پنج فیلم بین المللی در عمان

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پنج فیلم بین المللی در عمان +‌ تصاویر
15 بهمن 1397 12:00
0

عمان در گوشه‌ی شمال شرقی دریای عرب و جنوب غرب خلیج فارس دارای مناظر طبیعی منحصر به فرد و بی‌نظیری است که این مناظر برای بسیار از شرکت‌های فیلم سازی در سراسر جهان جذاب است. برای اثبات این ادعا در اینجا پنج فیلم برتر بین المللی که در عمان فیلمبرداری شده، معرفی می‌کنیم.

 

مسئول مامور خرید شخصی (Personal Shopper)

پنج فیلم بین المللی در عمان

فیلم مامور خرید شخصی، فیلمی درام با نویسندگی و کارگردانی الیویه آسایاس (Olivier Assayas) و محصوص کشور فرانسه است. داستان در مورد شخصی به نام مورین کارترایت است که در پاریس کار می‌کند. شغل اصلی وی انجام خریدهای شخصیت مشهوری است. مورین گویا توانایی برقراری ارتباط با ارواح را دارد و می‌خواهد با برادر دوقلویش که به تازگی به علت مشکلات ژنتیکی فوت کرده، ارتباط برقرار کند. که در این بین، زندگی او وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شود. بازیگر اصلی فیلم کریستن استوارت (Kristen Stewart) می‌باشد. بخشی از فیلم در عمان فیلمبرداری شد. دوست مورین در کوهستان‌های عمان کار می‌کند.

پنج فیلم بین المللی در عمان

 

در مسیر خطر (Dishkiyaoon)

پنج فیلم بین المللی در عمان

در مسیر خطر یک فیلم جنایی بالیوود است که داستان زندگی پسر بچه‌ی به نام ویکی را نشان می‌دهد. ویکی در کنار خلافکاری خوش قلب بزرگ شده که بزرگ‌ترین آرزوی او نشستن بر جای اقبال تبهکار بزرگ است. وی به کمک هم سلولیش در زندان اقبال را می‌کشد و بر روی صندلی او می‌نشیند. اما توسط همان هم‌سلولیش کشته می‌شود. برای ده روز، بخشی از فیلم در مکانی نزدیک عمان فیلمبرداری شده است. جایی که کوه، دره و ساحل و برف‌های روی کوه  جبل الخدر (Al Jebel Al Akhdar)  در کنار هم قرار گرفته‌اند  و صحنه بی‌نظیر ایجاد شده است.

پنج فیلم بین المللی در عمان

کوه  جبل الخدر

 

Velli Vechathil

5.jpg

Velli Vechathil، به معنی «نور نقره‌ای» است که اولین فیلم هندی – مالایایی است که به طور کامل در عمان فیلمبرداری شده است. این فیلم یک داستان عاشقانه در مورد مردی است که عاشق زنی شده و آرزوی ازدواج با او را دارد. فیلم تلاش می‌کند با فیلمبرداری از مردم، کشمکش‌های روزانه وی را نشان دهد. در فیلم از شهروندان عمانی و همچین از شهرهای مسقط، Yiti، مطرح، Barka، Fanja و صحرا شرقی به عنوان لوکیشن استفاده شده است.

پنج فیلم بین المللی در عمان

صحرا شرقی

 

 مخفی کردن (Aiyaary)

پنج فیلم بین المللی در عمان

فیلم مخفی کردن یکی دیگر از فیلم‌های سینمای بالیوود است که بخشی از آن در عمان فیلمبرداری شده است. این فیلم که در ژانویه 2018 منتشر شد در واقع یک فیلم جنایی براساس حوادث حقیقی است که برای دو افسر پلیس هندی اتفاق می‌افتد. این فیلم توسط Neeraj Pandey نوشته و کارگردانی شده است و دو بازیگر مشهور هندی را به نام Manoj Bajpayee و Sidharth Malhotra در آن بازی می‌کند. گرچه فیلم در مراکش فیلمبرداری شده، اما توپوگرافی متنوع عمان، تیم تولید را متقاعد کرده تا بخشی از فیلم را در آنجا فیلمبرداری شود.  

 

روزی روزگار در بمبئی دوباره (Once Upon a Time in Mumbai Dobaara)

پنج فیلم بین المللی در عمان

روزی روزگاری در بمبئی دوباره محصول 2015 سینمای هالیوود است. این فیلم یک فیلم گانگستری است که ستاره‌های سینمای بالیوود مثل آکشی کومار، عمران خان و سوناکشی سینها بازی می‌کنند. فیلم را میلان لوتیرا کارگردانی شده است. بخش عمده‌ای از فیلم در مسقط و سواحلی Qantab و Qurum فیلمبرداری شده است.

پنج فیلم بین المللی در عمان

سواحلی Qantab

 

منبع: theculturetrip

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی