‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏ + تصاویر
14 بهمن 1396 10:00
0

کرملین ، قدیمی ترین قلعه و بنای نمادین شهر مسکو به اندازه ای بزرگ است که شما را روزها مشغول خود کند. از عقاب هایی که ناپدید شدند گرفته تا ناقوس هایی که رکورد دار هستند ، کرملین داستان های بسیاری برای گفتن دارد. در  ادامه با ده حقیقت جالب و خواندنی درباره کرملین آشنا شوید.

  1. کرملین بزرگترین قلعه در اروپا است

نه تنها کرملین بزرگترین قلعه قرون وسطی در روسیه است بلکه بزرگترین قلعه فعال در کل اروپا نیز به شمار می رود. شاید بگویید ساختارهای بزرگتر از کرملین نیز در اروپا وجود دارد ، اما کرملین تنها نمونه ای است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. دیوارهای کرملین در گذشته سفید بودند

چهره دیوارهای کرملین از اواخر قرن 19 تغییر کرد و نمای آجرهای قرمز جای دیوارهای سفید را گرفت. کرملین قدیمی و دیوارهای سفید آن را می توانید در بسیاری از نقاشی های قرن 18 و اوایل 19 ببینید.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. نام میدان سرخ ربطی به رنگ سرخ ندارد

نام این میدان از کلمه قدیمی روسی "Krasnyi" به معنای زیبا گرفته شده است و ربطی به سرخ بودن رنگ ساختمان های آن ندارد ، بخصوص وقتی می دانیم این ساختمان ها تا اواخر قرن 19 سفید بودند.این کلمه امروزه در زبان معاصر روسی معنای "سرخ" را میدهد.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. ستاره های کرملین در گذشته عقاب بودند

در زمان امپراطوری تزارهای روس ، بالای چهار برج کرملین عقاب های دوسر قرار داشتند. در سال 1935 دولت شوروی این عقاب ها را از جای خود برداشته و ستاره های پنج پر که امروز می بینیم را جایگزین آنها کرد. ستاره پنجم بالای برج Vodovzvodnaya بعدا به آن اضافه شد.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. برج های کرملین نام دارند

در بین 20 برجی که در کرملین وجود دارد فقط دو برج هستند که نام خاصی ندارند که آنها با نام " بینام اول " و " بینام دوم" خوانده می شوند! بلندترین برج 80 متر دارد که برج Troitskaya خوانده می شود و شناخته شده ترین برج آن برج ساعت کرملین است که نام Spasskaya بروی آن قرار گرفته است.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. کرملین بسیار متراکم ساخته شده است

پشت دیوارهای کرملین که 2235 متر طول دارند ، 5 میدان و 18 ساختمان قرار دارد که شناخته شده ترین های آنها برج ساعت ، برج ناقوس بزرگ ، کلیسای رحمت ، برج Troitskaya و کاخ ترم (Terem Palace ) هستند.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. کرملین از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد

در طی جنگ جهانی دوم ، کرملین زیر پوسته ی ساختمانی مسکونی مخفی شد. گنبدهای کلیساها و برج های معروف سبز رنگ به رنگ خاکستری و قهوه ای در آمدند ، روی دیوارهای کرملین نقشی از در و پنجره کشیده شد و میدان سرخ نیز مدتی به خیابانی چوبی تبدیل شد. شاید این تغییرات از مهم ترین دلایلی به شمار برود که کرملین در بمباران های سالهای 1941 و 1942 هیچ صدمه ای ندید.

  1. کرملین در کتاب رکوردهای گینس قرار دارد

کرملین مسکو جاییست که در آن می توانید بزرگترین ناقوس جهان و همچنین بزرگترین توپ جنگی جهان را در خود نگه می دارد. ناقوس 6.14 متری ملقب به ناقوس تزار در سال 1753 ساخته ده است ، قسمتی از این ناقوس طی ریخته گری فلزی شکست و هیچوقت ترمیم نشد. همچنین توپ تزار با وزنی برابر با 39.312 تن در سال 1586 ساخته شد و با وجود اینکه نام بزرگترین توپ جنگی را یدک می کشد ، هیچگاه در جنگ استفاده نشد. این دو علاوه بر اینکه از دیدنی های مهم کرملین محسوب می شوند بلکه رکورددار گینس نیز هستند.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

  1. ستارگان کرملین همیشه می درخشند

ستارگان کرملین 80 سال است که در جای خود قرار دارند ، این ستارگان فقط دوبار از درخشش ایستاده اند. اولین بار در طی جنگ جهانی دوم ، زمانی که سعی داشتند کرملین را از دید بمب افکن ها مخفی کنند و دومین بار نیز بخاطر صحنه ای از فیلم "آرایشگر سیبری" ، که در آن صحنه دوران پیش از انقلاب روسیه به تصویر کشیده می شد.

  1. ساعت کرملین 58 سال بیصدا بود

در سال 1938 ، زنگ های ساعت کرملین ساکت شدند. به صدا در آمدن آنها تا سال 1996 طول کشید. زنگ این ساعت ، موسیقی های مختلفی مینوازد.

‏10 چیزی که درباره کرملین نمی دانید ‏

 

منبع : Culturetrip

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان