توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

4.3
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
امن ترین شهر دنیا کجاست ؟ + تصاویر
25 دی 1396 10:00
0

اکونومیست بار دیگر توکیو را به عنوان امن ترین شهر دنیا شناخته است، اما این موضوع کسی را شگفت زده نمی کند. خارجی ها و گردشگران هیچ گاه گزارشی مبنی بر احساس ناامنی ارائه نداده اند و این موضوع نیز مرهون نرخ های پایین جرم و جنایت، استانداردهای بالای سلامت، زیرساخت ها و سلامت غذایی است.

امنیت دیجیتالی توکیو بهترین است

همانطور که شهرها به سرمایه گذاری روی تکنولوژی های هوشمند ادامه می دهند، تهدیدهای دیجیتال از سوی هکرها به مشکلی بزرگتر تبدیل شده اند. اما شهرها چگونه می توانند از خود در برابر این حمله های سایبری حفاظت کنند؟ طبق نظر اکونومیست، هر چه این سیستم ها مرکزیت کمتری داشته باشند، در برابر تهدیدها قوی تر عمل می کنند. دولت ژاپن به دلیل میزبانی مسابقات المپیک 2020، به تمهیدات زیادی جهت امنیت دیجیتالی اندیشیده است. در نتیجه توکیو با کسب 88.40 امتیاز در شاخص شهرهای امن، مقام اول را در امنیت دیجیتالی از آن خود کرده است. این بدان معنی است که ساکنان توکیو می توانند در زمینه ی سیستم های هوشمند شهری که همه چیز را تحت کنترل دارند، آسوده خاطر باشند چرا که ایمن ترین در دنیا به شمار می روند.

توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

 نرخ های پایین جرم و دزدی

نرخ پایین جرم در ژاپن به مدت چندین دهه ی متوالی مورد توجه همگان بوده است و این مسئله را می توان در فاکتورهای فرهنگی ژاپنی ها جست و جو نمود؛ از آن جمله ارجح دانستن خیر جمعی نسبت به صلاح فردی و تمایل به حفظ هارمونی است. هر چه هست، مردم توکیو این موضوع را دریافته اند که رعایت قوانین به نفع همه بوده و نتیجه ی این امر پایین بودن نرخ دزدی و جرم در این شهر است.

توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

توجه به ایمنی زنان

علاوه بر پایین بودن نرخ جرم و جنایت، توکیو توجه زیادی به ایمن نگه داشتن زنان دارد. در ساعات شلوغی، زنان می توانند از قطارهای خاصی به صورت انحصاری استفاده کنند تا امنیت بیشتری حس کنند. بسیاری از هتل ها به زنان طبقات ویژه ای مختص خودشان ارائه می دهند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند، این در حالی است که برخی موسسات نیز تنها به زنان خدمات رسانی می کنند. در توکیو همچنین قوانین سفت و سختی در رابطه با حمل اسلحه وجود دارد و هر گوشه و کناری نیز یک دکه ی پلیس وجود دارد که به افراد احساس ایمن بودن می دهد.

توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

خدمات درمانی عالی

توکیو در شاخص شهرهای امن و در بحث خدمات درمانی نیز رتبه ی بالایی کسب کرده و بعد از یک شهر ژاپنی دیگر یعنی اوزاکا در رتبه ی دوم قرار گرفته است. اهالی توکیو به مراقبت های اورژانسی، بیمارستان ها و سایر خدمات بهداشتی و درمانی ضروری دسترسی منصفانه و برابری دارند، خدماتی که زیر نظر یک سیستم بیمه ی سلامت جهانی و تحت نظر دولت اداره می شود. اما این شهر علاوه بر آنچه گفته شد با سرمایه گذاری در پارک های عمومی متعدد، فضاهای سبز و بالا نگه داشتن کیفیت غذا و آب و هوا در زمینه ی پیشگیری از بیماری ها نیز پیشتاز است و بازدیدکنندگان به سرعت متوجه این قضیه می شوند.

توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

استانداردهای بالای ایمنی غذا

به لطف استانداردهای بالا در زمینه ی سلامت و ایمنی غذاها، لازم نیست هیچ وقت نگران مسمومیت غذایی در توکیو باشید (مگر اینکه قصد امتحان کردن ماهی بادکنکی داشته باشید). در هر حال غذاخوری های این شهر بسیار تمیز هستند چرا که برای ژاپنی ها، تازگی و کیفیت مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مسلما این نوع نگرش نسبت به مورد مشابه خود در آمریکا که می گوید (هر چه بزرگتر، بهتر) بسیار منطقی و ایده آل تر است.

توکیو ؛ امن ترین شهر دنیا

 

منبع: theculturetrip