تصاویر دیدنی از جشن مذهبی در تایلند

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جشن مذهبی در تایلند
11 اسفند 1395 08:00
0

تصاویری که در ادامه می‌بینید مربوط به روزی می‌شود که هزاران راهب بودایی تایلند در کنار هم جمع شده‌اند تا در جشن روز ماخا بوچا در سکوت به عبادت بپردازند.

این راهبان در روز 11 فوریه در معبد وات فرا داماکایا، مقرر در شمال تایلند لباس‌های نارنجی سنتی خود را بر تن کردند و در فضای آزاد هزار هکتاری این معبد با نورهای فانوس‌هایی که در کنار خود قرار داده بودند، عبادت کردند.

ماخا بوچا یکی از مهم‌ترین تعطیلات در تقویم تایلند است و در آخر این مراسم مردمی که از این مراسم دیدن می‌کنند، با نورهای شمع خود در حالیکه دعا می‌کنند، مراسم را به پایان می‌رسانند.

امسال حدود هزار و 250 راهب در این مراسم شرکت کرده بودند.

در روایات آمده است در دورانی که بودا زنده بود در چنین روزی برای ۱۲۵۰ شاگرد خود سخن رانی کرده است و این روز به پاسداشت آن سخنرانی و برای تجدید میثاق با آرمان های بودا و همچنین برای مراقبت ذهن و تزکیه دوباره به همان شیوه گرامی داشته می شود. اصلی ترین محل برگزاری این جشن معبد باشکوه Para-wat Dhammakaya -پارا وات داماکایا- در تایلند می باشد

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏

مراسم تایلند‏


منبع:باشگاه خبرنگاران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.