که مجری رفتینگ هستند و برخی از آن‌ها، چند فعالیت مختلف را در کنار هم و در یک پکیج آماده کرده‌اند؛ برای مثال، علاوه‌بر رفتینگ، رانندگی با موتورهای 4 چرخ، زیپ‌لاین و گشت‌وگذار با خودروهای آفرودی مانند جیپ را هم در پکیج تورشان گنجانده‌اند. برخی از این تورها، شما را از هتل به محل تور می‌رسانند.

مجموع این خدمات متنوع، این امکان را به شما می‌دهد که حق انتخاب‌های بیشتری در میان تورها داشته باشید و بتوانید بهترین تور را با خدماتی که ارائه می‌دهد، انتخاب کنید. معمولاً این تورها در پارک ملی کوپرولو کنیان اجرا می‌شوند که در فاصله 120 کیلومتری از آلانیا و فاصله 80 کیلومتری از آنتالیا قرار دارند و حدود 2 ساعت زمان برای پیمودن این مسافت از آلانیا با خودرو لازم است.

  • قیمت تور رفتینگ در آلانیا: شروع از حدود 490 لیر

  • محل اجرای تور رفتینگ در آلانیا: معمولاً در پارک ملی کوپرولو (Köprülü Canyon National Park)

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-rafting.jpg
رفتینگ در رودهای خروشان ترکیه

غواصی در آلانیا (Snorkeling in Alanya)

برای غواصی در آلانیا، مانند رفتینگ، مؤسسه‌ها و مجریان مختلفی وجود دارند. برای اینکه غواصی کنید، امکانات مختلفی را در اختیار شما می‌گذارند که مهم‌ترینشان، کپسول اکسیژن و وسایل غواصی است. معمولاً چند دقیقه ابتدایی صرف آموزش‌های اولیه می‌شود و سپس می‌توانید غواصی را شروع کنید. ازآنجایی‌که برخی از سواحل آلانیا پرچم آبی را دارند، لذت غواصی برای شما بسیار بیشتر می‌شود و احتمالاً هیچ‌وقت مناظری را که زیر آب می‌بینید، فراموش نخواهید کرد. در تور آنتالیا هم غواصی یکی از تفریحات پرطرف‌دار است. متأسفانه غواصی زیر آب، چندان ارزان نیست. بااینکه گزینه‌ها و مجریان پرتعدادی برای انجام غواصی وجود دارند؛ اما قیمت‌ها به‌طور میانگین زیاد است.

  • قیمت غواصی در آلانیا: شروع از 1050 لیر

  • محل اجرای تورهای غواصی: نقاط مختلف شهر و نزدیک به سواحل

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-snorkeling.jpg
غواصی در آلانیا

تفریحات رودخانه دیم چای آلانیا (Dimçayı River Entertainment)

می‌توانید برای رفتن به این رودخانه و استفاده از تفریحاتش، تقریباً یک نصف روز زمان بگذارید. در اطراف این رودخانه، می‌توانید رستوران‌های مختلفی را ببینید و برای صرف غذا به این رستوران‌ها بروید. اما نکته جالب‌تری که برای این مکان تفریحی در آلانیا وجود دارد، استخرهای متعدد با تفریحاتی مثل سرسره است که رودخانه دیم چای را برای گردشگران متمایز می‌کند. اینجا در اغلب مواقع، آب‌وهوایی تازه دارد و باید بگوییم که در فاصله حدود 20 کیلومتری از آلانیا واقع شده است. این مسافت را می‌توانید در حدود 40 دقیقه بپیمایید.

  • آدرس تفریحات رودخانه دیم چای: 20 دقیقه به‌سمت شرق شهر آلانیا

موقعیت دقیق رودخانه دیم چای روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-dimcay.jpg
بخشی از رودخانه دیم چای

بندرگاه آلانیا (Alanya Harbor)

بندرگاه آلانیا، یکی دیگر از مراکز تفریحی آلانیا محسوب می‌شود که می‌توانید کارهای مختلفی را به‌عنوان تفریح در آن انجام دهید. در این بندرگاه و همچنین در نزدیکی آن، جاذبه‌های تاریخی مختلفی هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برج سرخ، کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و قدیمی شهر، کارخانه کشتی‌سازی و جاذبه‌های دیگر، همه در این بندرگاه یا در نزدیکی آن واقع شده‌اند. با قدم‌زدن در بندرگاه آلانیا، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی را هم می‌بینید که احتمالاً بتوانید برخی از بهترین و معروف‌‌ترین غذاهای ترکیه را در آن‌ها امتحان کنید. در این بندرگاه می‌توانید کارخانه کشتی‌سازی مربوط به دوره سلجوقی را هم مشاهده کنید.

