ترک عادات بد در سفرهای طولانی

4.4
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
10 اسفند 1394 09:31
0

عادات بد قسمتی از طبیعت انسان هستند که منجر به الگوهای رفتاری منفی میشوند که ما معمولا نمیتوانیم آن را کنترل کنیم.

وقتی صحبت از سفر های طولانی است، این عادات بد نتایجی در بر دارد از جمله ولخرجی، درک ناکافی از فرهنگ بومی مقصد و تکرار رفتارهایی که برای خودمان پذیرفته شده است اما در کشور خارجی مناسب نیست. در اینجا بعضی از عادات بد و آزاردهنده خود را با شما در میان میگذارم.

تصور بودن در تعطیلات

وقتی در سواحل هاوایی لم داده اید و یا وقتی در خیابان های تاریخی اروپا قدم میزنید به راحتی فراموش میکنید که شما در تعطیلات به سر نمیبرید.

خیر. شما در تعطیلات نیستید. شما با آن امنیت اقتصادی خداحافظی کرده اید و سفری ماجراجویانه دور دنیا آغاز کرده اید. متاسفانه پول علف خرس نیست و جیب شما هم تا ابد ذخیره ندارد. پس اگر طوری رفتار کنید که گویی در تعطیلات به سر میبرید نمیتوانید اطمینان داشته باشید که تا چند ماه آینده که در سفر به سر میبرید مشکل مالی نخواهید داشت

عادات بد در سفرهای طولانی

مسافرانی که به سفرهای طولانی میروند افرادی زیرک و دانا هستند. آنها تحقیق میکنند و حواسشان به بودجه روزانه شان هست و تورها و فعالیتهایی که باید بابتشان پول پرداخت کنند را با دقت انتخاب میکنند. این افراد برنامه سفر را خود تنظیم میکنند و تورگاید خودشان هستند.

وقتی برای مدتی کوتاه به سفر میروید خرج روزانه در سفر خیلی برایتان اهمیت ندارد، چرا که میدانید به زودی دوباره به پشت میز کار خود بازمیگردید و پول بیشتری ذخیره میکنید. پیشنهاد یکی بخر دو تاببر، گذراندن ساعتی در یک کافی شاپ، خوراک مخصوص سرآشپز و گشتن در مراکز خرید همه باعث گمراهی شما میشوند. اینها مقصود شما از سفر نبوده اند. پول خود را صرف کارهایی کنید که تجربیات شما در مورد مقصد را پربار تر میکنند و غرق در فرهنگ آنجا شوید.

عادات بد در سفرهای طولانی

همه چیز طبق برنامه باشد

شاید شما هم مانند من زمانی احساس آرامش می کنید که از قبل با محیط آشنایی داشته باشید و برنامه ریزی ها از قبل صورت گرفته باشد. اما این طرز تفکر باعث میشود کوله بار تجربیات شما از سفر خیلی پربار نشود.

مسافرانی که طولانی سفر میکنند معمولا با یک کوله پشتی به جاده میزنند و یا با دوچرخه حرکت میکنند و همین باعث بسیاری اتفاقات هیجان انگیز و جالب میشود که با رسیدن به هر مقصد جدید تجربه میکنند

عادات بد در سفرهای طولانی

بی پروا باشید. اگر چند روزی در کنار ساحل گذراندید، به داخل شهر هم سری بزنید و از زندگی بومی منطقه بازدید کنید. از رفتن در راههای تکراری و راحت اجتناب کنید و به مقاصدی بروید که عشق سفر را در شما برانگیزند.

غذاهای محلی را امتحان کنید و در رسوم فرهنگی شرکت کنید، یک کتاب اصطلاحات رایج بخرید و سعی کنید چند جمله ای از زبان بومی مقصد را یاد بگیرید. هر تجربه تازه، چشم اندازی جدید از کشورهایی که سفر میکنید خواهد بود.

