7 نکته ی جالب در مورد کالینینگراد

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
7 نکته ی جالب در مورد کالینینگراد + تصاویر
24 اسفند 1396 10:00
0

شهر زیبای کالینینگراد، پایتخت استان کالینینگراد و تنها منطقه ای است که کاملا از بخش اصلی کشور روسیه جدا می باشد. این جزیره ی کوچک و بسیار جذاب، به عنوان یکی از شهرهای میزبان مسابقات جام جهانی 2018 نیز انتخاب شده است. به هفت نکته ی جالب در رابطه با این جزیره توجه کنید.

شهری در چند ایالت

این شهر که توسط شوالیه های تئوتونیک (Teutonic) در قرن 13 بنا شد، ابتدا به آلمان و پروس (Prussia) تعلق داشت (زمانی که به نام کونیگزبرگ (Konigsberg) مشهور بود)، سپس بعد از جنگ جهانی دوم به بخشی از شوروی ملحق، و در نهایت نیز در دهه ی 90 به عنوان بخشی از روسیه شناخته شد. شما همچنان می توانید تاثیرات و نمادهای مختلف تاریخی را در معماری این شهر به وضوح مشاهده کنید.

مقبره فیلسوف بزرگ

7 نکته ی جالب در مورد کالینینگراد

مشهورترین شهروند این شهر، امانوئل کانت (Immanuel Kant)، فیلسوف دوره ی روشنگری آلمان و یکی از مهم ترین متفکران فلسفه ی مدرن بود. طبق شایعات، کانت عادت داشت که هر روز و در ساعتی خاص به پیاده روی بپردازد. او به قدری منظم بود که مردم، کارهای روزانه ی خود را با فعالیت های او تنظیم می کردند. مقبره ی کانت در کلیسای کوینزبرگ قرار دارد و اکنون به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است.

ترکیبی فرهنگی

7 نکته ی جالب در مورد کالینینگراد

کوینزبرگ در قرن 16، پس از انتشار اولین نسخه چاپی کتاب لیتوانیایی، کتاب سوال و جواب دین مسیحیت موسوم به (The Catechism)، نوشته ی مارتیناس مازویداس (Martynas Mazvydas)، به یکی از مراکز مهم فرهنگ لیتوانیایی تبدیل شد. از 200 نسخه ی کتاب، فقط دو نسخه به جا مانده است: یک نسخه در کتابخانه ی ویلنیوس (Vilnius) در لیتوانی (Lithuania) و دیگری در کتابخانه ی نیکولاس کوپِرنیکوس (Nicolaus Copernicus) در تورون لهستان (Torun) نگهداری می شوند.

تغییر نام

کوینزبرگ در سال 1945 بخشی از شوروی بود. در سال 1946، پس از مرگ یکی مهم ترین فعالان شوروی، میکاییل کالینین (Mikhail Kalinin)، نام شهر به کالینینگراد تغییر کرد. با این حال، شهری به همین نام در USSR در مسکو (Moscow) وجود داشت، و این تشابه اسمی باعث بروز مشکلات بسیاری شد. نامه هایی که به مقصد کوینزبرگ فرستاده می شدند، به اشتباه به شهر نزدیک مسکو می رفتند. این مشکل در سال 1996 و پس از تغییر نام کالینینگراد مسکو به کورولیوف (Korolyov)، به کلی برطرف شد.

مردم کالینینگراد

این شهر پس از جنگ جهانی دوم به سیطره شوروی درآمد، و آلمانی هایی که از جنگ جان سالم به در برده بودند، به اجبار نقل مکان کردند. شهر دوباره به محل زندگی مردم روسیه تبدیل شد.

روسیه ی کوچک و بزرگ

ساکنان شهر معمولا بخش اصلی کشور را "روسیه ی بزرگ" می نامند. روسیه ی بزرگ احتمالا به این شهر حسادت خواهد کرد، چون کالینینگراد معمولا به عنوان بهترین شهر تجاری کشور و همچنین بهترین مکان برای زندگی شناخته می شود.

شهر آکادمیک

7 نکته ی جالب در مورد کالینینگراد

دانشگاهی که کانت در آن تحصیل می کرد، با وجود اینکه شهر بارها از زمان احداثش مورد استعمار کشورهای مختلف قرار گرفت، همچنان به کار خود ادامه می دهد. نام دانشگاه هم اکنون به دانشگاه فدرال امانوئل کانت تغییر کرده است.  

منبع : theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.