قیمت غذا در ترکیه

موقعیت بندرگاه آلانیا روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-harbour.jpg
بندرگاه آلانیا

تور قایق دزدان دریایی (Pirate Boat Tour)

بر پایه برخی از شواهد، آلانیا در گذشته بندرگاهی بوده که دزدان دریایی از آن استفاده می‌کردند. امروزه، براساس همین موضوع، تورهایی را برگزار می‌کنند که با قایق‌های دزدان دریایی انجام می‌شود. یعنی شما سوار قایق‌هایی می‌شوید که طراحی‌شان شبیه به کشتی‌های دزدان دریایی است. معمولاً درون خود این قایق‌ها با موسیقی و تفریحات مختلفی، شما را سرگرم می‌کنند. علاوه‌بر این، مناظری هم که از روی این قایق می‌توانید مشاهده کنید، بسیار دیدنی و جذاب هستند. تورهای قایق دزدان دریایی متعددند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را در بازه‌های قیمتی متفاوت پیدا کنید.

  • قیمت تور قایق دزدان دریایی: برای بزرگ‌سالان شروع از 15 یورو، کودکان 4 تا 11 سال از 8 یورو
Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-pirate.jpg
یکی از قایق‌ها و کشتی‌های دزدان دریایی

اقامتگاه‌های ساحلی اینجکوم (İncekum Beach Resort)

کسانی که به‌دنبال آرامش هستند و تفریح‌کردن را لزوماً در انجام‌دادن کارهای هیجان‌انگیز نمی‌بینند، می‌توانند به سراغ این اقامتگاه‌ها بروند. منطقه اینجکوم، از مناطقی است که می‌توانید اقامتگاه‌های بسیاری را پیدا کنید که برای ریلکس کردن و آرامش گرفتن، گزینه‌های بسیار خوبی هستند و برای مدتی شما را از شلوغی و جمعیت زیاد دور می‌کنند.

ساحل 10 کیلومتری آوسالار، پر شده از اقامتگاه‌های مختلفی که شامل هتل، بوتیک‌هتل و خانه‌های مختلفی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. در نزدیکی این خط ساحلی، می‌‌توانید سرگرمی‌های مختلفی را هم پیدا کنید. تعدادی مرکز خرید در نزدیکی شما هستند و علاوه‌بر آن‌ها، خود ساحل و سرگرمی‌های دیگر، گزینه‌های متفاوتی را برای شما فراهم کرده‌اند.

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-ince.jpg
بخشی از اقامتگاه‌‌های ساحل

ساحل کلئوپاترا و داملاتاش (Kleopatra & Damlataş Beach)

آلانیا هم مانند آنتالیا، سواحل بسیار تمیز با آب‌های زلال دارد که خیلی از گردشگران برای همین موارد به اینجا سفر می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، برخی از سواحل آلانیا، پرچم آبی دارند که به‌معنای تمیز بودن و بهره‌مندی از استانداردهای سطح بالای کیفیتی در اتحادیه اروپاست و همین مؤلفه‌ها، آن‌ها را به تعدادی از بهترین سواحل ترکیه تبدیل کرده است. ساحل کلئوپاترا و داملاتاش، دو تا از معروف‌ترین سواحل آلانیا هستند که پرچم آبی هم دارند و علاوه‌بر این‌ها، شما می‌توانید از فعالیت‌ها و سرگرمی‌های آبی‌شان هم استفاده کنید و لذت ببرید.

طبیعی است که نمی‌توانیم بگوییم هزینه تفریحات آلانیا در این ساحل چقدر است و این کاملاً به شما بستگی دارد که از چه تفریحاتی استفاده می‌کنید. درهرحال باید بدانید که برای ورود به این ساحل، نیاز به پرداخت ورودی نیست؛ مگر اینکه بخواهید از صندلی، چتر یا امکانات این‌چنینی ساحل استفاده کنید.