تفکر خارجی بودن

به نظر من بزرگترین اشتباه یک مسافر آن است که به کشوری خارجی برود و تمام مدت به دنبال ردپایی از موارد مشابه با وطن خویش باشد. بدون درک و تجربه فرهنگ بومی شما تنها به طور سطحی مقصد مورد نظر را دیده اید. چه ارزشی دارد که تیم ملی کشورتان امشب بازی دارد؟ همه خیابان ها را به دنبال یک کلوپ ورزشی نگردید، در عوض به یک رستوران محلی بروید و غذایی جدید امتحان کنید.

لباسهای بومی را امتحان کنید و به رسوم محلی احترام بگذارید. در جشن ها و فستیوال ها نیز شرکت کنید.

ما برای درک بهتر از فرهنگ و تمدن و مردم یک کشور به آنجا سفر میکنیم پس خود را غرق در فرهنگ آنجا کنید و عمق زیبایی هایش را درک کنید.

عادات بد در سفرهای طولانی

حساسیت

با اینکه میدانم هر کس بعضی غذاهای خاص را نمیخورد، اما به شدت معتقدم خوردن غذای محلی در هنگام سفر هم در هزینه شما صرفه جویی میکند و هم دید بازتری در مورد مقصد سفر به شما میدهد. حادثه جو باشید و غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید. بهترین خاطرات سفر هنگامی رقم میخورد که چیزهای جدید را امتحان میکنید.

سعی کنید از بازارهای محلی مواد تازه تهیه کنید و غذای بومی آنها را خودتان درست کنید. شرکت در کلاسهای آشپزی باعث میشود فوت و فن های بیشتری یاد بگیرید و غذاهای جدید درست کنید.

عادات بد در سفرهای طولانی

اضافه وزن و عدم تحرک

ورزش منظم حتی وقتی در شهر خود به سر میبرسد کار سختی است، چه برسد به اینکه در سفری طولانی هم باشید. وقتی به باشگاه مورد علاقه و کلاس یوگای هفتگی خود دسترسی ندارید باید حواستان به تناسب اندامتان باشد.

عادات بد در سفرهای طولانی

یک روند خاص برای خود قرار دهید که در هر جای دنیا و بدون وسیله خاصی قابل انجام باشد. اگر از همان روز اول که از خانه خارج میشوید مرتب ورزش کنید تناسب اندامتان حفظ خواهد شد.

اگر چند هفته ایست که دست روی دست گذاشته اید و به خاطر صرفه جویی در هزینه به دنبال یک تخفیف خوب از یک باشگاه میگردید، هر روز به خیابان بروید و فقط بدوید.

وقتی ورزش را از برنامه خود حذف کنید بی حوصله میشوید. سلامتی باعث بهبود سیستم ایمنی بدن میشود و کمک میکند با میکروب ها مبارزه کنید. همچنین باعث شادابی فکر و بدن میشود و در نتیجه لذت بیشتری از سفرتان خواهید برد.

عادات بد در سفرهای طولانی

کلکسیونی از کشورها

به نظر من سفر یعنی پذیرفتن فرهنگ ها و تجربیات جدید که زندگی شما را سرشار از خاطرات خوب میکند و به شناخت بهتر از خودتان کمک میکند. برای من سفر جمع کردن مهرهای بیشتر در پاسپورت نیست. به نظر من کسی که با سرعت نور از این کشور به کشور دیگر میرود چیزی بیشتر از آن کس نیاموخته که تمام عمرش را صرف درک بهتر از تنها یک سفر کرده است.

عادات بد در سفرهای طولانی

برای تنظیم نقشه سفر دقت کنید از راههایی بروید که تمام نقاط مورد نظرتان را در برگیرد و مطمین باشید وقت کافی برای گشت و گذار در هر نقطه را در نظر بگیرید. زمان و پول هر دو عامل بازدارنده و محدودکننده در سفر هستند پس صرف هوشمندانه این دو منجر به کسب تجارب بیشتر خواهد شد.


نویسنده: Charli Moore

منبع:wanderlusters.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.