‏5 نکته برای اخذ آسان ویزای هر کشور

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏5 نکته برای اخذ آسان ویزای هر کشور
04 اسفند 1396 09:00
0

سفر، برای هر شخصی جذاب است و همیشه این احتمال وجود دارد که مجبور شوید برای دستیابی به اهداف کاری و یا تحصیلی، به سفر بروید. با این حال، این کار راحتی نخواهد بود. اکثر افراد در زمان تکمیل فرم‌های مربوطه دچار مشکل می شوند. گرفتن تاییدیه برای دریافت ویزا، شاید یکی از سخت ترین مراحل باشد. اما با دانستن چند نکته و پیروی از آن ها، می­توانید به راحتی بر چنین مشکلات مهمی غلبه کنید. به این پنج نکته توجه کنید:

‏5 نکته برای اخذ آسان ویزای هر کشور

  1. تمام مدارک را آماده کنید: برخی سفارت خانه ها با شما مصاحبه نخواهند کرد و فقط با دریافت مدارک لازم، به سرعت ویزای شما را صادر می کنند. شما باید مدارک معتبر و بی نقصی ارائه کنید زیرا هرگونه سهل انگاری، می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند. در صورت لزوم یک لیست تهیه و تمام مدارک لازم را در آن یادداشت کنید. هر چه درک مدارک شما برای مسئولین راحت تر باشد، سریع تر ویزای خود را دریافت خواهید کرد. در صورت وجود مصاحبه، از تمام روندها و شرایط مطلع شوید تا به هر سوالی با اعتماد به نفس کامل پاسخ دهید.
  2. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و زمان خود را مدیریت کنید. در ارائه ی درخواست کوتاهی نکنید. هر چه سریع تر و پیش از موعد سفر کار خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که لازم است در صورت رد درخواست اول، زمان کافی برای ارائه ی درخواستی جدید داشته باشید. در صورتی که از نظر زمانی در مضیقه نباشید، به راحتی شرایط را کنترل خواهید کرد. اگر دیر اقدام کنید، دچار استرس خواهید شد و این موضوع بر عملکرد شما در هنگام مصاحبه تاثیرگذار خواهد بود. پس همیشه برنامه­ی منظمی داشته باشید و در اولین فرصت به کارهای خود رسیدگی کنید.
  3. پاسپورتی جدید داشته باشید که تا چند ماه آینده اعتبار داشته باشد. در صورت بروز چنین مشکلی ابهامات زیادی به وجود خواهد آمد. علاوه بر جزئیات، باید اطلاعات مربوط به مقصد را نیز به یاد داشته باشید. قبل از ارائه ی درخواست و انجام هر اقدامی از روند فعالیت سفارت خانه و شرایط لازم برای سفر آگاه شوید. برای مثال، یکی از سوالات رایج به این شرح است: آیا یک شهروند آمریکایی برای سفر به پورتوریکو به پاسپورت نیاز دارد؟ پاسخ منفی است. چنانچه شما شهروند آمریکا باشید، برای سفر به پورتوریکو یا هر یک از جزایر ویرجین به پاسپورت نیاز ندارید. ولی سایر افراد حتما به پاسپورت نیاز خواهند داشت. این جزییات کوچک می توانند بسیار مهم باشند پس حتما قبل از ارائه ی درخواست، از روند کلی امور مطلع باشید.
  4. دلیل قانع کننده برای سفر داشته باشید: همه سفارت خانه ها از شما دلیل سفر را خواهند پرسید. شما باید پاسخی کوتاه و قانع کننده ارائه دهید. از عملیات و دلیل سفر خود کاملا آگاه باشید. چنانچه دانشجو هستید، اطلاعاتی از وضعیت تحصیل خود ارائه کنید، اگر سفر شما کاری است، مدارک لازم را ارائه کنید و در صورتیکه برای گذراندن تعطیلات سفر می کنید، مدت اقامت خود را مشخص کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و به پرسش­ها پاسخ­هایی منطقی دهید. پرحرفی نکنید و از پنهان کاری نیز جدا بپرهیزید.
  5. ارائه مدارک ثبات مالی: صرف نظر از اینکه شما دانشجو، کارمند، بیکار و یا حتی بازنشسته هستید، ارائه ی مدارک ثبات مالی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. مدارک و گواهینامه­هایی که نشان دهنده ی وضعیت مالی شما هستند را به همراه داشته باشید (برگه های بیمه، برگه های بانکی، گواهی بورس تحصیلی، یا برگه درآمدی که از کارفرمای خود دریافت می کنید) تا سفارت خانه از توانمندی مالی شما در طول اقامت آگاه شود.

منبع : breakingtravelnews

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.