  • قیمت ورودی ساحل کلئوپاترا و داملاتاش: رایگان

  • آدرس ساحل کلئوپاترا و داملاتاش: نوار ساحلی ضلع جنوب‌غربی آلانیا

موقعیت ساحل کلئوپاترا روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-kleopatra.jpg
ساحل کلئوپاترا

تورهای آفرود در کوهستان‌ها

بیشتر این تورها با ماشین‌های شاسی‌بلند و آفرود برگزار می‌شوند. شما سوار بر این اتومبیل‌ها بین جاده‌های کوهستانی حرکت می‌کنید و از هیجان این مسیرها و رانندگی با ماشین‌های آفرودی لذت می‌برید. این کار را بیشتر به کسانی توصیه می‌کنیم که اهل انجام‌دادن کارهای هیجان‌انگیز باشند. تورهای بسیار زیادی برای این کار وجود دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن زمان، بودجه، فعالیت‌هایی که می‌خواهند در تور انجام دهند، تور مد نظرتان را انتخاب کنید و این‌گونه تفریحات آلانیا را هم تجربه کنید. این نکته را هم باید اضافه کنیم که لزوماً همه این تورها، در کوهستان برگزار نمی‌شوند.

  • قیمت تور آفرود در کوهستان: شروع از 525 لیر
Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-jeep-safari.jpg
رانندگی با ماشین‌

بازارهای آلانیا

یکی از مکان های تفریحی آلانیا، بازارهای آن است. برای خیلی از گردشگران، قدم‌زدن در میان بازارها و تعامل با مردمان محلی و خریدکردن، به‌نوعی یک تفریح محسوب می‌شود. در آلانیا، بازارهای هفتگی، روزانه و دائمی وجود دارند و کسانی که خریدی دارند یا می‌خواهند صرفاً گردشی در بازار کنند، می‌توانند به این بازارها بروند. تعدادی از این بازارها عبارت‌اند از:

  • اُبا بازار (Oba Baazar): این بازار معمولاً در روزهای دوشنبه برپا می‌شود. این بازار در حاجی کادیراوغلو، خیابان پنجاه‌وچهارم برپا می‌شود.

  • جمعه بازار (Friday Baazar): این بازار در منطقه شکرانه و در خیابان سینانوگلو برپا می‌شود و به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید آلانیا شناخته می‌شود. در این بازار می‌توانید میوه، سبزی، لباس و سوغاتی و لوازم دیگر را تهیه کنید.

  • بازار کستل (Kestel Baazar): این بازار هم تقریباً هر جمعه در منطقه جمهوریت برپاست و گفتنی است که مرکز خرید آلانیوم هم در اینجا قرار دارد.

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-bazaar.jpg
بخشی از یک بازار محلی

ماساژ و حمام ترکی

یکی دیگر از بهترین تفریحات آلانیا، ماساژ و حمام ترکی است. مانند بهترین حمام‌های استانبول، در آلانیا، حمام‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها خدمات مختلفی مثل ماساژ، حمام، ماسک صورت و کارهایی از این دست را انجام دهید. هرکدام از این خدمات هم در مدت‌زمانی مشخص انجام می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به درخواستی که دارید، بهترین خدمت را برای خودتان انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. برخی از این خدمات، به سبک سنتی انجام می‌شوند. بنابراین می‌توانید تا حدودی با آنچه که در گذشته اتفاق می‌افتاده هم آشنا شوید.

سه تا از پرمخاطب‌ترین مراکز ماساژ و حمام ترکی، عبارت‌اند از:

  • حمام آلانیا (Alanya Hamam Spa)

  • حمام کلئوپاترا (Cleopatra Bath)

  • حمام کریستال (Crystal Hamam)

تعرفه هرکدام از خدماتی که در این مراکز می‌گیرید، با دیگری متفاوت است. پس پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا از قیمت‌ها و خدماتشان آگاه شوید و سپس به آن‌ها مراجعه کنید.

  • قیمت حمام و خدمات ماساژ: شروع از حدود 360 لیر
Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-bazaar-bath.jpg
نمونه‌ای از حمام‌های ترکی در آلانیا

کافه‌ها و رستوران‌های آلانیا

چشیدن طعم غذاهای ترکی و حضور و استفاده از فضای رستوران‌ها و کافه‌های آلانیا، به‌نوعی استفاده از مراکز تفریحی آلانیا محسوب می‌شود. با شناسایی بهترین کافه‌های استانبول، می‌توانید تجربه متفاوتی را برای خودتان بسازید. در بسیاری از این کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید از دکوراسیون لذت ببرید و موسیقی الکترونیک و موسیقی زنده گوش کنید. هرکدام از این کافه‌ها و رستوران‌ها، برنامه‌هایی متفاوت از هم دارند. به همین دلیل می‌توانید برای سفرتان، طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل به دو یا سه تا از آن‌ها سر بزنید. گاهی برنامه‌هایی که این کافه‌ها و رستوران‌ها دارند، به‌عبارتی جزو تفریحات شبانه آلانیا هم محسوب می‌شوند. در ادامه، با تعدادی از این کافه‌ها و رستوران‌ها و دلیل معروف بودنشان آشنا می‌شوید.

  • کافه و رستوران Summer Garden: اینجا به‌علت فضای باز و موسیقی‌اش معروف است و مخاطبان زیادی هم دارد.

  • کافه و رستوران Queen's Garden: به‌دلیل برنامه‌های موسیقی زنده و دعوت از هنرمندان بومی شهرت دارد.

  • کافه و رستوران Havana: به‌علت اجرای برنامه‌های متنوع، مشهور است.

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-cafes.jpg
نمونه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های آلانیا

تفریحات آلانیا برای کودکان

  • شهربازی لونا پارک آلانیا (Alanya Lunapark)

  • پارک آبی آکوا پارک آلانیا (Alanya Aquapark)

  • تله‌کابین آلانیا (Alanya Cable Car)

  • سواحل کلئوپاترا و داملاتاش (Kleopatra & Damlataş Beach)

تفریحات شبانه آلانیا

  • کافه‌ها و رستوران‌های آلانیا: بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها در آلانیا هستند که برنامه‌های خوبی برای شب‌ها دارند و موسیقی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آن‌هاست.

  • تله‌کابین آلانیا: دیدن چهره شهر از بالا در شب، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به‌همراه دارد. البته باید به ساعت کاری تله‌کابین هم دقت لازم را داشته باشید.

  • سواحل آلانیا: اگر از منظره دریا و ساحل در شب لذت می‌برید، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی سواحل، برای تفریحات شبانه آلانیا باز کنید.

  • بندرگاه آلانیا: جاذبه‌های تاریخی و بافت این بندرگاه در شب، چهره دیگری از آن را به شما نشان می‌دهد.

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-alanya-nightlife.jpg
نمایی از آلانیا در شب

هزینه تفریحات آلانیا

نمی‌توانیم برای هزینه تفریحات آلانیا نسخه کلی بپیچیم؛ چراکه نوع تفریح هر خانواده با خانواده‌های دیگر متفاوت است. اگر بخواهید از میان همه تفریحات آلانیا که تا به اینجا نام بردیم، فقط تعدادی از تفریحات رایگان و کم‌هزینه مثل قدم‌زدن در سواحل و تله‌کابین را تجربه کنید، می‌توانیم هزینه تفریحات آلانیا را در دسته اقتصادی بگذاریم. اگر هم بخواهید تعدادی از تفریحات پرهزینه مثل غواصی و پاراگلایدرسواری و چتربازی را تجربه کنید، تفریحات آلانیا در دسته لوکس قرار می‌گیرد و قیمت تفریحات آلانیا بیشتر می‌شود. در نهایت باید بگوییم که این دسته‌بندی به خود شما بستگی دارد.

سفر به آلانیا با تور

هرچه زمانتان را در سفرهای خارجی بهتر کنترل کنید، راحت‌تر می‌توانید از تفریحات و جاذبه‌ها لذت ببرید و وقتتان را صرف تفریحات و جاذبه‌های بیهوده نمی‌کنید. مجریان تورهای مسافرتی هم معمولاً به‌دلیل تجربه بیشتری که در سفر دارند و شناخت بهترشان از مقاصد، راحت‎‌تر می‌توانند برنامه‌ریزی‌های سفر را انجام دهند و شما استفاده بهینه‌تری از زمانتان در سفر خواهید داشت. در صفحه تور آلانیا در وبگاه لست‌سکند، می‌توانید انواع تورهای این شهر را مشاهده کنید و بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم که پرمخاطب‌ترین و بهترین تفریحات آلانیا را به شما معرفی کنیم. خواندن راهنمای سفر به آلانیا هم به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به این شهر داشته باشید. اگر تاکنون به آلانیا سفر کرده‌اید، کدام‌یک از مکان های تفریحی آلانیا را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌دهید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!